Online nastava „položila ispit“
Ne postoji područje života na koje nije utjecala pandemija koronavirusa. Situacija koja je sredinom ožujka nastala širom Europe uslijed zatvaranja škola, bila je pravi test i za predavače i za učenike. Praksa je pokazala da je danas, više nego ikad, potrebno preispitati ustaljene obrasce podučavanja te koliko je važno uvesti online nastavu i razviti učinkovitu komunikaciju s učenicima „na daljinu“. Kako ističe Radosław Kulesza, jedan od osnivača škole programiranja Coding Giants iz Poljske, edukacija nakon koronavirusa više neće biti ista.
– Pandemija će zasigurno utjecati na daljnji razvoj obrazovnog sektora. Mnogi su nas roditelji kontaktirali i potvrdili da su bili oduševljeni našom online nastavom, iako su prethodno sumnjali u njezinu smislenost ili je izravno odbacivali. Naravno, mnoge pristaše klasičnog načina učenja jedva čekaju da se vrate u školu, no, online nastava donosi mnoge druge prednosti. Učenici, na primjer, ne moraju nikamo putovati, mogu koristiti online alate za učenje na svojim računalima. To, u kombinaciji s kvalitetnom nastavom, utjecalo je na porast interesa za online tečajeve, sa strane naših učenika i njihovih roditelja –objašnjava Kulesza.
Iskoristiti pronađeni potencijal
Trenutna situacija, smatra naš sugovornik, izvrsna je prilika za usvajanje i uvođenje online edukativnih alata koji su se do sada pokazali uspješnima u nastavnom procesu. Uslijed brzog razvoja tehnologije i znanosti, nastavni planovi i programi za njihovu primjenu morat će proći kroz određene promjene, kaže on.
– Iskustvo iz posljednjih mjeseci pokazalo nam je da u online nastavi postoji puno potencijala, ali da nisu svi bili spremni na ovu transformaciju niti da su to učinili kako treba. Ovakav način rada zahtijeva, prije svega, da se predavači obuče i nauče kako učinkovito koristiti ponuđene online alate. S druge strane, nitko nije ni pomislio da će uvođenje online nastave biti brzo i jednostavno. Mi smo imali plan za uvođenje online predavanja najranije u listopadu, a na kraju smo uspjeli i u ožujku. Prve smo tečajeve održali samo 10 dana nakon službene najave o zatvaranju škola u Poljskoj – kaže Kulesza.
Da je prijelaz na online nastavu bio uspješan, potvrdila je i većina učenika ove škole programiranja koji su ocijenili da su tečajevi na daljinu bili jednako dobri, pa čak i bolji od klasičnih predavanja u učionici.
Prednost i za primatelje franšize
Hoće li ovo iskustvo biti korisno kada Coding Giants počne razvijati franšiznu mrežu na drugim tržištima? Kulesza vjeruje da će razvijena i testirana internetska platforma za učenje na daljinu biti jedna od konkurentskih prednosti za Coding Giants. Tržište privatnih škola programiranja nezaustavljivo raste, a situacija, poput trenutne pandemije koronavirusa, pokazuje da se mali biznisi moraju pripremiti za sve neizvjesniju budućnost, kaže on.
Budući primatelj franšize Coding Giants ne mora nužno imati iskustva u području IT-a. Iako će to biti prednost. Menadžersko iskustvo daleko je važnije, ističe Kulesza. – Ako primatelj franšize nema iskustva u području informacijskih tehnologija, mi smo tu da pomognemo u svim tehničkim i kadrovskim pitanjima. Mi ćemo ga obučiti kako i gdje potražiti odgovarajuće predavače. U praksi, primatelj franšize samo treba objaviti oglas za posao i prikupiti pristigle biografije. Pomoći ćemo u odabiru i obuci kandidata za predavače. Usto, primatelj će od nas dobiti sav potreban know-how, edukativni i marketinški materijal, kao i pristup CRM sustavu – kaže Radosław Kulesza.
Tko se odluči kupiti franšizu Coding Giants, trebao bi osigurati oko 6.000 eura, što se uzima kao početna investicija koja pokriva naknadu za licencu, opremu i uređenje učionice. Davatelji franšize iz Poljske procjenjuju da bi za opremu trebalo izdvojiti oko 700 eura, ali u tu investiciju treba dodati i troškove nabave prijenosnih računala za učenike. Pored toga, primatelj bi franšize trebao naći lokal ili prostor od najmanje 30m2 u kojem bi se održavali tečajevi. Tijekom franšizne suradnje plaća se i redovita naknada, koja se može utvrditi kao fiksna mjesečna naknada ili kao mjesečna provizija od prihoda škole.
Investicija za master franšizu je nešto veća i predmet je pregovora s davateljem franšize, budući da njezina cijena ovisi o veličini teritorija (tržišta) za koji se odobrava.

pročitajte članke

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
Najčitanije

New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Zainteresirani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupnji franšize? No, mnogo toga je nepoznato, te vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australski test ispod – možda vam pomogne doći do odgovora je li franšizing za vas!