I dalje snažna ekspanzija
Na samo da je najveći franšizni sustav na svijetu, s više od 43.000 restorana u 110 zemalja, nego i tvrtka s velikim ambicijama – Subway, naime, planira do 2030. uspostaviti mrežu od 100.000 restorana diljem svijeta. To, između ostalog, podrazumijeva i širenje na tržišta ove regije, a američki lanac, da podsjetimo, za sada primatelje franšize traži u Hrvatskoj i Sloveniji.
Svako je tržište posebno, a mi se trudimo svakom od njih prilagoditi svoj razvoj. Za nas je pozitivan trend to što sve više ljudi želi jesti kvalitetnu i zdravu hranu.
Razvoj u zemljama Središnje i Istočne Europe odvija se uz nadzor glavnog regionalnog ureda Subwaya koji se nalazi u Češkoj. Novinarima našeg češkog portala Franchising.cz o planovima razvoja, prioritetima i očekivanjima na tržištima ovog dijela Europe govorio je Kryštof Olsen, zadužen za regionalni razvoj mreže Subway restorana.
Čini se da je širenje mreže Subway restorana na češkom tržištu teklo nešto sporije u odnosu na susjedne zemlje. Kako to objašnjavate?
Osnovni je razlog u tome što je do sada prioritet Subwaya u ovom dijelu Europe bilo tržište Poljske, gdje je lanac uspio izgraditi vrlo stabilnu poziciju. Nakon Poljske, uslijedile su zemlje Balkana, prije svega Bugarska i Rumunjska. Dosadašnji razvoj na češkom tržištu bio je, međutim, sasvim u skladu s dugoročnim planovima tvrtke, a snažnija ekspanzija planirana je za ovu godinu. Češka će, zapravo, biti prioritet. Zbog uspjeha u drugim zemljama, koji se u posljednje vrijeme sve češće spominje i u češkim medijima, primijetili smo da se povećao broj upita za Subway franšizu, što nas je vrlo obradovalo. Trenutno smo u pregovorima s nekoliko zainteresiranih, a ako sve bude kako treba, možemo očekivati otvaranje novih Subway restorana u Češkoj.
U ugostiteljskom sektoru, na globalnoj razini, vlada velika konkurencija. Kako Subway odgovara na potrebe tržišta?
Svako je tržište je posebno, a mi se trudimo svakom od njih prilagoditi svoj razvoj. Za nas je pozitivan trend to što sve više ljudi želi jesti kvalitetnu i zdravu hranu.
Zaduženi ste za razvoj Subwaya i u drugim zemljama Središnje i Istočne Europe. Kakvo je stanje na tim tržištima?
Među zemljama Središnje i Istočne Europe u najrazvijenija tržišta, prema broju Subway restorana, svakako spada Poljska. To je, nakon Rusije, naše najveće tržište. Tu smo u razdoblju od nekoliko godina zaista doživjeli vrlo dinamičan rast, a broj restorana i dalje se povećava. Očekujemo da će vrlo brzo u Poljskoj biti 100 Subway restorana. S druge strane, u Bugarskoj imamo restorane koji su po prodaji među najuspješnijim Subway restoranima u cijeloj Europi. Tamo je do sada otvoreno 36 restorana, ali se mreža i dalje razvija.
Treba, svakako, spomenuti i zemlje u kojima postoji ogromno zanimanje za Subway, ali u kojima je, iz sasvim opravdanih razloga, razvoj usporen. U ovom trenutku, to je Ukrajina. Poseban je slučaj, pak, Kazahstan, gdje planiramo ući sljedeće godine, a već sada nam svakodnevno stiže na desetke upita za franšizu.
__________
Više o uvjetima i opis franšiznog sustava Subway možete pronaći u našem Katalogu franšiza
pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije

Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.
Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedna je od rijetkih domaćih franšiznih mreža koja već godinama uspješno odolijeva svim izazovima i stalno raste.
Potpuni ili djelomični prekid rada uslijed pandemije koronavirusa naveo je mnoge biznise da razviju nove alate i modele poslovanja. Kako su edukativni sustavi iz ove regije odgovorili na krizu te kako su se prilagodili novim okolnostima?
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?