Programiraj za dobit
Bez obzira na zemlju podrijetla ili tržište na kojem djeluju, škole programiranja se za sada ne žale na manjak polaznika. Programeri su, na globalnoj razini, i dalje među najtraženijim stručnjacima na tržištu rada. Informatika i računarstvo, istina, ulaze u osnovne škole kao obavezni predmet, no, interes za izvanškolske tečajeve programiranja ne jenjava, naprotiv. Takav je slučaj i na tržištima ove regije – ne samo da postoje lokalne privatne škole programiranja, već se pojavilo i nekoliko stranih brandova koji nude svoje franšize. Među njima je i poljski franšizni sustav Coding Giants.
– Coding Giants je mreža škola programiranja koja obrazuje djecu i mlade zainterisirane za nove tehnologije i računalno programiranje. Školu su 2015. osnovala četvorica studenata Fakulteta elektronike i informatičkih tehnologija Varšavskog sveučilišta tehnologije. Željeli smo informatički opismeniti mlade ljude kako bi u budućnosti mogli funkcionirati na suvremenom tržištu rada bez ikakvih kompleksa. Željeli smo i kod što većeg broja mladih pobuditi strast prema programiranju, jer vjerujemo da učenje programiranja ne razvija samo „digitalno“ već i logičko mišljenje – kaže Radosław Kulesza, jedan od osnivača škole programiranja Coding Giants.
U ovom trenutku, u 55 gradova Poljske posluje 86 škola programiranja Coding Giants – od toga, 60 je škola u vlasništvu osnivača, a 26 u rukama primatelja franšize. Osnivači sada razmišljaju i o širenju izvan granica poljskog tržišta – Coding Giants, kako smo spomenuli, franšizne partnere traži i u zemljama ove regije.
– Vidjeli smo da svugdje u svijetu postoji veliko zanimanje za tečajeve programiranja, zbog čega smo odlučili ponuditi franšizu i poduzetnicima iz drugih zemalja. Za početak, tražimo partnere u Španjolskoj – prva naša škola bit će uskoro otvorena u Barceloni – te u zemljama Balkana – kaže Radosław Kulesza. – Spremni smo dati master franšizu, koja podrazumijeva prodaju prava za područje cijele države ili određene regije, ali i pojedinačnu franšizu, što uključuje otvaranje samo jedne škole – dodaje on.
Za otvaranje jedne škole programiranja treba imati oko 6.000 eura, što se računa kao početna investicija koja pokriva naknadu za licencu, opremu i uređenje prostora. Davatelji franšize procjenjuju da za opremu treba izdvojiti oko 700 eura, ali u investiciju treba dodati i troškove nabave laptopa za polaznike. Usto, primatelj franšize treba pronaći lokal ili prostor od najmanje 30m2 gdje bi se tečajevi provodili. Osim stolova i stolica, u učionici bi trebao biti i projektor. Iskustvo pokazuje da se investicija isplati nakon 6 do 8 mjeseci poslovanja. Primatelji franšize, dodaje Kulesza, moraju imati na umu da se tijekom franšizne suradnje plaća i redovita tekuća naknada (kao fiksna mjesečna naknada ili kao mjesečna provizija od prihoda škole).
– Zbog specifične prirode ove industrije te potrebe za iznimno kvalitetnim tečajevima, od primatelja se franšize očekuje da imaju osnovna znanja o informatici, novim tehnologijama i programiranju. Uvjereni smo da su te vještine važne za održavanje visoke kvalitete škole – objašnjava Radosław Kulesza.
Davatelji će franšize, međutim, pružiti svu potrebnu potporu budućim partnerima – nude svoju stručnost, brand, know-how i materijal za rad – provjerene nastavne skripte za vođenje tečajeva, edukativni materijal za učenike te marketinški materijal i pristup sveobuhvatnom CRM sustavu koji olakšava proces prijavljivanja polaznika, plaćanja i komunikaciju s klijentima.

pročitajte članke

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
Najčitanije

Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
Potpuni ili djelomični prekid rada uslijed pandemije koronavirusa naveo je mnoge biznise da razviju nove alate i modele poslovanja. Kako su edukativni sustavi iz ove regije odgovorili na krizu te kako su se prilagodili novim okolnostima?
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.