Brže s franšizom
Tvrtka Arteks iz malenog mjesta Arilja osnovana je 1990. godine kao obiteljska tvrtka koja se prvotno bavila veleprodajom odjeće i sitotiskom. Sedam godina kasnije obitelj Jevgenijević započela je proizvodnju odjeće. Želja da se na tržištu, kako kažu, ponudi nešto novo i na drugi način doveli su do stvaranja branda Exterra, a koncept i brand zaštićeni su 2003. godine.
Prva je trgovina otvorena 2004. godine u Bulevaru kralja Aleksandra, najdužoj ulici u Beogradu. – Ova je lokacija u to vrijeme bila centralna shopping zona, pa otuda i želja da baš ovdje bude naš prvi dućan – kaže Ivica Jevgenijević, direktor tvrtke.
Danas imaju sedam maloprodajnih mjesta u Srbiji i Bosni i Hercegovini, te osam franšiza u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini. Prvu su franšiznu poslovnicu otvorili u Loznici prije pet godina. – Franšizing, prije svega, vidimo kao dobar način za brže širenje naše maloprodajne mreže, kao i bolju kontrolu kvalitete poslovanja. U ovoj smo godini već dogovorili otvorenje dvije nove franšizne trgovine – kaže Jevgenijević.
Primatelj franšize branda Exterra bi, prema njegovim riječima, trebala biti osoba koja je odgovorna, marljiva i spremna prihvatiti prijedloge i model poslovanja davatelja franšize. – Naravno, pretpostavlja se da treba osigurati lokal adektvatne kvadrature na dobroj lokaciji, kao i ispuniti druge uvjete koji su potrebni za uspješno poslovanje. S dugogodišnjim iskustvom na mnogim lokacijama razvili smo formulu koja djeluje. Naš primatelj franšize dobiva sva potrebna znanja i vještine u svakom segmentu poslovanja – od marketinga, brandiranja, kriterija za traženu lokaciju, obuke zaposlenika i još mnogo toga. Imamo zajednički cilj, a to je uspjeh primatelja franšize, jer je to i naš uspjeh – kaže on.
– Idealan primatelj franšize bila bi osoba koja ozbiljno i savjesno vodi posao. Netko tko ulaže svoje vrijeme i trud kako bi bio što uspješniji. Naravno, bilo bi idealno da primatelj ima svoj lokal u kojem bi potrošio dovoljno dugo vremena i na taj način pratio te unaprijedio poslovanje – dodaje.
Jevgenijević primjećuje da mnoge trgovine ovoga tipa i dalje posluju po zastarjelim načelima, ne koriste moderna pravila poslovanja, izlaganja robe, uređenja interijera i marketinga. – U tom smislu, mislimo da postoji prostor za transformaciju nekih trgovina u franšize. Između ostalog, i u tome vidimo mogućnost za proširenje naše mreže, dok ćemo, usto, nastaviti s otvorenjem vlastitih prodajnih mjesta u Srbiji i regiji – kaže Jevgenijević.
pročitajte članke
Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.