I dalje snažna ekspanzija
Na samo da je najveći franšizni sustav na svijetu, s više od 43.000 restorana u 110 zemalja, nego i tvrtka s velikim ambicijama – Subway, naime, planira do 2030. uspostaviti mrežu od 100.000 restorana diljem svijeta. To, između ostalog, podrazumijeva i širenje na tržišta ove regije, a američki lanac, da podsjetimo, za sada primatelje franšize traži u Hrvatskoj i Sloveniji.
Svako je tržište posebno, a mi se trudimo svakom od njih prilagoditi svoj razvoj. Za nas je pozitivan trend to što sve više ljudi želi jesti kvalitetnu i zdravu hranu.
Razvoj u zemljama Središnje i Istočne Europe odvija se uz nadzor glavnog regionalnog ureda Subwaya koji se nalazi u Češkoj. Novinarima našeg češkog portala Franchising.cz o planovima razvoja, prioritetima i očekivanjima na tržištima ovog dijela Europe govorio je Kryštof Olsen, zadužen za regionalni razvoj mreže Subway restorana.
Čini se da je širenje mreže Subway restorana na češkom tržištu teklo nešto sporije u odnosu na susjedne zemlje. Kako to objašnjavate?
Osnovni je razlog u tome što je do sada prioritet Subwaya u ovom dijelu Europe bilo tržište Poljske, gdje je lanac uspio izgraditi vrlo stabilnu poziciju. Nakon Poljske, uslijedile su zemlje Balkana, prije svega Bugarska i Rumunjska. Dosadašnji razvoj na češkom tržištu bio je, međutim, sasvim u skladu s dugoročnim planovima tvrtke, a snažnija ekspanzija planirana je za ovu godinu. Češka će, zapravo, biti prioritet. Zbog uspjeha u drugim zemljama, koji se u posljednje vrijeme sve češće spominje i u češkim medijima, primijetili smo da se povećao broj upita za Subway franšizu, što nas je vrlo obradovalo. Trenutno smo u pregovorima s nekoliko zainteresiranih, a ako sve bude kako treba, možemo očekivati otvaranje novih Subway restorana u Češkoj.
U ugostiteljskom sektoru, na globalnoj razini, vlada velika konkurencija. Kako Subway odgovara na potrebe tržišta?
Svako je tržište je posebno, a mi se trudimo svakom od njih prilagoditi svoj razvoj. Za nas je pozitivan trend to što sve više ljudi želi jesti kvalitetnu i zdravu hranu.
Zaduženi ste za razvoj Subwaya i u drugim zemljama Središnje i Istočne Europe. Kakvo je stanje na tim tržištima?
Među zemljama Središnje i Istočne Europe u najrazvijenija tržišta, prema broju Subway restorana, svakako spada Poljska. To je, nakon Rusije, naše najveće tržište. Tu smo u razdoblju od nekoliko godina zaista doživjeli vrlo dinamičan rast, a broj restorana i dalje se povećava. Očekujemo da će vrlo brzo u Poljskoj biti 100 Subway restorana. S druge strane, u Bugarskoj imamo restorane koji su po prodaji među najuspješnijim Subway restoranima u cijeloj Europi. Tamo je do sada otvoreno 36 restorana, ali se mreža i dalje razvija.
Treba, svakako, spomenuti i zemlje u kojima postoji ogromno zanimanje za Subway, ali u kojima je, iz sasvim opravdanih razloga, razvoj usporen. U ovom trenutku, to je Ukrajina. Poseban je slučaj, pak, Kazahstan, gdje planiramo ući sljedeće godine, a već sada nam svakodnevno stiže na desetke upita za franšizu.
__________
Više o uvjetima i opis franšiznog sustava Subway možete pronaći u našem Katalogu franšiza
pročitajte članke

Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije

Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.