Sinergija – preduvjet za uspjeh
Sanja Milinković
U poduzetničke vode, Sanja Milinković uplovila je još 2003. kada je otvorila mjenjačnicu u Beogradu. – Nikada nisam vidjela sebe kao zaposlenicu u nekoj kompaniji – jednostavno, nisam čovjek za korporacije. Poduzetnik sam u duši i oduvijek sam voljela stvarati – započinje priču Sanja Milinković.
Djelom zbog iskustva, ali i vidljivih rezultata koje je postigla njena starija kćer Lena, za Školu mentalne aritmetike "Malac genijalac" odmah je "osjetila" da će biti dobra poslovna priča. – Moja je kći išla u "Malac genijalac" u Zemunu i efekti su bili odlični. Za samu mentalnu aritmetiku u to se vrijeme nije mnogo znalo, a ja sam za tu metodu čula od svoje prijateljice iz Nizozemske koja ima petero djece – kaže ona.
Čim je načula da će se koncept širiti kroz franšizu, prijavila se za jednog od zainteresiranih. U svibnju je prošle godine i postala primatelj franšize za teritoriju beogradske opštine Palilula, na kojoj je otvorila dvije učionice.
– Koncept mi se svidio, posebno što su rezultati vidljivi, ali sam i "namirisala" da će se škole širiti brzo poput požara – kaže ona kroz smijeh, dodajući da je "Malac genijalac" postao prepoznatljiv brand za jako kratko vrijeme, što svim primateljima franšize dobro utječe na poslovanje. – Događa mi se da, kada ljudi vide računaljku abakus, odmah izgovore: Malac genijalac. Abakus je postao sinonim za "Malca genijalca" – kaže ona.
Foto: Malac genijalac
Iako je dugo u poduzetništvu, smatra da je poslovanje kroz franšizu daleko jednostavnije. – Davateljima je franšize u interesu da mi, na neki način, olakšaju poslovanje, jer koristi imamo svi. Zato je međusobna suradnja jako važna. Svi smo u sustavu poput velike obitelji, davatelji su fleksibilni, usvajaju i prijedloge nas primatelja – posebno ljudi koji već imaju iskustva u privatnom poslu. Napravljena je dobra sinergija, što je preduvjet za uspjeh – kaže ona.
Svoje pozitivno iskustvo prenijela je, međutim, i svojem rođaku Miroslavu Samardžiću s kojim je u rujnu prošle godine zajedno postala primatelj još jedne franšize "Malac genijalac" – ovoga puta u Obrenovcu.
– Doktorand sam ekonomskih nauka i oduvijek me je privlačilo širenje novih znanja – kaže Miroslav Samardžić – stoga mi se i priča o "Malcu genijalcu" jako svidjela, pogotovo što je moja rođaka već imala pozitivno iskustvo s ovom franšizom. Usto, ovo je moj prvi privatni posao, i svakako mi je bilo lakše pokrenuti razrađen biznis kroz franšizu nego praviti nešto na svoju ruku – objašnjava Samardžić.
Mentalna je aritmetika znanost u ekspanziji, što dokazuje i brzina kojom se "Malac genijalac" širi po Srbiji. Osim što je popularna, znanost je i učinkovita, što motivira roditelje da upišu svoju djecu na satove.
Miroslav Samardžić
Školu su otvorili u samom centru Obrenovca u Domu kulture. Oboje kažu da je pronalazak prostora izazov kom treba pristupiti ozbiljno te da je važno odbrati dobru lokaciju, ne pretjerano skupu. – Pokazalo se da je Dom kulture idealan jer se tu održavaju razni obrazovni te sportski događaji koje posjećuje upravo naša ciljana skupina. Pritom je u centru grada, s osiguranim parkingom za roditelje – kaže on.
Već nakon tri mjeseca, Samardžić je potpisao novi franšizni ugovor – postao je primatelj ove franšize u Šapcu. – Mentalna je aritmetika znanost u ekspanziji, što dokazuje i brzina kojom se "Malac genijalac" širi po Srbiji. Osim što je popularna, znanost je i učinkovita, što motivira roditelje da upišu svoju djecu na satove. Brand "Malac genijalac" brzo je zaživio i mi smo u novim školama imali jako dobar odaziv – kaže Samardžić.
Na pitanje ima li ambiciju otvoriti još koju školu pod ovim brandom, kaže da ima planove za budućnost te da će nastaviti s razvojem.
pročitajte članke
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.