Edukacija „na mreži“
Zatvaranje škola uzrokovano epidemijom koronavirusa u Poljskoj, prema trenutnoj odluci poljske Vlade, trajat će barem do Uskrsa, što je rezultiralo obustavom dodatnih aktivnosti za djecu i u drugim edukativnim ustanovama – školama jezika, sporta, informatike, mentalne aritmetike i slično. Unatoč prijetnji od gubitka prihoda i klijenata, vlasnici takvih koncepata morali su brzo osmisliti krizna rješenja. Uz redakcijske izmjene, prilagodbu i komentare, prenosimo tekst o jednom franšiznom edukativnom sustavu iz Poljske, koji je objavljen na našem poljskom portalu Franchising.pl.
– Odmah smo odlučili uspostaviti platformu za virtualna online predavanja, odnosno, časove držimo „na mreži“ – kaže na početku razgovora Tonia Bochińska, suvlasnica i direktorka koncepta Early Stage, jednog od najuspešnijih lanaca škola engleskog jezika u Poljskoj.
Online platforma
Tijekom prva dva tjedna obustave nastave u edukativnim ustanovama, Early Stage pripremio je prve video i interaktivne materijale za online nastavu te se oprijedelio za online platformu, putem koje će sve biti organizirano.
– Sve smo pripremili u samo četiri dana. Od tog trenutka, kontinuirano pripremamo nove materijale, prenosimo ih na online platformu te klijentima šaljemo pristupne kodove kako bi svakodnevno mogli koristiti naše obrazovne materijale – objašnjava Bochińska.
Za to vrijeme, nastavnici i predavači koji rade u svim Early Stage ustanovama pripremaju se i za online predavanja, koja će ići uživo. Nastava će se održavati dva puta tjedno za svaku grupu polaznika, kako je to bilo i prije izvanredne situacije. Razlika je u tome što će učenici i predavači, umjesto u učionici, sada međusobno komunicirati putem posebne video-konferencijske platforme, koju je također odabrao i kupio sam Early Stage.
– Tijekom prva dva tjedna izvanrednih mjera, predavači su imali vremena upoznati se s platformom koju će koristiti, razviti metode kojima će najbolje organizirati predavanja na mreži, provesti probne lekcije. Kako se posao ipak odvija, naša je odluka da oni za sve to vrijeme i za sav taj angažman budu plaćeni kao i prije – dakle, kako je to bilo i u normalnim uvjetima poslovanja – naglašava Bochińska.
– Naš marketinški tim naporno radi na promidžbi novih aktivnosti. Nikada nismo imali toliko povoljnih mišljenja na društvenim mrežama – zahvaljujući dostupnim video-materijalima, roditelji sada vide kako naša nastava izgleda „iznutra" i to ih čini zadovoljnima, bez obzira na trenutačne okolnosti – dodaje Bochińska.
Direktorka koncepta Early Stage naglašava da su sva ova „krizna rješenja" dostupna cijeloj mreži – za sve njihove primatelje franšize. – To pokazuje da je zajednica, a posebno u teškim situacijama, jača od jedinke – kaže Tonia Bochińska. – Naravno, svi su poduzetnici zabrinuti za budućnost. Međutim, nastojimo se snaći u novim okolnostima, imajući u vidu, prije svega, to da puno ljudi vodi svoj posao pod našim brandom – naglašava ona.
Franšizna mreža
U Poljskoj više od 33.000 đaka pohađa školu jezika u nekoj od oko 450 poslovnica Early Stagea, od kojih su gotovo sve – franšizne. Većina primatelja franize ovog sustava su učitelji i nastavnici, s prethodnim iskustvom u radu s djecom.
– Primatelji naše franšize dobivaju obuku u svim segmentima – metodologiji nastave, marketingu, administraciji i ljudskim resursima. Oni, također, imaju našu stalnu podršku – kako u dijelu koji se tiče metodologije i programa, tako i oko administrativnih poslova, ali i u dijelu koji se tiče marketinga, prodaje i IT organizacije. Svi oni dobivaju kurikulum za djecu uzrasta od tri do 18 godina te originalne nastavne materijale – objašnjava Izabela Mieszała iz Early Stagea. – Know-how za upravljanje sopstvenom školom jezika dostupan je na internoj online platformi – dodaje ona.
Early Stage, kao davatelj franšize, osmislio je franšizni sustav koji primateljima omogućuje da poslovanje započnu s relativno niskim investicijama – one se kreću od oko 4.000 do 5.000 zlota (nešto više od 1.000 eura), i uglavnom se koriste za lokalne promidžbene kampanje. Online marketing organizira Early Stage kao davatelj franšize. Ulaganja su takva jer sustav ne zahtijeva otvaranje i vođenje samostalnih poslovnica (škola) – nastava se, zapravo, može odvijati u učionicama koje se iznajmljuju u klasičnim državnim školama, u terminima kada je to moguće.
Na početku suradnje, primatelj franšize mora uplatiti i depozit u iznosu od 2.000 zlota (nešto manje od 500 eura), koji mu se vraća kada prva grupa polaznika upiše i započne tečaj jezika. Mjesečna franšizna naknada iznosi od 7% do 12% prihoda, a visina naknade opada s povećanjem broja upisanih učenika, polaznika škole.
Tekst napisala: Monika Wojniak-Żyłowska
Link na originalni tekst: Early Stage
Priredio: Igor Bogojević

pročitajte članke

„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.