Iako mnogi modni brandovi koriste sustav franšiznog poslovanja kako bi proširili maloprodajnu mrežu u sve dijelove svijeta, ovaj poslovni model nije dio generalnog plana razvoja švedskog branda H&M. Bez obzira gdje se nalaze, trgovine pod ovim brandom uglavnom su u vlasništvu matične tvrtke H&M. – Osim na nekoliko tržišta gjde, zbog regulatornih razloga, surađujemo s franšiznim partnerima – navodi se na internetskim stranicama tvrtke.
Prema posljednjim službenim podacima, s kraja studenog 2019, na popisu zemalja u kojima H&M posluje putem franšiznih partnera nalazi se 13 država – Ujedinjeni Arapski Emirati, Kuvajt, Katar, Saudijska Arabija, Egipt, Bahrein, Oman, Libanon, Izrael, Maroko, Jordan, Tajland i Indonezija.
Ovom se popisu upravo pridružilo i jedno tržište iz Centralne Amerike – Panama.
Kako je nedavno objavljeno, H&M je potpisao franšizni ugovor s tvrtkom Hola Moda S.A., a planirano je da prva H&M trgovina u Panami bude otvorena do kraja 2020. Hola Moda S.A. je, naime, tvrtka u privatnom vlasništvu koja je zadužena za širenje nekoliko međunarodnih modnih brandova u 15 zemalja Centralne Amerike. Značajno iskustvo u maloprodaji i poznavanje tržišta upravo su odlike koje su i kvalificirale ovu tvrtku za franšiznog partnera H&M-a, navodi se u priopćenju.
Po službenim podacima, pod brandom H&M u svijetu trenutačno posluju 4.492 dućana, od toga, 272 su franšizni.
Tijkom 2019. H&M je ugovore o franšizi potpisao s partnerima iz Indonezije, Tajlanda, Tunisa i Egipta, a popisu tržišta na kojima H&M nastupa direktno, prošle su godine pridodate Bjelorusija te Bosna i Hercegovina. U ovom trenutku, H&M posluje na 74 tržišta i pokriva 51 tržište online prodajom.
pročitajte članke

Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Bugarski brand Brutale, koji krasi elegantna muška odijela šivana po mjeri, kreće u širenje u Europi. Primatelje franšize traže i među poduzetnim ljudima iz ove regije.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.