Programirano za budućnost
Kada je i s kojom misijom pokrenuta škola programiranja Coders Lab?
Nakon temeljitih priprema, prva škola programiranja Coders Lab otvorena je 2013. u Poljskoj, a osnivači ove škole, zapravo, otkrili su deficit u ponudi u odnosu na potražnju. Naime, tradicionalni obrazovni sustav nije pratio inovacije koje su transformirale IT sektor u posljednjih deset godina, a zbog njegove nefleksibilnosti ispostavilo se da ne može niti pratiti brze promjene. I danas vam je potrebno od tri do pet godina studija kako biste stekli diplomu iz informatike ili programiranja, što opet ne uključuje najnovija znanja iz ovog područja. Da ne spominjemo da to isključuje sve starije polaznike, koji jednostavno nemaju vremena za obrazovanje ove vrste, jer se uglavnom radi o ljudima koji su zaposleni i imaju obitelji.
Kao odgovor na ovu situaciju, rodila se ideja o tzv. bootcampu, intenzivnom dvomjesečnom tečaju, tijekom kojeg će polaznici, osim programiranja, steći i neka praktična znanja u određenim programskim jezicima. Mi, s jedne strane, educiramo "juniore", budući da je ovaj tečaj samo polazna točka za ulazak u IT i programiranje, međutim, sa svim našim uslugama profesionalnog usmjeravanja i podrške u traženju posla –mi, s druge strane, svima dajemo priliku da u roku od dva mjeseca potpuno promijene život i započnu karijeru u jednom od najtraženijih sektora.
Potražnja za IT profesionalcima bila je toliko velika da je Coders Lab za tri godine pokrivao poljsko tržište od 40 milijuna stanovnika. Započeli ste i međunarodnu ekspanziju. Zašto zemlje ove regije?
U osnovi, želimo otvoriti naše škole programiranja u svim zemljama gdje postoji neravnoteža između ponude i potražnje u IT sektoru. To je jedan od glavnih razloga. Drugi je da većina europskih tržišta još uvijek nije zasićena školama ovog tipa.
Po kojem ste kriteriju odabrali tečajeve koji će biti ponuđeni?
Izvorno, bootcampovi potječu iz Sjedinjenih Država, tako da smo nekoliko godina mogli promatrati i pratiti kako se takvi koncepti razvijaju i djeluju u stvarnim tržišnim uvjetima. I mogu reći da smo naučili mnogo, uzeli u obzir samo najbolje primjere prakse. Na primjer, kada je otvoren Coders Lab, PHP je bio vrlo popularan programski jezik, a danas je to Java. Stoga se i kurikulum naših škola mijenja – neprestano se prilagođava novim potrebama, dodajući tečajeve koji su trenutno potrebni na tržištu, poput, recimo, digitalnog UX – korisničkog doživljaja.
Kada govorimo o uzimanju franšize, ovaj aspekt zapravo je ono što će našim budućim partnerima olakšati svakodnevno poslovanje. Stalni razvoj proizvoda i uvođenje inovacija možda je i najviša vrijednost za partnera, jer je taj zadatak u potpunosti – naša briga.
Hoće li primatelji franšize Coders Lab u svojim školama moći ponuditi sve tečajeve koje ste razvili?
Naravno. Međutim, preporučujemo da partner u početku ponudi jedan tečaj, možda najpopularniji programski jezik, a za to postoje dva razloga. Prvo, svi materijali kurikuluma i obrazovni alati dostupni su na engleskom jeziku, tako da će prijevod biti neusporedivo lakši ako se rasporedi na duži rok. S druge strane, ako odmah ponudite više tečajeva, mnogo je teže osigurati minimalni broj učenika potrebnih za profitabilno poslovanje.
Međutim, postoje primjeri tečajeva koji se organiziraju na engleskom jeziku, tako da ako primatelj franšize smatra da je to zadovoljavajuća opcija, onda može računati na značajno smanjenje troškova, upravo zato što neće morati prevoditi nastavne materijale.
