Šansa u brzom razvoju turizma
Biznis su pokrenuli 2013. u Dubrovniku, danas posluju u sedam zemalja. Direct Booker, turistička agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, od 2017, naime, širi franšiznu mrežu te ekskluzivne partnere – primatelje franšize – ima i na domaćem tržištu u Hrvatskoj, ali i u Crnoj Gori, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Peruu i Albaniji. – Ovo je tek početak internacionalnog razvoja – kaže Nino Dubretić, jedan od vlasnika Direct Booker sustava. Gdje god se turizam razvija, gdje god postoji potreba za privatnim smještajem – bit će i prostora za usluge Direct Bookera, vjeruje on. – U osnovi, mi povezujemo iznajmljivače i putnike. Pomažemo rentijerima da se oglase i iznajme smještaj preko poznatih internetskih platformi, ali ih i savjetujemo kako da urede i opreme smještajnu jedinicu, optimiziraju cijene smještaja, prezentiraju svoje nekretnine, ponude gostima niz pratećih turističkih usluga – od prijevoza, rent-a-cara, izleta, do preporuka za restorane, klubove i znamenitosti kraja. Sve ovo je i zadatak naših primatelja franšize – objašnjava Dubretić.
Od ove godine, Direct Booker cilja i na tržište Poljske. Prvi je korak u promidžbi ovog biznisa i franšiznog paketa već načinjen – od 17. do 19. listopada sudjelovali su na 17. Sajmu franšiza u Varšavi te iskoristili priliku predstaviti koncept poduzetnicima i potencijalnim primateljima franšize s poljskog tržišta. Pitali smo Dubretića zašto je Poljska „poželjna destinacija“ za razvoj franšizne mreže, koje će usluge nuditi na tom tržištu te koliko treba investirati u ovu franšizu.
Zašto ste se odlučili za Poljsku?
U Poljskoj se turizam brzo razvija. Velika je potražnja za kratkoročnim najmom smještaja, ali i za sustavom koji bi efikasno upravljao procesom iznajmljivanja, putem agencijskih usluga i najnovijih tehnologija. Zbog toga nam je Poljska bila perspektivno tržište.
Mnoge usluge koje pružate nedvosmisleno štede vrijeme iznajmljivačima. Što, zapravo, podrazumijeva ta suradnja?
Svaka nekretnina ili smještajna jedinica dobiva svog Direct Booker account managera koji kontrolira i određuje cijene najma tako što nadgleda te uspoređuje cijene drugih iznajmljenih jedinica u tom razdoblju. Vrlo često, samo uz pomoć ovih podataka, vlasnici smještaja uspiju povećati potencijal svoje nekretnine. Inače, tržište iznajmljivača može se podijeliti u dvije skupine. Prvu skupinu čine oni kojima je potreban čitav niz usluga: oglašavanje na internetu, usluge rezervacije, komunikacija s gostima, financijske usluge poput izrade fakture, plaćanje kreditnom karticom i čekom, pa čak i usluge čišćenja smještaja. Ako iznajmljivač to posebno zatraži, mi možemo angažirati fotografa koji će profesionalno fotografirati unutrašnjost smještaja za iznajmljivanje. Druga vrsta iznajmljivača su oni kojima ne trebaju sve gore navedene usluge, ali koji žele unaprijediti proces iznajmljivanja. Prije svega, to se odnosi na sinkronizaciju cijena s kalendarom na svim web stranicama na kojima se oglašavaju, najčešće su to Booking.com, Airbnb, Expedia, HomeAway. Ako iznajmljivač ne želi koristiti cijeli niz usluga, uvijek mu možemo ponuditi podršku za takozvani Booker Tools –poseban alat koji će mu omogućiti upravljanje smještajnom jedinicom u smislu cijene i logistike.
Što sve ulazi u franšizni paket Direct Bookera?
Primatelj naše franšize dobiva pravo koristiti naš brand, pružati sve usluge podrške iznajmljivačima, sukladno jedinstvenom know-how-u Direct Bookera. Primatelj, naravno, koristi i naš IT sustav, operativni priručnik, pomoć po svim pitanjima tekućeg poslovanja. S druge strane, dužan je voditi marketing na lokalnoj razini te pružati usluge samo na području za koje je ugovor potpisan.
Za koje regije ili gradove u Poljskoj tražite primatelje franšize?
Želimo privući poduzetne ljude iz turistički atraktivnih destinacija poput Varšave, Wroclawa, Krakowa, Gdanjska. To mogu biti i „početnici“, ljudi koji tek razmišljaju o pokretanju vlastitog posla, ali i poduzetnici koji već rade u turizmu, no koji namjeravaju proširiti svoju ponudu dodatnim agencijskim uslugama ili profitirati od prodaje naše tehnologije.
Koliko primatelj franšize treba investirati u ovaj posao?
Početna investicija, koja podrazumijeva pristupanje mreži Direct Bookera, iznosi 5.000 eura. Primatelj franšize plaća i redovitu naknadu i ona iznosi 7% od ukupnog prometa. S druge strane, primatelj dobiva od 5% do 10% od svake iznajmljene jedinice. Koliko će, pak, morati čekati na povrat investicije, ovisi najviše o broju i spektru usluga koje će pružati.
pročitajte članke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Pod kojim je uvjetima moguće franšizni ugovor prenijeti na drugoga? Direct Booker, turistička agencija za upravljanje privatnim smještajem, daje dobar primjer.
Veliki hotelski lanci u Europi sve više pribjegavaju franšiznom modelu poslovanja, navodi se u izvješću „Hotel Franchising in Europe 2019“ konzultantske kuće HVS.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.