Dok kilogrami nestaju, zarada raste

Body Creator / Franšiza je osmišljena tako da svatko, bez obzira na prethodno znanje i iskustvo, može uspješno voditi ovaj biznis i osigurati sebi povrat investicije za 12 do 18 mjeseci
Ponedjeljak
18.11.2019
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
 

Franšizni sustav Body Creator ove godine, praktički, slavi „punoljetstvo“ – otkako su se 2001. pojavili na tržištu Hrvatske pa do danas, kroz ove je centre za zdravo mršavljenje prošlo na tisuće žena, a klijentkinje su ukupno smršavile 55 tona, navodi se u statistici tvrtke. Kao koncept namijenjen ženama koje žele smršavjeti, ali na zdrav i prirodan način, Body Creator izdvojio se upravo po metodi vježbanja u specijalnim termo-kapsulama, koje je dizajnirala i patentirala sama tvrtka. Danas, ovaj franšizni sustav kreće u jače širenje u zemlje regije te najavljuje da bi svoju metodu i know-how podijelili s drugim poduzetnicima – primateljima franšize.

Vlasnica koncepta Ljilja Kukec priča nam, međutim, kako se za ovih 18 godina postojanja dosta toga i desilo i promijenilo u domenu poslovanja. Dva velika „događaja“ su, naime, utjecala i na razvoj ovog biznisa – prvi je ekonomska kriza, a drugi, revolucija koju su donijele digitalne tehnologije, odnosno, društvene mreže. Posebnu pažnju Kukec upravo poklanja promijenama u oglašavanju proizvoda i „migraciji“ na internet i društvene mreže. – Ta je promijena postala obveza, a ne izbor, i to ne samo za naš sektor, već za sve tvrtke. Ipak, jedan veliki dio naših klijenata i dalje je izvan društvenih mreža, jer naša ciljana skupina su žene u dobi od 25 pa do 70 godina. Stariji dio populacije ne „surfa“ po internetu i svakako ne kupuje putem interneta. Njih je danas jako teško pokriti i privući oglašavanjem na društvenim mrežama, a  klasično oglašavanje za mala poduzeća nije pristupačno zbog visokih cijena – ukazuje Kukec na jedan od gorućih izazova. – Umjesto da mi oglašavanje prilagođavamo našoj ciljanoj skupini, kako bi po knjigama trebalo, mi, zapravo, „pecamo“ u onom jezeru koje su kreirale društvene mreže – slikovito objašanja ona.

– Upravo je zbog toga franšizni način suradnje vrlo važan – ukazuje Kukec na dobre strane ovog modela poslovanja. – Kada zajedno ulažemo u marketing, onda su i sredstva veća. Neusporedivo veća od onoga što bi jedan poduzetnik mogao izdvojiti za oglašavanje. I to je upravo jedna od prednosti franšiznog načina poslovanja – manji trošak za marketing, a veliki benefit od znanja i iskustva davatelja franšize koje potom koriste njegovi partneri – primatelji franšize – objašnjava Kukec.

Ona ističe da su Body Creator franšizu osmislili tako da se može prilagođavati svakom okruženju, pa su se tijekom ovih 18 godina razvijali i različiti formati centara. – Naši se formati razlikuju po količini opreme i ulaganju, naravno, samim time i po potrebnom prostoru. Manji format zahtijeva manji poslovni prostor. Ulaganja u svaki od formata se razlikuju zato što je različita količina opreme u njima. Mi nudimo i „tailor made“ format po zahtjevima naručioca. Ipak, naš najprodavaniji format u ovih 18 godina bio je, i još uvijek jeste MINI format. To je nekako sredina, kako s količinom opreme tako i s ulaganjima – kaže Ljilja Kukec i dodaje da se povrat investicije u ovoj franšizi može očekivati za 18 mjeseci, ističući da su neki centri uspjeli vratiti investiciju i za 12 mjeseci.

