Razmjena iskustva

Samo davatelj franšize treba imati svoju web stranicu na kojoj bi bio predstavljen brend, dok primatelji franšize mogu da se oglašavaju na društvenim mrežama, mišljenje je panelista na godišnjoj konferenciji posvećene franšizama Franchising 2012.
Ponedjeljak
17.12.2012
Na ovogodišnjoj konferenciji "Franchising 2012: Innovation, the Internet and Cross-border growth“ učesnici su razmjenili iskustva, ukazali na probleme i moguća rješenja na tržištu franšiza.
 

Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske asocijacije za franšizno poslovanje i profesorica na fakultetu VERN, kao primjere dobrih inicijativa prezentirala je pokretanje kolegija „Franšizno poslovanje“ na sveučilištu VERN i organizaciju međunarodnog sajma franšiznog poslovanja „Franšiznim poslovanjem do stvaranja novih radnih mjesta i stjecanja iskustva“. Ona je ujedno bila i jedina učesnica sa ovih prostora.

Guy Gras, direktor pravnog odjeljenja francuske franšizne tvrtke Yves Rocher, istakao je da franšizu i pravno treba promatrati kroz europske zakone o inovacijama, a ne kroz zakone o distribuciji proizvoda i usluga, kao što se trenutačno radi. Naime, on je slikovito i pravno jasno povezao know how (koji čini osnovu franšiznog prijenosa iskustva i znanja) sa inovacijama. Osnova know how – a predstavlja nešto novo i drugačije i to se prenosi na primatelja franšize. – Kada tu ne bi bilo inovacija, ne bi bilo ni know how – a – kazao je on.

Na koferenciji su mnoge tvrtke - YvesRocher, Dunlop, Vapiano - predstavile vlastita iskustva o internetu kao prodajnom alatu i mogućnostima koje on pruža. Te tvrtke su istakle da samo davatelj franšize treba imati svoju web stranicu na kojoj bi bio predstavljen brend, dok se primatelji franšize mogu oglašavati na Facebook-u, Twiter-u i drugim društvenim mrežama.

Konferencija je održana 29.11.2012. u Brusselsu u u organizaciji Europske franšizne federacije.