Biser Balkana / Franšiza Direct Bookera pokrivat će od sada i područje Ohrida
Petak
02.07.2021
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
 

Pandemija koronavirusa pokazala je kako „svijet najednom može stati“. Gotovo da ne postoji područje života koje nije bilo pogođeno. Ipak, godinu dana kasnije, ljudi ponovno razmišljaju o odmoru, putovanjima, turističkim destinacijama koje su oduvijek željeli posjetiti. Direct Booker, dubrovačka agencija poznata po sofisticiranom sustavu iznajmljivanja i upravljanja privatnim smještajem, potvrđuje da su, unatoč svim izazovima, uspjeli održati poslovanje i tijekom najtežih trenutaka pandemije. I ne samo to. U posljednjih šest mjeseci ušli su na nova tržišta i potpisali čak četiri franšizna ugovora – krajem 2020. za Tenerife i Lisabon, a ove godine za Ohrid i Krf.

Direct Booker stiže na Ohrid

Jedan od novih primtelja franšize je Nikola Mitevski iz Sjeverne Makedonije. Prije dva mjeseca potpisao je ugovor o franšizi te preuzeo obvezu razvijati poslovanje i pružati usluge Direct Bookera na području Ohrida, jedne od najatraktivnijih turističkih destinacija Balkana.

Mitevski u ovaj posao, kako kaže, ne ulazi nespreman, budući da već ima iskustva u turizmu. – Znao sam za Direct Booker brand i prije nego što sam počeo ozbiljno razmišljati o uzimanju franšize, a prve informacije o načinu na koji ovaj sustav surađuje s iznajmljivačima privatnog smještaja dobio  sam upravo „iz prve ruke“, od svog prijatelja koji izdaje apartmane u Cavtatu – objašnjava on.

Mitevski je trenutačno u fazi pokretanja posla – prošao je obveznu edukaciju o funkcioniranju Direct Booker sustava te uspio akvizirati više objekata s područja Ohrida. Dodaje da ga, međutim, čeka još nekoliko krupnih koraka prije nego što počne poslovati u punom obimu. – Proces potpisivanja ugovora s platformama za oglašavanje smještaja, kao i podešavanje sustava ne idu tako brzo. Direct Booker sustav je vrlo moderan, kompleksan i obiman te treba dosta vremena kako bi se savladao, unatoč tome što već imamo iskustva sa sličnom materijom – kaže Mitevski.

S druge strane, radi se o najboljem sustavu koji smo do sad vidjeli – naglašava on.

Kakve će prednosti i olakšice privatnim iznajmljivačima s područja Ohrida donijeti Direct Booker ostaje da se vidi, no, kako kaže Mitevski, početak obećava. U to su ga uvjerile i prve reakcije vlasnika akviziranih objekata. – Već imamo nekoliko iznajmljivača koji čekaju da uđu u sustav, a svi kažu da je ovakav model upravljanja privatnim smještajem odlična ideja – poručuje Mitevski.

Suradnja s davateljima franšize za sada protiče u najboljem redu. – Kolege su vrlo ljubazne i profesionalne – kaže on.

Jedina naša bojazan je predstojeća sezona, koja će, po svemu sudeći, opet biti složena i problematična. Stoga smo se zadnjih mjesec dana toj problematici maksimalno posvetili – kaže Nikola Mitevski.

I Grčka na franšiznoj mapi

Prilično sam uvjeren da će se Direct Booker etablirati kao jedna od najboljih tvrtki za upravljanje privatnim smještajem u svijetu – kaže Theofilos Tsiepas iz Grčke, nakon što je potpisao ugovor i upoznao se s načinom funkcioniranja Direct Booker sustava. Kao primatelj franšize, Tsiepas će, za početak, pokrivati otok Krf. 

Do dubrovačke tvrtke došao je, kako kaže, tražeći nove poslovne prilike, a privukli su ga profesionalnost i besprijekorna organizacija sustava. Ipak, kad razmišlja o tome što je presudno utjecalo na odluku da stupi u partnerstvo s Direct Bookerom, Tsiepas kaže da je najvažniji faktor bila poslovna priča osnivača tvrtke, Nina Dubretića i Nikole Grubelića. – Riječ je o self-made poduzetnicima s nevjerojatnim osjećajem za biznis, koji su tvrtku izgradili od nule i stekli neprocjenjivo iskustvo na svim razinama. S moje točke gledišta, njihov plan razvoja, koji se temelji na sustavu franšize, odlična je strategija i za Direct Booker i za franšiznu mrežu, jer govorimo o relativno novoj industriji u kojoj će brzina stjecanja novih klijenata biti presudna. Posljednji faktor, ali ne manje važan, jeste interni razvoj naprednih tehnoloških rješenja, poput Booker Toolsa, koji može osigurati bolje strateško pozicioniranje te povećati šanse za dugoročnu održivost – objašnjava Theofilos Tsiepas.