Pronašli su i model za one koji nisu obnovili franšizni ugovor, ali su željeli nastaviti biznis u ovom sektoru te koristiti Body Creator opremu. Riječ je o licenciranim centrima. – Naš je ugovor uglavnom na pet godina, tako da su neki partneri prošli jedan ili dva petogodišnja ciklusa i odlučili postati naši licencirani partneri – rade pod svojim imenom, na svoj način, ali i dalje s našim know-how-om i našim termo-kapsulama. Dakle, oni su još uvijek, na neki način, vezani za nas, često im i članovi naše franšizne mreže prebacuju klijente kada su prebukirani, ali pošto ne koriste brand i pošto je odnos fleksibilniji, ne možemo ih zvati franšiznim partnerima – objašnjava Kukec.

U ovom biznisu, kaže ona, sretna je okolnost što će klijenata uvijek biti. To se pokazalo čak i tijekom godina krize. – Žene ni tada nisu prestale brinuti o sebi, svom zdravlju, izgledu. Naše su klijentkinje, kao što smo spomenuli, ukupno smršavjele više od 55 tona. Polovica tog uspjeha jeste u odličnoj Body Creator metodi mršavljenja koja se bazira na termoslim učinku. Drugih 50 odsto je psihološka podrška koju naše klijentkinje dobivaju kod nas – od toga da se u našim centrima osjećaju kao među svojima, pa do toga da imaju nekoga tko ih stalno kontrolira, ispituje, mjeri i slično. Da sve to mogu same kod kuće, ne bi trošile novac za naše tretmane. Ta psihološka podrška nas i grupe je jako važna – ističe Kukec.

Stoga je idealno ako su primatelji ove franšize – žene. Bitno je da u samom centru rade žene ili makar da budu prisutne u centru, kaže Kukec. – Ipak  je ovo centar za žene, pa je jednostavnije ako ga vodi žena. S te strane gledano, Body Creator je i promidžba ženskog poduzetništva, jer su većinom vlasnici centara žene, klijenti su žene, a i vlasnik franšize je žena. Istina, imali smo dva primatelja franšize koji su bili muškarci i danas je naš franšizni partner u Osijeku muškarac, ali on ne može aktivno raditi u centru, već samo ono što je potrebno oko koordinacije poslovanja i nabave. Naime, ovdje se radi o delikatnoj usluzi, delikatnoj situaciji, jer sve naše klijentkinje imaju problema s linijom i zato je veoma važno da se u našim centrima osjećaju sigurno, kao da su među svojima, a osjećaj nelagode će svakako biti manji ako žene rade s njima. Ono što je također važno jeste da naši partneri trebaju biti komunikativni, proaktivni, inovativni i odgovorni – objašnjava ona.

Za sada Body Creator posluje u Hrvatskoj i Sloveniji, a primatelje franšize traže i u drugim zemljama. Kukec kaže da su, prije svega, zainteresirani za poduzetnike koji bi uzeli master franšizu. – Kada je riječ o novim tržištima, uvijek je bolje pronaći primatelja master franšize jer tada imate lokalnu tvrtku koja ima lokalnu ekspertizu i ona dalje razvija lanac na svom teritoriju. Oni mnogo bolje poznaju tržište, način i smjer širenja nego mi. Master franšiza, ipak, zahtijeva veća ulaganja pa se češće dešava da se pronađe pojedinačni partner. Naravno, kada je netko master, on će mnogo brže povratiti investiciju, jer zarađuje kako od tretmana u svom centru tako i od prodaje pojedinačne franšize – kaže Kukec i dodaje da bi u ovoj regiji jedan master pokrivao cijelu zemlju, jer države nisu velike.

Prednost ove franšize, kaže Kukec, jest i činjenica da se termo-kapsule, koje se koriste u tretmanima, proizvode u Hrvatskoj i zemljama EU te da za uvoz ovih uređaja nisu potrebne nikakve dozvole jer nije riječ o medicinskoj opremi.


Iskoristiti pozitivan trend / Industrija mršavljenja svuda u svijetu doživljava procvat i spada u jednu od najperspektivnijih grana biznisa

Popularno na forumu