Lako uz Semilac
Prodaja hibridnih lakova za nokte prilično je uska branša. To, međutim, nije pokolebalo poljsku tvrtku Nesperta kada je odlučila kreirati brand Semilac te pokrenuti proizvodnju i prodaju hibridnih lakova i kozmetike za manikuru. Iako se radilo o „specijaliziranoj“ paleti proizvoda, Semilac je za relativno kratko vrijeme postao vodeći brand na domaćem tržištu. S povećanjem potražnje, prirodno, rasla je i prodajna mreža te Semilac danas ima gotovo 120 prodajnih jedinica širom Poljske. Najveći broj prodajnih mjesta, pak, vode – primatelji franšize.
– Popularnost hibridnih lakova raste, a Semilac je vodeći brand na tržištu Poljske – kaže Paulina Patelka, direktorica razvoja franšizne mreže Semilac. – To potrvđuje i istraživanje tržišta koje smo proveli u prosincu 2017. na reprezentativnom uzorku žena u dobi od 18 do 65 godina, koje je i pokazalo da čak 67% ispitanica koristi lakove našeg branda – ističe Patelka i dodaje da se Semilac proizvodi plasiraju i na više od 30 tržišta u svijetu. Prošle su godine, pak, proširili ponudu i uveli novu kategoriju – kozmetiku za šminkanje. – Prirodna posljedica ovih aktivnosti je dinamičniji razvoj franšizne mreže na poljskom i inozemnim tržištima. Trenutno u Poljskoj imamo tri vlastita prodajna mjesta i više od 110 franšiznih – kaže Patelka i napominje da franšizne partnere aktivno traže na tržištima Europe, a od zemalja ove regije, posebno su zainteresirani za Sloveniju. U razgovoru nam je otkrila i tko su idealni partneri, koliko treba investirati u kupnju franšize te na kakvu potporu mogu računati primatelji koji se odluče za brand Semilac.
Kad pokreću biznis koji se temelji na maloprodaji, poduzetnici najprije razmišljaju o lokaciji prodajnog mjesta. Kakva je strategija Semilaca po tom pitanju?
Naša je strategija fokusiranje na lokacije unutar trgovačkih centara, a poželjno je da to budu centri u gradovima s više od 30.000 stanovnika – iako to nije rigidan zahtjev niti preduvjet za suradnju, franšizni bi partneri trebali imato na na umu. Mi bismo se svakako željeli pojaviti u svim većim gradovima na jednom tržištu, a naš je poslovni koncept pogodan i za iskusne poduzetnike i za one koji tek pokreću vlastiti biznis. To uključuje i kozmetičare, stiliste za nokte ili entuzijaste koji su koristili i radili s našom kozmetikom, a sada žele iskoristiti to iskustvo za nešto „ozbiljniju priču“. Tražimo prvenstveno poslovne partnere koji se žele uključuti te rasti zajedno s našim brandom.
Koji se „formati“ franšize nude zainteresiranim poduzetnicima?
Naša ponuda uključuje tri glavna formata – štand ili „otok“, klasična trgovina i Akademija Semilac. Fleksibilni smo i otvoreni za nove ideje, tako da često formate prilagođavamo nestandardnim upitima primatelja franšize. Shvatili smo, na primjer, koliko je važna obuka u našoj industriji i primijetili da postoji veliki interes za otvaranje Akademije. Zapravo, radi se o centru za obuku u kojem se, zahvaljujući širokom rasponu tečajeva i radionica, obučavaju profesionalci i žene koje tek započinju svoju avanturu na području stiliziranja noktiju. Trenutno imamo centre za obuku u nekoliko gradova u Poljskoj, ali i u Njemačkoj, dok radimo na otvorenju Akademije u Grčkoj i Španjolskoj.
Koliko trebaju uložiti u pokretanje posla oni koji kupe franšizu branda Semilac?
Za početnu investiciju treba izdvojiti oko 25.000 eura, dok će ukupni iznos ulaganja ovisiti o formatu za koji se partner odluči – ovisit će, dakle, o veličini prostora, opsegu poslovanja i vrsti djelatnosti. Treba napomenuti da primatelj franšize, kad pokrene posao, neće morati plaćati nikakve druge franšizne naknade.
Na kakvu vrstu potpore može računati partner?
Primatelji franšize, od momenta pokretanja posla, dobivaju s naše strane promišljena i provjerena poslovna znanja – know-how. Aktivno pomažemo i savjetujemo prilikom odabira lokacije, a u Poljskoj, primjerice, posredujemo u pregovorima s vlasnicima prostora, sudjelujemo u potpisivanju ugovora o najmu. Budući da pridajemo veliku važnost kvaliteti usluge, svi zaposlenici prolaze stručno usavršavanje. Partnere savjetujemo i pri odabiru radnika, obučavamo ih za prodaju naših proizvoda. Također, pružamo marketinšku potporu, učimo ih kako nastupati na društvenim mrežama, osiguravamo promotivne i marketinške materijale. Pomažemo u uređenju trgovine ili štanda.
Profitabilnost prodajnog mjesta ovisi o mnogim čimbenicima – lokaciji, fiksnim troškovima, ali i predanosti primatelja franšize, prodajnim vještinama i znanju njegovih zaposlenika. Stoga ćemo mi, kao davatelji franšize, savjetovati naše partnere kako da učinkovito posluju kako bi postigli optimalni povrat ulaganja. Zahvaljujući tome, neka od naših prodajnih mjesta postižu breakeven nakon samo nekoliko mjeseci rada.
pročitajte članke
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Centar za njegu ljepote Cacao otvorio je franšiznu poslovnicu u Banjaluci. Tko su primatelji franšize za ovo područje te kako su u njezi ljepote prepoznali dobru priliku za obiteljski biznis?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.