Franšiza za „grad na dlanu“

Za širenje CityPal franšize idealni su veliki gradovi s mnogo ugostiteljskih objekata i velikim brojem turista, ali to može biti i manje mjesto u koje dolazi veliki broj turista
Ponedjeljak
27.07.2020
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
 

Željko Gobac već godinama izdaje stanove u Zagrebu. I kao što to obično biva, gosti najviše vole kada im domaćin preporuči gdje jesti, otkrije koja su dobra mjesta za izlazak ili na koji bi izlet trebali otići. – Iz tih je pitanja, u stvari, nastala ideja da svoje preporuke postavimo na internetsku stranicu te da započnemo tiskati mape gradova s ​​lokalnim preporukama. Trudimo se preporučiti samo dobra mjesta u našem gradu, na koja bismo i mi samo odveli naše prijatelje ili goste – objašnjava Gobac kako se rodila ideja za biznis.

Projekt, pokrenut 2015. godine, nazvali su CityPal, a osim web platforme i tiskanih brošura, danas je dostupna i aplikacija. CityPal za sada „živi“ u Zagrebu i Puli.

Podijeliti znanje i iskustvo

Nakon pet godina poslovanja i iskustva koje su stjecali u dva spomenuta grada, odlučili su ponuditi i franšizu. – Ovo je posao isključivo za ljude koji žive u gradu za koji žele uzeti franšizu. Ne može preporuke za neki grad davati netko tko ga ne poznaje. Iz tog smo se razloga i okrenuli franšiznom modelu, jer želimo pronaći lokalne znalce i entuzijaste, u svakom gradu, koji žele praviti preporuke za turiste i tako dodatno zaraditi. Idealni primatelj franšize, možemo reći, bila bi osoba koja je zaljubljena u svoj grad, poznaje kafiće, klubove i restorane, osoba koja se bavi prodajom ili je turistički vodič – pojašnjava Gobac te dodaje da se CityPal od drugih sličnih turističkih projekata razlikuje upravo po tome što preporuke daju entuzijastični lokalni stanovnici. 

Naime, današnji gost traži autentičnost i manje ga zanimaju profesionalne preporuke turističkih djelatnika. Mnogo mu je draže čuti savjet nekoga „iz stvarnog života“, nekoga s kojim se može poistovjetiti, tko živi u tom gradu i najbolje zna gdje treba ići da bi se destinacija doživjela na pravi način – naglašava Gobac.

Za pokretanje franšize nisu potrebne prevelike investicije, a primatelj franšize zarađuje od prodaje oglasa na platformi CityPal i tiskanim brošurama. Preporuka je da, kako kaže tvorac franšize, primatelji pronađu do 35 kvalitetnih klijenata u gradu, podijeljenih u pet kategorija: restorani, barovi i noćni život, zabava i prodavaonice, lokalne trgovine i biznisi, razgledanje i izleti. – Na taj se način garantira kvaliteta usluge za naše klijente te stvara mogućnost da se što bolje povežu s turistima. Kategorije služe za bolju preglednost i lakše snalaženje na mapi grada, web stranici i aplikaciji. Idealna podjela oglasa podrazumijeva 10 različitih restorana, 10 barova ili klubova, pet mjesta za zabavu i kupnju, pet za razgledavanje i izlete te pet lokalnih malih biznisa – savjetuje Gobac.

Primatelji franšize, pojašnjava naš sugovornik, trebaju pronaći klijente i s njima sklopiti ugovore, kao što trebaju platiti i tiskanje brošura, dok od davatelja franšize dobivaju podršku u obliku edukacije u vođenju posla, pravnu pomoć, ali i primjerke ugovora, dizajnerske usluge te prijevod i lektoriranje tekstova na engleskom. Objave na web platformi i aplikaciji se podrazumijevaju. Tiskani se leci distribuiraju po hotelima, hostelima, apartmanima i turističkim informativnim centrima.

Brojke koje garantiraju dobro poslovanje

Za širenje CityPal franšize idealni su veliki gradovi s mnogo ugostiteljskih objekata i velikim brojem turista, ali to, kako kaže Gobac, može biti i manje mjesto u koje dolazi veliki broj turista. – Kroz iskustvo u prodaji oglasa uvjerili smo se da turistička mjesta i gradovi ipak trebaju zadovoljavati neke brojčane uvjete, kako bi primatelji franšize mogli bez mnogo problema prodati oglase iz brošure. Mjesto ne bi trebalo imati manje od 10.000 stanovnika, trebalo bi imati 400.000 turista godišnje, najmanje 30 ugostiteljskih objekata, dva noćna kluba, 30 kafe-barova, isto toliko suvenirnica i zabavnih centara, u koje su uključeni i kuglanje, jahanje, adrenalinski i drugi parkovi, zatim najmanje 20 lokalnih trgovačkih i uslužnih radnji i oko 10 organiziranih izleta – precizira Gobac.

Takvi bi parametri omogućili da se investicija, prema njegovim riječima, vrati već u prvoj godini, ali i ostane zarada od oko 4.000 eura. Primatelji franšize, s druge strane, imaju obvezu plaćati franšiznu naknadu u iznosu od 10% prodanih oglasa, a godišnja bi zarada, nakon prve godine poslovanja, trebala iznositi od sedam do osam tisuća eura.


Za najbolje iz turističke ponude grada / Tiskane brošure i leci CityPala distribuiraju po hotelima, hostelima, apartmanima i turističkim informativnim centrima

Popularno na forumu