Budućnost je u programiranju
Ne iznenađuje što se u zemljama ove regije pojavljuje sve više franšiza koje imaju veze s informacijskim tehnolgijama. Sasvim je izvjesno da će u bliskoj budućnosti većina zanimanja, zapravo, biti u izravnoj vezi s računalima. Osim toga, kodiranje postaje temeljna vještina 21. stoljeća, koju, praktički, mora znati svako dijete. I dok su djeca još uvijek i uglavnom korisnici tehnologija, mnogi su shvatili da djeca mogu biti i aktivni kreatori.
Anita Barši, dugogodišnja nastavnica matematike iz vojvođanskog gradića Sente, u potpunosti je razumjela potrebe novog doba. Od prijateljice koji živi u Budimpešti saznala je za Logiscool, školu koja je vrlo uspješna i koju djeca vole pohađati, jer se u njoj programiranje uči na zabavan način. Upravo je takav pristup privukao ovu poduzetnicu iz Sente te je kupila franšizu i školu programiranja Logiscool otvorila sredinom veljače 2018. godine.
Zanimljivo je da je njezina škola, kako kaže Anita Barši, bila „jubilarna“ – pedeseta. – Za početak, odlučila sam se za pojedinačnu franšizu, ali su pregovori oko master franšize, za čitav teritorij Srbije, u tijeku. Senta je mali grad, ali smo dobro počeli. Svaki tečaj programiranja traje 17 tjedana, koliko i semestar u školi, a do sada smo okončali tri. Kampovi za djecu i mlade, koji će im dobro doći kao korisna i zabavna djelatnost preko ljeta, organiziraju se od 1. srpnja – kaže Anita Barši, dodajući da će programiranje postati jednako važno kao i znanje stranih jezika.
Ona objašnjava da ova škola daje djeci mogućnost naučiti programiranje, ali s jednom bitnom razlikom – na zabavan način. – Djeca imaju dva sata tjekom tjedna i svaki put prave jednu igricu i lagano uče elemente programiranja. Na taj način, razvijaju algoritamsko razmišljanje, kreativnost i kako riješiti problem. Djeca su sretna što dolaze, redovito dolaze, rade u malim grupama i uvijek imamo nove učenike. Tečajevi su namijenjeni djeci od 7 do 18 godina, te grupama od šest do deset učenika. Predavači su uglavnom mladi studenti ili srednjoškolci koji prolaze našu stručnu i pedagošku obuku – kaže Anita Barši.
Od davatelja franšize iz Mađarske, kako kaže, ima veliku potporu, a posebno je značajna obrazovna platforma (Scoolcode) i programski jezik. Osim toga, dobiva jasne upute o marketingu i načinu na koji treba graditi imidž škole. Usto, svakodnevno joj poslovanje olakšavaju i detaljne smjernice iz operativnog priručnika. – Suradnja je jako dobra – ističe Anita.
Logiscool je prve škole programiranja otvorio 2014. godine u Mađarskoj. Franšizna mreža brzo i konstantno raste i sada posluje u 12 zemalja s više od 70 škola.
pročitajte članke
„Naučna kuhinjica – nauka kroz igru“
/08.09.2025
Naučna kuhinjica spaja nauku i igru kroz eksperimente i radionice za djecu, dok franšizerima nudi stabilan i perspektivan poslovni model širom Europe.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedna je od rijetkih domaćih franšiznih mreža koja već godinama uspješno odolijeva svim izazovima i stalno raste.
Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Najčitanije
Franšizni paket
/13.11.2012
Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.
Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza, po tom pitanju, nije iznimka. Koje se to, pak, investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.