Njegovo bogato i raznovrsno poslovno iskustvo, koje obuhvaća upravljanje, razvoj, prodaju i marketing, i to u nekoliko različitih industrija (brza roba široke potrošnje, softverska i auto-industrija), sigurno će biti od velike koristi kad se biznis počne odvijati „punom parom“. A jedan aspekt posla – iznajmljivanje privatnog smještaja – već mu je iz osobnog iskustva vrlo dobro poznat. Vođenje posla će mu, međutim, biti olakšano već i time što će raditi pod franšizom.

U današnje vreme, poduzetnici sve više uviđaju prednosti uzimanja franšize u odnosu na započinjanje posla „od nule“. Dobivate know-how, dokazani poslovni model i snažan brand, potporu čitave mreže. Svi ti faktori utiru put profitabilnijem ishodu. Moram posebno spomenuti podršku kolega iz sjedišta Direct Bookera, koji su uvijek profesionalni i spremni pružiti rješenja i smjernice kad se za tim ukaže potreba – naglašava Tsiepas.

Grčka je, ne treba posebno naglašavati, izuzetno konkurentno tržište. Tsiepas je svjestan da u području izdavanja i upravljanja privatnim smještajem na tom teritoriju već postoji nekoliko tržišnih igrača, a natječu se i male, lokalne tvrtke i velike svjetske korporacije. – Turizam je u Grčkoj najznačajnija grana gospodarstva, budući da njegov udio u BDP-u iznosi 25%. Oko 30 milijuna turista koji su posjetili Grčku 2019. generirali su bruto dohodak veći od 50 milijardi eura. Tržište je smještaja, međutim, vrlo diversifikovano i sastoji se od obiteljskih apartmana do ogromnih hotelskih kompleksa s 5 zvjezdica. Vjerujem da je tržište smještaja prilično neistraženo i da Direct Booker u Grčkoj može ostvariti prednost i postati sustav koji čini razliku – smatra naš sugovornik.

Na tom putu, Tsiepasu ne nedostaje osobnih ambicija. Njegova je vizija, kako kaže, da ovaj biznis, od usputnog posla koji će obuhvatiti upravljanje smještajem u regiji Epira i Jonskih otoka, razvije u jednu od najvećih agencija u Grčkoj. – Kao franšizni partner koji će biti zadužen za teritorij Grčke, prilično sam uvjeren da će optimistični scenario prevladati, jer čvrsto vjerujem da će tehnička rješenja, poput Booker Toolsa, donijeti komparativnu prednost i osigurati Direct Bookeru lidersku poziciju – kaže Tsiepas.

Sustav koji čini razliku

Direct Booker povezuje iznajmljivače smještaja i putnike tako da obje strane ostvare određene benefite. S jedne strane, privatnim se iznajmljivačima smještaja olakšava poslovanje jer kompletno bookiranje smještajnih jedinica obavlja Direct Booker i to čini preko svih većih svjetskih platformi namijenjenih oglašavanju privatnog smještaja.

Osim same prodaje smještajnih jedinica, Direct Booker svojim iznajmljivačima nudi i čitav set usluga – potporu u boljem uređenju smještajnih jedinica, savjetovanje oko prodaje, praćenje konkurentnosti objekata na tržištu, automatizirano zatvaranje kalendara, naplatu rezervacija, komunikaciju s gostom i slično. Osim toga, ideja Direct Bookera je i da se s privatnim iznajmljivačima „uvežu“ i drugi pružatelji usluga – ugostiteljski objekti, prijevoz, animacije – te da svi zajedno gostu pruže jedinstveno iskustvo i kompletnu uslugu, uz određene povoljnosti. 


Partneri iz Grčke / „U današnje vreme, poduzetnici sve više uviđaju prednosti uzimanja franšize u odnosu na započinjanje posla od nule. Dobivate know-how, dokazani poslovni model i snažan brand, potporu čitave mreže. Svi ti faktori utiru put profitabilnijem ishodu.“

Popularno na forumu