Snažan biznis

(Na slici: Vladan Šljukić, primatelj master franšize Proteini.si za teritorij Crne Gore)
- Godinama se bavimo uvozom dijetetskih suplemenata. Kao dobre distributere, prepoznali su nas i u regiji, te su nas ljudi iz Proteini.si baze u Blejskoj Dobravi u Sloveniji, koji su ujedno i najveći uvoznici tih proizvoda u cijeloj ex-Yu regiji, kontaktirali i ponudili da budemo dio Proteini.si projekta - kaže Šljukić.
Prvo je otvoren Proteini centar u Podgorici, a zatim i prva franšizna poslovnica u Nikšiću. Prema Šljukićevim riječima, uskoro bi trebalo da se otvore još dvije franšize, na Cetinju i u Budvi.
Kao primatelj master franšize, ugovor je potpisao na pet godina. Ne plaća nikakve franšizne naknade, ali ima obvezu da godišnje naručuje određenu količinu robe. Usluga i prezentacija proizvoda, kako kaže Šljukić, moraju biti vrhunski. Svakodnevno je u kontaktu s davateljem franšize, jer se biznis mora stalno unapređivati, dodaje Šljukić.
Od davatelja franšize dobivaju marketinšku podršku i reklamni materijal, semplove proizvoda, sredstva za promotivne aktivnosti, sponzorstva za sportaše, bradniranje događaja, promociju na portalima...
Šljukić kaže da je, unatoč financijskoj krizi, potrošnja dijetetskih proizvoda u porastu, zahvaljujući zapravo sve većoj edukovanosti korisnika.
Do sada su imali desetak upita za franšizom, što Šljukića čini vrlo zadovoljnim. - Iskustvo u poslu s dodacima prehrani je ipak presudno za potencijalnog primatelja franšize. Naravno, potreban je i dobro opremljen prodajni objekt, kao i stabilna financijska situacija koja osigurava dobar start - kaže on.
Primatelj pojedinačne franšize u prvoj godini ne plaća naknade. Nakon toga ona je, kako kaže Šljukić, simbolična. Ugovor potpisuju na godinu dana, ali postoji mogućnost produženja za još jednu godinu. Za pokretanje franšizne poslovnice potrebno je izdvojiti od 2.000 do 3.000 eura za dobivanje potrebnih dozvola i pripremanje objekta. Na taj iznos treba dodati od 5.000 do 8.000 eura za prvo punjenje radnje robom. - Vjerujem da svaki veći grad može imati po jednu franšiznu prodavnicu. Otvaranje radnji na Cetinju i u Budvi je više nego izvjesno. Ukoliko bude mogućnosti i ako dođemo u kontakt sa ozbiljnim poduzetnicima, Ulcinj i Bijelo Polje su sljedeći. Osim toga, planiramo otvoriti još jednu trgovinu u Podgorici - najvaljuje Šljukić.
pročitajte članke

Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Centar za njegu ljepote Cacao otvorio je franšiznu poslovnicu u Banjaluci. Tko su primatelji franšize za ovo područje te kako su u njezi ljepote prepoznali dobru priliku za obiteljski biznis?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Najčitanije

Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu! Na našoj mapi sada se nalazi novi partner iz Poljske, a s ponosom ističemo i učešće na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?