Volja i predanost su presudni
Radeći u Hitnoj pomoći te Vojnomedicinskoj akedemiji u Beogradu, Saša Plećević, specijalist anesteziologije i doktor znanosti sportske medicine, iz prve se ruke uvjerio da ljudi ne obraćaju veliku pozornost na važan dio medicine – prevenciju. U Srbiji se, kaže, uglavnom bavimo liječenjem, koje puno košta pojedinca, ne samo materijalno, već i psihički i fizički, a košta i državu. Manjak prevencije, zapravo, negativno utječe na cjelokupno društvo, kaže Plećević.
– Promatrajući ljude koji završe u bolnici, shvatio sam da oni, iskreno i u biti, žele samo zdravlje. Međutim, o tome čovek ne razmišlja dok je zdrav, nego kad se razboli. Moja je misija bila naučiti ljude da žive zdravo, a zatim da to pretvorim u biznis od kojeg mogu živjeti. Tako se rodila ideja o klubovima medicinskog fitnessa – objašnjava Plećević.
Prvi fitness klub pod brendom Dr FeelGood, koji je prvenstveno namijenjen ženama, otvoren je 2002. godine u Beogradu. Ubrzo nakon toga Plećević je otišao u Sjedinjene Države s namjerom da radi kao liječnik anesteziolog, ali se nakon tri godine vratio. – U tom sam razdoblju živio na relaciji SAD-Beograd. U Americi sam se upoznao s najnovijim trendovima u fitnessu, video kako ovaj posao funkcionira, a nakon povratka 2005. godine otvorio sam još dva fitness kluba u Beogradu – kaže Plećević.
Ljudi su ga brzo počeli zvati, kako iz Srbije tako i iz regije, raspitujući se ima li namjeru klubove otvoriti i u njihovom gradu. – Razmišljao sam kako proširiti mrežu, a da u isto vrijeme pomognemo drugima u započinjanju vlastitog posla. Odlučio sam se za neku vrstu partnerskog odnosa gdje mi je bilo najvažnije da partneri imaju volju i želju za radom i uspjehom. Nisu morali ni imati novac za ukupnu investiciju, te sam u nekoliko slučajeva, kad mi se kandidat svidio, ja opremao klubove, a oni su mi potom novac vraćali u mjesečnim ratama – objašnjava Plećević.
Iz dosadašnjeg iskustva, kaže, shvatio je da najbolji primatelji franšize nisu oni koji imaju novac, već oni koji imaju želju sami voditi biznis. Zbog toga je postavio jasne uvjete – budući partner mora biti stručnjak iz područja sporta te mora želeti raditi u klubu i voditi posao. – To se pokazalo najboljim i najuspješnijim modelom suradnje – kaže Plećević.
Dr FeelGood klubovi se, kaže, razlikuju od drugih jer je riječ o medicinskom fitnessu te se prije početka treninga trebaju napraviti analize krvi, kako bi se, uz vežbje, odredila i odgovarajuća prehrana. – Klubovi rade po mom programu, a lokalni je partner dužan angažirati liječnika i lokalni laboratorij koji će obaviti analizu. Suradnja podrazumijeva i da povremeno posjećujem i održavam predavanja za žene koje vježbaju u tim klubovima – objašnjava Plećević.
Da bi franšiza postigla uspjeh, postoje tri jednako važna faktora: brend, dobar trener i dobar prostor. – Kad god se javio problem lošeg prostora ili lošeg trenera, franšiza nije uspjela. Pokazalo se da su sva ova tri čimbenika važna za rad fitness kluba – kaže on.
Danas, Plećević posjeduje jedan fitness klub u Beogradu, dok u Srbiji djeluje još 12 franšiznih klubova pod brendom Dr FeelGood. – No, širenje franšizne mreže klubova nije nam trenutno u fokusu jer radimo na novim projektima koje također namjeravamo proširiti kroz franšizu – ističe Plećević.
Jedan od novih projekata su i bazeni „Zdravo dijete“, gdje bi se djeca mogla rekreirati i vježbati.
– Vjerujem da ima potencijala, iako se radi o velikoj investiciji, jer u mnogim gradovima u Srbiji nema zatvorenih bazena. Već nam se javljaju zainteresirani – kaže on i dodaje da u pripremi ima još dva projekta, koja također imaju za cilj prevenciju zdravlja kod djece i odraslih.
pročitajte članke
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Centar za njegu ljepote Cacao otvorio je franšiznu poslovnicu u Banjaluci. Tko su primatelji franšize za ovo područje te kako su u njezi ljepote prepoznali dobru priliku za obiteljski biznis?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.