Dobar odabir posla vodi do uspjeha
Milena i Dušan Pajić i Aleksandra Majkić radili su godinama u IT tvrtkama, vodili svoje timove, obučavali i motivirali ljude da daju svoj maksimum. Kažu da im je sve to pomoglo u započinjanju vlastitog posla. Prošle su godine, naime, odlučili kupiti franšizu „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
– Čitavo naše prethodno iskustvo, suradnja sa strancima te programerima, utjecali su izbor biznisa koji je morao biti u području edukacije. Vidjeli smo da u današnjem svijetu postoji konstantna potreba za učenjem i usavršavanjem. S druge strane, i sami imamo djecu predškolskog i školskog uzrasta, a djeci je, takođe, potrebna pomoć u raznim područjima. „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ spojila je sve to, program i tehnike koje pomažu djeci tijekom školovanja, ali i kasnije, tijekom karijere – objašnjava Aleksandra Majkić što ih je motiviralo kad su uzimali ovu franšizu.
Informaciju o sustavu pronašli su na Franchising portalima, a nakon razgovora s kreatorima koncepta Miroslavom Samardžićem i Časlavom Mančićem odlučili su uzeti franšizu za teritorij Novog Sada.
– U listopadu prošle godine, organizirali smo promotivne radionice, a prve smo đake upisali u studenome. Do sada je našu školu pohađalo oko 70 polaznika, praktički, svih uzrasta. Imali smo čak i odrasle polaznike, a najstariji naš polaznik ima 45 godina. Veoma smo zadovoljni prvim rezultatima – kaže Aleksandra Majkić.
U odabiru privatnog posla važno je, kako kaže, dobro se informirati, analizirati te istražiti tržište, pronaći svoju nišu. – Kasnije, u poslovanju, najvažnije je raditi kvalitetno. Posebno u područjima koja se tiču rada s djecom. Tu nema prostora za pogrešku – ističe ona.
Gorica Spasić, primateljica ove franšize za područje grada Požarevca, slaže se s kolegama i dodaje da je za uspjeh ključno da poduzetnik voli ono što radi. – Ja sam oko šest godina istraživala koju bih franšizu mogla uzeti. Imam 51 godinu, radila sam različite poslove, uvijek u privatnom sektoru, navikla sam puno raditi, ali sam ipak željela odabrati nešto u čemu ću uživati, što ću raditi i srcem, jer vjerujem da je to važno ako želite bili uspješni. Usto, ako uzmete dobru franšizu, šanse za neuspjeh su male – kaže Gorica Spasić koja je, prije tri godine, prvo uzela franšizu škole mentalne aritmetike „Malac genijalac“, a kada se pojavila „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“, lako se i brzo odlučila i za tu franšizu.
– Prvobitna ideja mi je bila uzeti franšizu iz područja izdavaštva. No, kako nisam pronašla ništa adekvatno, potpuno sam se pronašla u ova dva edukativna koncepta. Prve smo polaznike „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ upisali u rujnu prošle godine. Program daje fantastične rezultate i to mi je najvažnije, da djeca i njihovi roditelji primjete napredak – objašnjava Gorica Spasić i dodaje da je „Školu brzog čitanja i mudrog učenja“ odabrala i jer su davatelji franšize ljudi s kojima je lijepo i lako surađivati.
Ljepota i zamke franšizinga
Aleksandra Majkić smatra da je u franšiznoj suradnji najvažnije da davatelj i primatelj franšize imaju sluha jedni za druge, posebno kad se radi o uvjetima na lokalnom tržištu. – Franšizing je iznimno dobar model u kojem ne gradite brand od nule, ne razrađujete sami ideju, već postajete dijelom mreže i sustava koji već uspješno posluje. Mi smo o franšizingu imali osnovne informacije i znali smo da postoje pravila na koja se obvezuju i davatelj i primatelj franšize. To nam je bilo dovoljno jer smo smatrali da će, kad odaberemo franšizu koja nam odgovara, sve ostalo ovisiti o odnosu koji izgradimo s davateljem franšize. Problem, međutim, može nastati ako je davatelj rigidan i ne razumije specifičnosti lokalnog tržišta. Novi Sad je, na primjer, drukčiji i od Beograda i od Užica i Istočnog Sarajeva, te je potreban i drukčiji pristup. Zato nam je važno imati slobodu kad kreiramo nastup na lokalnom tržištu, naravno, poštivajući pravila franšiznog sustava i uz stalne konzultacije s davateljem franšize. Što je najvažnije, izgradili smo međusobno razumijevanje – objašnjava Majkić. – Velika je prednost franšizinga i što su svi primatelji umreženi, pa možemo razmjenjivati iskustva o svim važnim temama, promidžbama, radionicama, reakcijama polaznika. I to je sjajno u franšizingu, imate ljude koji rade isti posao, u drugom gradu, niste jedni drugima konkurencija, a nesebično dijelite iskustva i ideje – dodaje ona.
Gorica Spasić, kako kaže, nema negativnih iskustava kada je riječ o franšiznoj suradnji. – Imam potporu, razumijevanje, logistiku davatelja franšize, a u početku sam griješila samo zato što nisam pitala. Moram istaknuti da oba davatelja nesebično dijele svoje iskustvo i to je dragocenost franšiznog odnosa. Inače, uvijek biram društvo od kojeg mogu nešto naučiti te sam to odlučila primjeniti i u poslu – objašnjava Gorica.
Društvene mreže i lokalna zajednica
Primatelji iz Novog Sada „Školu“ najviše promiču na društvenim mrežema, posebno na Facebooku, ali su pokrenuli i niz drugih aktivnosti. – Organiziramo promotivne radionice, surađujemo s raznim lokalnim organizacijama i klubovima, odlazimo kod njih u posjetu sa svojim polaznicima, predstavljamo ono što radimo... Dakle, trudimo se razviti suradnju s organizacijama u lokalnoj zajednici – objašnjava Aleksandra Majkić.
I Gorica Spasić koristi društvene mreže za promidžbu, aktivna je na Facebooku, ali posjećuje i vrtiće, lokalne škole, posebno seoske. Najbolja joj je reklama, ipak, preporuka. – Preporuka je najbolja reklama na duže staze, a mi planiramo dugo biti na tržištu – naglašava ona.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ za kratko je vrijeme proširila poslovanje u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Hrvatskoj. Sredinom ožujka im je dodijeljena nagrada Balkan Awards za najvažnije dostignuće iz područja obrazovanja na Balkanu.
pročitajte članke
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
U ožujku 2021. Timea Kiss potpisala je ugovor o master franšizi i obvezala se razviti mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ u Mađarskoj.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavila je svoj novi obrazovni program. Osim polaznika, koristi od ove novine trebali bi osjetiti i sami primatelji franšize.
Franšize iz oblasti edukacije djece nastavile su širiti svoje mreže i tokom pandemije. Nekoliko sistema je potpisalo franšizne ugovore i započelo poslovanje i u zemljama ove regije.
Osim što je ove godine uvela novi edukativni program za školarce, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ planira proširiti franšiznu mrežu na još dva tržišta.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.