Pekara za pse i u Beogradu
Na slici: Nevena Vasiljević sa Nastjom Verdnik
Iako je karijeru započela u državnoj upravi, NevenaVasiljević, diplomirana ekonomistkinja, oduvijek je znala da želi pokrenuti vlastiti posao. – Volim raditi i željela sam razviti vlastiti biznis, gdje bi, za razliku od rada u državnoj upravi, rezultati ovisili jedino i isključivo o mom zalaganju – objašnjava ona.
Mada ju je i majka pitala zašto se upušta u privatni posao koji sa sobom nosi i niz rizika, kada već ima dobru plaću u državnoj instituciji, nije odustajala. Ideja je bila da sa svoja dva partnera u poslu – uzme franšizu. Budući da je često boravila u Sloveniji, u Ljubljani je vidjela pekaru za pse „Hov-Hov“ koja je već nudila franšize. Od svojih je poznanika čula samo pozitivne komentare te dileme više nije bilo.
– Trebalo nam je tjedan dana da stupimo u kontakt sa Nastjom Verdnik, koja je začetnica ove ideje. Znali smo da je u velikoj gužvi, no, bili smo uporni – i upornost se isplatila. Kada smo se sreli, sve je teklo besprijekorno, dogovorili smo se o suradnji za dva dana – opisuje Vasiljević susret s davateljem franšize.
Tvrtka NV New Professional d.o.o. postala je primatelj „Hov-Hov“ franšize za teritorij Beograda. Ugovorom su preuzeli obvezu platiti ulaznu franšiznu naknadu, te naručiti robu u određenoj vrijednosti. Četiri mjeseca nakon potpisivanja ugovora, prva pekara za pse „Hov-Hov“ otvorena je u beogradskom naselju Belville.
– Beograd, sa 700.000 pasa, jeste najozbiljnije tržište u Srbiji i zbog toga nam je prije svega bio interesantan glavni grad. Na početku smo se odlučili za Belville jer je to naselje pomalo grad za sebe, ima dosta pasa, a ujedno i mnogo ljudi prolazi kroz obližnji trgovački centar i svi su oni naši potencijalni potrošači. Međutim, već nam dolaze kupci iz Železnika, sa Banovog Brda, jer su ljudi za svog kućnog ljubimca spremni ići na drugi dio grada. Uskoro ćemo imati i web-shop i kućnu dostavu – kaže Vasiljević.
Trgovina – interijer, boje, namještaj – u potpunosti je opremljena po ugledu na onu u Mariboru, odnosno Ljubljani i Zagrebu, gdje također posluju franšize ovog branda. Tik uz ulaz lokala pse čekaju dvije posudice s grickalicama, dok je na policama ove pekare više od 100 vrsta poslastica, igračke i sapuni visoke kvalitete za ljubimce. Većina peciva, koje je uvezeno iz Slovenije, nalazi se u lijepo dizajniranim vrećicama, no, u ponudi su i proizvodi u rinfuzi. Prema franšiznom ugovoru, primatelji franšize imaju obvezu 70 posto asortimana nabavljati od davatelja franšize, dok ostatak mogu birati i nabavljati sami. Ipak, kako kaže Nevena Vasiljević, oko svega se konsultuje sa Nastjom Verdnik, između ostalog, jer smatra da ona ima daleko više iskustva u ovom poslu, ali i da bi od samog starta „gradili fer i korektan odnos“.
Trenutačno pregovaraju o uvozu hrane za pse iz Njemačke, koja se također nalazi u trgovini davatelja franšize. Međutim, kako objašnjava Vasiljević, to što Srbija nije dio Europske unije, komplicira suradnju sa stranim partnerima.
– Bez obzira što smo do vlasnice tvrtke koja proizvodi tu hranu došli preko preporuke, i što je riječ o izuzetno profesionalnoj i poslovnoj ženi, kada joj je njezin špediter objasnio proceduru za izvoz u Srbiju – poslala nam je mail u kome je napisala da bi jako voljela plasirati hranu u Srbiji, ali da je zabrinjavaju procedure i komplikacije na koje će nailaziti dok hrana ne dođe na krajnje odredište. I iz vlastitog iskustva mogu potvrditi da birokratske komplikacije postoje, pošto smo se i sami do sada vrlo malo bavili biznisom – najviše smo vremena potrošili na papirologiju i birokratske procedure. Mnogo smo problema imali oko uvoza hrane, budući da naša zemlja za određene stvari traži papire koji inače nisu neophodni u Europskoj uniji. Bila sam nekoliko puta na rubu odustajanja od svega jer smo nailazili na prepreke koje su ubijale svaku poduzetničku ambiciju –objašnjava Vasiljević s kakvim se sve poteškoćama susretala prilikom pokretanja posla.
– Znam da su to uobičajene muke malih privrednika u Srbiji – kaže ona i dodaje da je sretna što ulazi u franšizing i što sada može biti dio „timske priče u kojoj su svi povezani i ovise jedni o drugima“. – To je ljepota franšizinga – kaže ona.
U narednom razdoblju, s partnerima u poslu planira samostalno pokriti tržište Beograda pekarama za pse „Hov-Hov“. Procjenjuju da bi glavnom gradu Srbije bile potrebne tri do četiri trgovine ovog branda. – Za sada smo ipak fokusirani na poslovanje prve trgovine i nemamo namjeru otvarati drugu dok postojeća ne počne raditi dobro. Uspjeh bi bio kada bismo tijekom iduće godine otvorili još jednu – kaže Vasiljević.
pročitajte članke
„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Gdje će biti otvorene nove franšize, kako biraju partnere i što je sve potrebno za pokretanje posla, reći će nam Boban Melkus, suvlasnik tvrtke RoomEscape
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?