Strpljenje se isplati
Imamo trgovine kojima je promet porastao 20 posto, ali i one sa rastom od 1.000 posto.
Pedro Marthino, član borda Eurocash grupacije
Eurocash je najveći distributer i trgovac robom široke potrošnje u Poljskoj. Grupacija, koju čini osam tvrtki, nudi 20.000 proizvoda, zapošljava 11.000 ljudi širom Poljske i pokriva 26% tržišta prehrambene robe. Shodno praksi kojoj pribjegavaju bezmalo svi veliki trgovci, Eurocash je tijekom posljednjih 15 godina radio i na razvoju franšiznog sustava, i uspio privući tisuće malih, nezavisnih trgovaca koji su odlučili nastaviti poslovanje pod okriljem Eurocash franšize. U svom portfelju grupacija danas ima čak šest trgovinskih lanaca koji se šire franšizno – među njima su najveći cash & carry lanac ABC (7.200 trgovina), Delikatesy Centrum (više od 1.000), Lewiatan (2.700), Groszek (1.100), Euro Sklep (500) i lanac drogerija Koliber (60). Sa ovim stupnjem pokrivenosti tržišta i razvijenosti mreže franšiza, u Eurocashu s pravom kažu da "imaju trgovine gotovo na svakom uglu". Kako privlače nove primatelje franšize i kakve benefite mogu očekivati partneri pošto pristupe mreži, govori Pedro Marthino, čaln borda grupacije Eurocash.
Posmatrano u cjelosti, koliko se trgovaca odlučilo pristupiti mreži promijenom branda, a koliko je poduzetnika odlučilo pokrenuti trgovinu "od nule"?
Od svih lanaca koje širimo kroz franšizu, najveći smo stupanj integriranosti postigli u mreži Delikatesy Centrum. U ovoj mreži, više od polovice trgovina, vlasnici su gradili "od nule". To se dogodilo i jer je vrlo mali broj postojećih trgovina na tržištu mogao zadovoljiti kriterije ove mreže. Među našim ostalim franšiznim lancima, većina se novih trgovaca i dalje pridružuje tako što promjeni brand, odnosno franšizni sustav, ili tako što svoju neovisnu trgovinu uredi po našim standardima i nastavi poslovanje pod našim brandom. Međutim, primjećujemo da je svake godine i među njima sve veći broj onih koji se odlučuju otvoriti potpuno nove dućane. To su najčešće naši postojeći primatelji franšize, koji su svojim iskustvom, zalaganjem i dobrim poslovanjem došli do toga da mogu otvoriti više trgovinskih jedinica.
Kojim se sve alatima i argumentima služite kako biste potaknuli neovisne vlasnike trgovina da se pridruže Eurocash franšiznoj mreži?
Prije svega, u našu korist govore rezultati postojećih primatelja franšize i način na koji su oni poboljšali svoje poslovanje. Zatim, partnerima je zagarantirana sveobuhvatna potpora, koja uključuje i obuku, razvoj novih formata, marketing, financije, IT, povoljne uvjete nabave. Mi konstantno radimo na razvoju novih rješenja za povećanje prodaje i profita te rješenja koja će izaći u susret promjenjivim potrebama potrošača.
Kakvu korist mogu očekivati trgovci nakon pristupanja mreži?
To umnogome ovisi o stanju koje smo zatekli u trgovini prije no što je pristupila mreži, kakve je promjene trebalo uvesti te koliko se primatelj franšize morao prilagoditi standardima našeg koncepta. Imamo trgovine kojima je promet porastao 20 posto, ali i one sa rastom od 1.000 posto.
Najvažnije je održavati standarde, pogotovo kada je kvaliteta u pitanju, i koristiti sve alate koji su dostupni primateljima franšize. Također, treba imati na umu da se do željenog prometa dolazi tek za 12 do 18 mjeseci. Do tog vremena, primatelj često mora dodatno ulagati u poslovanje – pri tome, ulaganje ne podrazumijeva samo opremanje trgovine, već i pokrivanje gubitka koji se neminovno javi u početnim mjesecima suradnje, najviše zbog toga što partner ima obvezu održavati kvalitetu svježih proizvoda i pružati usluge na najvišoj razini. Istina, ne događa se da kupci svaki dan mijenjaju svoje potrošačke navike, ali trgovac mora biti dosljedan u održavanju standarda kako bi postigao uspjeh. Za novootvorene trgovine, Eurocash je pokrenuo program financijske pomoći kako bi primatelji franšize preživjeli taj prvi period poslovanja.
Koje druge prednosti, osim ovih mjerljivih, stječu oni koji se pridruže franšiznoj mreži?
Pored financijskih rezultata, nije manje važna ni činjenica da pripadaju najvećoj trgovačkoj grupaciji u Poljskoj. Razmjena iskustava među samim trgovcima te između trgovaca i tvrtke, jeste neprocjenjiva. Ovo je prilika da steknu nova iskustva, osjećaj da nisu sami, da postoji partner koji im može pomoći u teškim situacijama. Također, vrlo je važna i sama svijest, koja prevladava u cijeloj mreži, da to što drugi ljudi rade, donosi uspjeh i vašem poslovanju.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježilo je prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom obavezne karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?
Kad se primatelji franšize nađu na jednom mjestu, razmjena iskustva je neizbježna. S godišnjeg skupa primatelja master franšize branda Husse, tim iz Hrvatske dolazi bogatiji i za jedno priznanje.
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.