Na čaj u Novi Sad
Zdravko Patačko bio je stalni kupac u zagrebačkoj "Kući zelenog čaja" mnogo prije no što je pomislio da će i sam početi prodavati čajeve. U to vrijeme živio je i studirao u glavnom gradu Hrvatske, a "Kuća zelenog čaja" bila je nezaobilazna destinacija, budući da je ljubitelj ovog toplog napitka. – Gdje god bih putovao, Njemačku, Sloveniju i druge zemlje, tražio sam i kupovao kvalitetne čajeve poput ovih što se prodaju u "Kući zelenog čaja". Postao sam pravi zaljubljenik u čajeve, a tom ljubavlju "zarazio" sam i svoju suprugu – priča Patačko.
Hrvatski franšizni lanac „Kuća zelenog čaja“ stigao je i u Srbiju. Prva je franšiza otvorena u Novom Sadu.
– Kada sam došao u Novi Sad, nisam mogao pronaći tako kvalitetne čajeve, iako se u mnogim trgovinama zdrave hrane prodaju čajevi u rinfuzi. Često sam i sam razmišljao otvoriti trgovinu. Onda sam na portalu Franchising.rs video da "Kuća zelenog čaja" daje franšize i odlučio sam te izvrsne čajeve "dovesti" u Srbiju – objašnjava Patačko kako je prvi put u životu postao poduzetnik te dodaje: – Supruga i ja imamo svoje stalne poslove . Ovo je naš prvi privatni posao koji je, za sada, neka vrsta dodatnog posla.
Tako je, prije nešto više od dva mjeseca, otvorena prva franšiza "Kuće zelenog čaja" u Srbiji. Riječ je, zapravo, o štandu, ili kako Patačko voli reći – "kućici" zelenog čaja. Proizvode nabavljaju isključivo od davatelja franšize koji ih, s obzirom na to da su na početku poslovanja, savjetuju i po pitanju asortimana. A savjeti u tom pogledu sigurno su dragocjeni pošto se na njihovim policama nalazi više od 100 vrsta čajeva iz Kine, Japana, Afrike, Indije, Južne Amerike.
– Za ova dva mjeseca, koliko radimo, shvatio sam da postoji interes ljudi za kvalitetne čajeve u rinfuzi. Točno je da se u našoj zemlji pije mnogo kave, no, sve je više onih koji radije biraju čajeve. Ljudi se informiraju, znaju sve više o dobrobiti čajeva, okreću se zdravom načinu života i zanimljivo je da su, pored muškaraca i žena, srednje dobi i starijih, naši potrošači i mladi, što me je osobito obradovalo – kaže Patačko.
On vjeruje da će se takav trend nastaviti i da će se potrošnja čaja u Srbiji povećavati, prije svega, zbog sve veće brige o načinu života i informiranosti o pozitivnim efektima ovog napitka.
Patačko kaže da su potpisali ugovor samo za pojedinačnu franšizu, ali da s davateljima postoji načelni dogovor oko razvoja poslovanja u Srbiji, što bi trebala raditi njegova tvrtka. – Za početak dogovorili smo se da ćemo mi biti distributeri robe ukoliko netko bude zainteresiran za kupnju. Mislim da ćemo početi sa veleprodajom jer su nas već zvale prodavaonice zdrave hrane i restorani koji su zainteresirani od nas kupovati čajeve. Pored toga, i sami želimo otvoriti još neko prodajno mjesto, a sigurno postoji prostor i za razvoj franšizne mreže – kaže on.
pročitajte članke
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježilo je prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom obavezne karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?
Kad se primatelji franšize nađu na jednom mjestu, razmjena iskustva je neizbježna. S godišnjeg skupa primatelja master franšize branda Husse, tim iz Hrvatske dolazi bogatiji i za jedno priznanje.
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.