Prema dostupnim informacijama, Coders Lab traži jednog, ekskluzivnog franšizera za cijelu zemlju, ali to neće biti klasična master franšiza. O kakvoj je suradnji riječ?
Kada smo definirali strategiju razvoja, shvatili smo da će biti puno lakše i učinkovitije održavati kontakt i surađivati s jednom osobom ili tvrtkom, a ne s više pojedinačnih primatelja franšize. Stoga smo odlučili pronaći ekskluzivnog partnera koji će razviti mrežu na lokalnom tržištu prema modelu koji smo primijenili u Poljskoj, gdje je cijelo tržište pokriveno školama u našem vlasništvu. Usto, osim što će otvarati škole, partner će biti zadužen i za zapošljavanje stručnih predavača i ostalog osoblja, kao i za marketing i savjetovanje u karijeri.
Na temelju toga, tko bi bio idealan primatelj franšize?
Budući partner bi u svakom slučaju trebao bio vješt u barem tri ključna područja – obrazovanju, marketingu ili prodaji i upravljanju odnosima s klijentima. Do sada smo identificirali dva idealna poslovna profila – prvo, to su tvrtke ili institucije koje se već bave obrazovanjem, poput privatnih škola ili škola stranih jezika, a druge su softverske tvrtke. Za potonje, velika je stvar što oni već imaju stručno IT osoblje koje se može lako obučiti za predavače i mentore. To je zaista značajna prednost, jer nije lako pronaći dobre instruktore.
Kolika su ulaganja u kupnju franšize i osnivanje škole?
Coders Lab pripada relativno pristupačnim franšizama, jer ne zahtijeva pretjerana ulaganja za pokretanje poslovanja. Najveći je trošak za ulaznu naknadu, tj. za kupnju licence, ali tu treba dodati i troškove putovanja i smještaja partnera i osoblja tijekom obuke, kao i prijevod nastavnog i marketinškog materijala. Ne treba mnogo ulagati u opremanje i uređenje škole, jer polaznici obično koriste svoja računala, dok se namještaj i ostala oprema sastoje od stolova, stolica, televizora ili projektora. Iako Coders Lab svojim partnerima daje i brand book, mi u biti ne inzistiramo na jedinstvenom dizajnu.
Inače, ulazna franšizna naknada za Coders Lab je 20.000 eura, koja pokriva kupnju ekskluzivnih prava na cjelokupno znanje, know-how i podršku u svim područjima poslovanja. Osim ove naknade, partner plaća i izradu internetske stranice, a troškovi prevođenja kurikuluma mogu se rasporediti na duži rok, kao što smo već spomenuli.
Spomenuli ste i pomoć davatelja franšize. Koju vrstu potpore primatelj franšize dobiva od vas?
Partner može računati na potporu sustava od prvog trenutka suradnje. Počinjemo s obukom, koja se organizira u sjedištu tvrtke u Poljskoj, i dalje podržavamo cijeli proces razvoja poslovanja i mreže na lokalnom tržištu.
Partneri će na raspolaganju imati sva korporativna znanja, najbolje primjere marketinških i prodajnih kampanja, najnovije administrativne softvere i procese. Razvili smo i ponudili vlastiti sustav za upravljanje tečajevima, koji će im omogućiti jednostavno i učinkovito upravljanje i praćenje rasporeda predavanja, rasporeda predavača, korisničkih profila, popunjenosti prostorija i tečajeva, popularnosti nastavnika, izvješća o profitabilnosti i slično.
S druge strane, vjerujemo da je i prednost što će postati dijalom sustava koji radi na stvaranju globalnog branda – u području koje je i "mlado" i perspektivno.

pročitajte članke

„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Najčitanije

Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu! Na našoj mapi sada se nalazi novi partner iz Poljske, a s ponosom ističemo i učešće na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?