Franšizna prilika za biznis u turizmu
Danijela Kraljević, franšizna menadžerica Direct Booker franšize, kaže da su franšizne partnere koji će biznis razvijati u Poljskoj upoznali upravo na Sajmu franšiza u Varšavi, na kojem je Direct Booker sudjelovao krajem prošle godine. Novi će primatelji franšize pokrivati dva područja – vojvodstva Mazowiecko i Lodz. – Ubrzo nakon sajma su nas kontaktirali te smo krenuli sa sastancima i pregovorima, koji su se na samom kraju i realizirali franšiznim ugovorom, tako da je od sada Direct Booker poslovni koncept dostupan i privatnim iznajmljivačima u Poljskoj – kaže Kraljević.
U posao, naime, ulaze otac i sin koji su bili zainteresirani za biznise iz područja turizma i nekretnina. – Još uvijek studiram menadžment, poduzetništvo je moj glavni predmet. Do sada sam imao nekoliko ideja za vlastiti biznis, no, pokrenuti posao samostalno, bez većeg iskustva, prilično je teško i rizično – kaže 22-godišnji Wojciech Czub, primatelj franšize Direct Booker iz Poljske. – Nešto više od godinu dana radio sam u maloj tvrtki u kojoj sam bio zadužen za jedan međunarodni projekt. Međutim, oduvijek me zanimalo tržište nekretnina, pa kad je moj otac naišao na Direct Booker na Sajmu franšiza u Varšavi, tu smo ideju odmah uzeli u obzir. Taj bi posao mogao zadovoljiti dvije moje strasti – strast prema putovanjima i interes za nekretnine – objašnjava Czub svoj „razvojni put“ do primatelja franšize.
Franšizing je, kako kaže, izuzetan model poslovanja jer daje šansu malim poduzetnicima koji, uz stručnu podršku i profesionalne alate davatelja franšize, mogu lakše pokrenuti biznis te računati na tržišnu prednost od samog početka. – Mi, recimo, nismo morali razvijati IT sustav te trošiti na stotine sati radeći s programerima. Također, održavanje kontakta s davateljem franšize vrlo je jednostavno i lako, bez obzira što su daleko. Ovakva vrsta podrše je ključna za mlade poduzetnike poput mene – navodi Czub prednosti franšizne suradnje.
Edukacija partnera iz Poljske već je završena, potvrđuje Danijela Kraljević. Sada su u tijeku pripreme za pokretanje posla. – Vjerujemo da će kolege biti uspješne jer je tržište Poljske turistički atraktivno i broj posjetitelja neprekidno raste. Kako su sami istaknuli, postoji veliki broj privatnih smještaja i vjeruju da će iznajmljivači prihvatiti usluge Direct Bookera – kaže Kraljević.
Osim što su uspjeli „zakoračiti“ na veliko i perspektivno tržište Poljske, Direct Booker je svoju mrežu proširio i u zemljama regije. Ugovor je potpisan za tržište Albanije, u Srbiji se ovoj franšiznoj obitelji pridružila regija Zlatibora, u Crnoj je Gori pokrenuta franšiza u Baru, a u Hrvatskoj na području Trogira.
Prirodan izbor za poduzetne s iskustvom u turizmu
Nakon završetka studija, Marija i Pavle Babović iz Bara bavili su se raznim poslovima iz područja turizma – iznajmljivanjem apartmana, rent-a-carom, ali su na kraju odlučili pokrenuti vlastiti posao. Naravno, na polju turizma. – Direct Booker je agencija koja posluje s jako dobrim programom i principom rada koji je inovativan za naše tržište, a koji želimo prenijeti i implementirati u ovom dijelu Crne Gore – kaže ovaj mladi bračni par iz Bara.
I njihove kolegice iz Trogira, Dajana Borovičkić i Tanja Ivica, radile su u području turizma te u novi posao ne ulaze bez iskustva. – Za Direct Booker smo čule od jednog iznajmljivača. Istina, Direct Booker je za nas bio sasvim nešto novo, pa smo istražile agenciju na internetu i naišle na mogućnost uzimanja franšize – objašnjavaju kako su došle na ideju pokrenuti vlastiti biznis. – Svidio nam se „know-how“ pristup i što je koncept prilagođen i iznajmljivačima i gostima. Uz veliki broj apartmana i privatnog smještaja na našem području, upravo nam je trebao izvrstan tehnološki IT sustav da spojimo priču u cjelinu – ističe prednosti franšize Dajana Borovičkić, koja s kolegicom radi već dva mjeseca pod okriljem Direct Bookera i, kako kaže, jako su zadovoljne.
Ona dodaje da im područje Trogira daje mnogo mogućnosti za razvoj posla, a da je sama Direct Booker franšiza idealna prilika za one koji žele pokrenuti vlastiti posao na polju turizma.
pročitajte članke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Koje je tržište „poželjna destinacija“ za razvoj franšizne mreže, tko su idealni partneri te koliko treba investirati u ovu turističku franšizu, otkriva Nino Dubretić, suvlasnik Direct Bookera
Pod kojim je uvjetima moguće franšizni ugovor prenijeti na drugoga? Direct Booker, turistička agencija za upravljanje privatnim smještajem, daje dobar primjer.
Veliki hotelski lanci u Europi sve više pribjegavaju franšiznom modelu poslovanja, navodi se u izvješću „Hotel Franchising in Europe 2019“ konzultantske kuće HVS.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.