Preko partnera do Europe
Tvrtka CarGo Technologies nastala je 2015. godine u Beogradu s idejom da, kako kaže direktor tvrtke Vuk Guberinić, građanima pruži inovativnu, brzu i povoljnu organizaciju prijevoza putnika. Dolazeći iz softverske industrije te prateći trendove u svijetu i način na koji se razvija industrija prijevoza putnika, Guberinić se odlučio upustiti u razvoj aplikacije CarGo. Danas je ova aplikacija dostupna za korištenje isključivo članovima „Udruženja građana CarGo“, što se postaje postavljanjem aplikacije na mobitel, a kada je riječ o tržištu Srbije, za sada aplikaciju mogu koristiti samo stanovnici Beograda.
Međutim, ova je aplikacija za poručivanje vožnje odnedavno dostupna i građanima Züricha i Beča. Naime, tvrtka CarGo Technologies je krajem 2018. godine potpisala ugovor sa švicarskim prijevoznikom „Züri taxi 7x2“, koji nije samo taxi, već i limo servis, a potom i sa više partnera u Beču. Time je aplikacija CarGo proširila svoje poslovanje na tržišta Europe. Partneri iz inozemstva su, kako nam kaže Guberinić, tražili opciju sličnu Uberu te došli do CarGo aplikacije.
– Ugovor koji imamo s partnerom iz Švicarske tipičan je za ovu industriju i riječ je o ugovoru o podjeli prihoda te oni nama na mjesečnoj razini isplaćuju određeni postotak prihoda. Aplikacija je prilagođenja njihovom govornom području i njihovim potrebama. Možemo reći da za sada suradnja ide odlično, građani Züricha su prepoznali CarGo kao servis preko kojeg mogu poručiti uslugu brzo i jednostavno – objašnjava Vuk Guberinić, osnivač i direktor tvrtke CarGo.
Ugovor s partnerom iz Züricha podrazumijeva da partner, osim aplikacije, dobiva i znanje u području marketinga, koji se partnerski razvija. Što se tiče tehnologije, tvrtka CarGo Technologies zadužena je za razvoj aplikacije, unapređenje i sve inovacije, a partner sve to dobiva po principu „ključ u ruke“. – Imamo veliko iskustvo u razvoju online marketinga i targetiranja ciljanih skupina. Za taj smo dio uglavnom mi zaduženi preko firme koju imamo u inozemstvu. S druge strane, lokalni partner razvija ostali segment marketinga. Također, mi prenosimo i sva pozitivna iskustva koja smo dosada imali u razvoju poslovanja – objašnjava Guberinić.
Nakon Züricha, po sličnom su modelu potpisali i nekoliko ugovora s tvrtkama koje se bave prijevozom putnika u Beču, a aplikacija je u glavnom gradu Austrije dostupna od travnja 2019.
– Priroda partnerstva ista je kao u Beogradu, surađujemo s partnerima koji u Beču obavljaju servis iznajmljivanja vozila s vozačem. Očekujemo odličnu suradnju – kaže on.
Njihovi prirodni partneri i jesu tvrtke koje se bave organiziranjem ili prijevozom putnika.
Za sada CarGo u Srbiji posluje samo u Beogradu, ali Guberinić kaže da svakodnevno dobivaju poruke od građana Novog Sada i Niša s molbama da se poslovanje proširi i u njihovim gradovima. – CarGo Technologies i „Udruženje građana CarGo“ već se duži period bore u Srbiji za svoj opstanak, za slobodno tržište, bez monopola taxista, a velika potpora građana pokazuje nam da je tržištu Srbije potrebna CarGo aplikacija. Svakako nam je u planu da svoju uslugu, prije svega, omogućimo za korištenje građanima naše zemlje, jer vjerujemo da CarGo može postati brand kojim će se Srbija ponositi. Nakon Züricha i Beča, u planu je, također, daljnje širenje poslovanja u regiji. Želimo biti tvrtka koja će se moći nositi s konkurencijom svjetski poznatih aplikacija poput Ubera – objašnjava on.
Ako se uporede tržište prijevoza u regiji, Guberinić kaže da Hrvatska ima najrazvijenije te potpuno slobodno tržište u području transporta, jer građani Hrvatske mogu koristiti taxi, ali i organizirati prijevoz preko posebne aplikacije. – Za Hrvatskom zaostaju sva ostala tržišta regije, tako da svakako ima prostora za širenje poslovanja – kaže Guberinić.
pročitajte članke
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova regiona i što je potrebno za uzimanje franšize?
Master franšizu Carwiz rent a cara za tržište Hrvatske kupila je tvrtka ABmobil rent.
Pandemija jeste usporila, ali nije zaustavila tempo širenja franšiznog lanca samoposlužnih praonica rublja LG Laundry Lounge. Što se promijenilo te na što sada mogu računati primatelji ove franšize?
Željeli su ponuditi jedinstveno posjetiteljsko iskustvo koje će spojiti zabavu i edukaciju i privući posjetitelje svih uzrasta. „Muzej osjetila“ je za kratko vrijeme postao nezaobilazna atrakcija, i naveo osnivače da sada ponude i – franšizu.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.