Ideja vrijedna »kopiranja«
Slovenska tvrtka Print boks pojavila se na tržištu 2010. i vrlo se brzo izdvojila konceptom i rješenjem u području printanja, skeniranja i fotokopiranja. Tvrtka je, zapravo, patentirala samouslužne automate za printanje, skeniranje i kopiranje pod brandom Printbox i postavila ih na više od 150 javnih mjesta i tako učinila stalno dostupnim za veliki broj korisnika. Kako objašnjavaju, automat je jednostavan za uporabu i moguće je kopirati, odnosno, skenirati i printati "papirnati" materijal – dokumenta, knjige, obrasce – ali i fajlove, bez obzira na format ili aplikaciju – PDF, Excel, JPG, JPEG, GIF, Word ili Power Point. Korisnici, dodatno, imaju mogućnost kreirati račun na Printbox sustavu, gdje mogu pohraniti vlastite dokumente koje će potom printati na Printbox automatu.
U ovom trenutku, s postignutim stupnjem pokrivenosti domaćeg tržišta, razvijenim franšiznim sustavom i brojem zadovoljnih korisnika, u Print boksu kažu da su već zreli za širenje na inozemna tržišta. Tvrtka će, između ostalog, svoj poslovni model predstaviti i na Franchise Expo Paris, najvećem i najprestižnijem europskom sajmu franšiza koji se održava od 22. do 25. ožujka.
Kako se koncept razvijao, što su postigli i čemu se nadaju, reći će nam Luka Jarc, Printbox marketing i sales menager.
Kako trenutno posluje Printbox u Sloveniji? U kojoj ste fazi razvoja počeli razmišljati o franšizingu i zašto?
Printbox u Sloveniji već ima dobro razvijenu mrežu s više od 150 jedinica i 55.000 korisnika. Naši se automati trenutno mogu naći u šest najvećih gradova u Sloveniji – Ljubljani, Mariboru, Celju, Kranju, Novom Mestu i Kopru, ali i nekim drugim mjestima – Piranu, Luciji, Bledu, Velenju. U prosjeku, ostvarujemo godišnji rast od 30 posto, i to u prihodima i broju novih korisnika. Od 2012, Printbox je, možemo reći, dostigao zavidnu razinu zrelosti – iskoristili smo priliku dobro proučiti i testirati potencijal našeg rješenja na domaćem tržištu i shvatili smo da koncept možemo proširiti i na strana tržišta.
Franšizni je model poslovanja bio logičan izbor, jer kroz primatelje franšize na drugim tržištima dobivamo lokalne partnere koji najbolje poznaju tamošnje uvjete poslovanja, što je ključno pri uvođenju novog branda na nova tržišta. Nama će, pak, franšizing omogućiti fokusiranje na razvoj novih funkcionalnih rješenja, što će kasnije moći primijeniti i koristiti svi unutar franšizne mreže.
Objasnite nam Printbox koncept.
Usluge se mogu koristiti sa i bez prethodne registracije. Svaki pojedinac može napraviti svoj račun izravno na bilo kojem Printbox automatu, ali i na web-stranici printbox.net, nakon čega dobiva mogućnost da u "cloud-u" čuva svoje datoteke te da na svoj korisnički račun prebacuje datoteke za printanje putem telefona, tableta, USB sticka...
Usluge Printboxa se plaćaju "kreditom" koji korisnik uplaćuje u gotovom novcu ili Monetom (što je slovenski servis za plaćanje preko mobitela) i koji se, u ovom trenutku, može uplati samo na Printbox automatima. U slučaju da uplati kredita više nego što mu je trenutno potrebno, korisnik "čuva" neiskorišteni kredit na računu. Naše "cloud" rješenje povezuje sve Printbox jedinice u jedinstven sustav, što znači da korisnik svoj kredit i datoteke može koristiti i printati na bilo kojem Printbox automatu, na bilo kojoj lokaciji. Po plaćanju "kreditom", korisnik printa željene datoteke.
Foto: Printbox
Tko su vaši najčešći klijenti i na kojim se mjestima mogu pronaći Printbox automati?
Više od 85 posto korisnika Printboxa čine mladi ljudi između 18 i 27 godina, jer smo automate prvenstveno postavljali na fakultetima, u studentskim domovima, knjižnicama. Međutim, kako smo mrežu širili po prometnim lokacijama – benzinskim postajama, trgovačkim centrima, željezničkim stanicama, aerodromu – tako se povećavao broj korisnika u dobnoj skupini između 25 i 50 godina.
Koliko, inače, košta usluga Printboxa?
U Sloveniji, cijena za printanje jedne strane A4 formata kreće se u rasponu od 4 do 10 eurocenti, bez obzira na broj boja ili "pokrivenost" dokumenta bojama. A točna visina cijene za jednu stranu zavisit će od iznosa uplaćenog kredita. Na primjer, korisnik za uplatu od 5 eura dobiva 50 Printbox bodova i printa po cijeni od 10 centi po strani. Ako, pak, uplati 60 eura, dobiva 1.500 bodova i printa po cijeni od 4 centa po strani!
Na svakom pojedinačnom tržištu, dakako, cijene usluga Printboxa bit će određene u skladu s potencijalom tog tržišta.
Koje uvjete treba ispuniti primatelj Printbox franšize i koji su osnovni financijski zahtjevi?
Printbox za partnere traži iskusne poduzetnike s dovoljno financijskih sredstva koji bi mogli uspostaviti mrežu od najmanje 100 Printbox automata i privukli najmanje 40.000 korisnika u razdoblju od 2 godine.
Primatelj franšize za ulaznu naknadu dobiva 2 Printbox automata. Zatim, software za njihov rad, pristup kontrolno-nadzornom dijelu software-a, obuku o načinu rada i servisiranja automata, kao i franšizni operativni priručnik – cjelokupan know-how, riječju. Time će moći koristiti inovativne i jedinstvene software kojima će pratiti rad automata, ispravljati pogreške, dobivati potrebne statističke podatke...
U svakom momentu ćemo pružiti svu savjetodavnu pomoć u vezi s prodajom, marketingom, oglašavanjem, izradom financijskih projekcija i planova razvoja i slično. Ali i servisiranjem automata. Primatelj može računati i na naša tehničko-proizvodna rješenja i kod nabave rezervnih dijelova.
Svaki sljedeći dodatni automat primatelj franšize će također kupovati izravno od Printboxa.
Što se redovitih naknada tiče, za svaki se automat plaća fiksna mjesečna naknada za software i redovita franšizna naknada u visini od 10 posto od ostvarenih prihoda.
Inače, partneri Prinboxa bit će primatelji master franšize za odabrana tržišta, što znači da će imati pravo dalje davati franšize trećim osobama. Poslovat će, svakako, pod brandom Printbox i preuzet će cjelokupan grafički identitet matične tvrtke.
Najzad, kad uzmemo u obzir da Printbox u Sloveniji ima 55.000 korisnika i da postiže vidljivost od 200.000 ljudi mjesečno, vidimo da i na drugim tržišta svaki automat može biti odličan "alat za oglašavanje", posebno za tvrtke koje su zainteresirane ponuditi svoje proizvode ili usluge našim korisnicima. To će ujedno biti potencijalni izvor prihoda i za naše partnere!
pročitajte članke
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.