Na čaj u Novi Sad
Zdravko Patačko bio je stalni kupac u zagrebačkoj "Kući zelenog čaja" mnogo prije no što je pomislio da će i sam početi prodavati čajeve. U to vrijeme živio je i studirao u glavnom gradu Hrvatske, a "Kuća zelenog čaja" bila je nezaobilazna destinacija, budući da je ljubitelj ovog toplog napitka. – Gdje god bih putovao, Njemačku, Sloveniju i druge zemlje, tražio sam i kupovao kvalitetne čajeve poput ovih što se prodaju u "Kući zelenog čaja". Postao sam pravi zaljubljenik u čajeve, a tom ljubavlju "zarazio" sam i svoju suprugu – priča Patačko.
Hrvatski franšizni lanac „Kuća zelenog čaja“ stigao je i u Srbiju. Prva je franšiza otvorena u Novom Sadu.
– Kada sam došao u Novi Sad, nisam mogao pronaći tako kvalitetne čajeve, iako se u mnogim trgovinama zdrave hrane prodaju čajevi u rinfuzi. Često sam i sam razmišljao otvoriti trgovinu. Onda sam na portalu Franchising.rs video da "Kuća zelenog čaja" daje franšize i odlučio sam te izvrsne čajeve "dovesti" u Srbiju – objašnjava Patačko kako je prvi put u životu postao poduzetnik te dodaje: – Supruga i ja imamo svoje stalne poslove . Ovo je naš prvi privatni posao koji je, za sada, neka vrsta dodatnog posla.
Tako je, prije nešto više od dva mjeseca, otvorena prva franšiza "Kuće zelenog čaja" u Srbiji. Riječ je, zapravo, o štandu, ili kako Patačko voli reći – "kućici" zelenog čaja. Proizvode nabavljaju isključivo od davatelja franšize koji ih, s obzirom na to da su na početku poslovanja, savjetuju i po pitanju asortimana. A savjeti u tom pogledu sigurno su dragocjeni pošto se na njihovim policama nalazi više od 100 vrsta čajeva iz Kine, Japana, Afrike, Indije, Južne Amerike.
– Za ova dva mjeseca, koliko radimo, shvatio sam da postoji interes ljudi za kvalitetne čajeve u rinfuzi. Točno je da se u našoj zemlji pije mnogo kave, no, sve je više onih koji radije biraju čajeve. Ljudi se informiraju, znaju sve više o dobrobiti čajeva, okreću se zdravom načinu života i zanimljivo je da su, pored muškaraca i žena, srednje dobi i starijih, naši potrošači i mladi, što me je osobito obradovalo – kaže Patačko.
On vjeruje da će se takav trend nastaviti i da će se potrošnja čaja u Srbiji povećavati, prije svega, zbog sve veće brige o načinu života i informiranosti o pozitivnim efektima ovog napitka.
Patačko kaže da su potpisali ugovor samo za pojedinačnu franšizu, ali da s davateljima postoji načelni dogovor oko razvoja poslovanja u Srbiji, što bi trebala raditi njegova tvrtka. – Za početak dogovorili smo se da ćemo mi biti distributeri robe ukoliko netko bude zainteresiran za kupnju. Mislim da ćemo početi sa veleprodajom jer su nas već zvale prodavaonice zdrave hrane i restorani koji su zainteresirani od nas kupovati čajeve. Pored toga, i sami želimo otvoriti još neko prodajno mjesto, a sigurno postoji prostor i za razvoj franšizne mreže – kaže on.
pročitajte članke

Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježilo je prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom obavezne karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?
Kad se primatelji franšize nađu na jednom mjestu, razmjena iskustva je neizbježna. S godišnjeg skupa primatelja master franšize branda Husse, tim iz Hrvatske dolazi bogatiji i za jedno priznanje.
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Najčitanije

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.