Uspostavljanje dobre prakse
Kada su 2018. pokrenuli program franšiznog razvoja, tvrtka Flash Europe postavila je jasan cilj – proširiti i ojačati svoju logističku mrežu diljem Europe, posebno u zemljama u kojima ne posluje izravno. Namjera je da to čine putem franšize – pronalaženjem odgovarajućih partnera na lokalnim tržištima, a to su, prema planu, pouzdane i ambiciozne tvrtke koje se već bave transportom i koje bi, sada kao primatelji Flash franšize, ponudile premium uslugu hitnog transporta na svom tržištu.
Franšizni je razvoj započet s Turskom, nastavio se u Rusiji, a odnedavno se, početkom 2020, popisu zemalja u kojima posluju Flash franšize priključuju i Bugarska i Slovenija.
– U prvih smo godinu dana franšiznu mrežu podigli do devetoro ljudi, u dvije zemlje, a do ovog trenutka, naša franšizna mreža pokriva četiri zemlje, dok pod brandom Flash djeluje 13 primatelja franšize i više od 35 njihovih zaposlenika – ističe Frank van Doorn, franšizni menadžer tvrtke Flash Europe.
Prva priznanja za primatelje franšize
U skladu s tradicijom koja krasi velike i dobro uspostavljene franšizne sustave, matična tvrtka Flash Europe uvela je od samog početka franšiznog poslovanja praksu godišnjeg okupljanja i nagrađivanja svojih partnera.
– Iako smo mi relativno mlad franšizni sustav koji se još uvijek razvija, smatrali smo da je važno uspostaviti ljestvicu kvalitete od samog početka, ali i ponuditi različite modele motivacije partnera. Svako zalaganje primatelja franšize bit će, stoga, prepoznato i vrednovano – objašnjava Van Doorn.
Tako je sredinom siječnja u Istanbulu održan prvi susret franšiznih partnera tvrtke Flash na kojem su dodijeljene prve nagrade za uspjeh i postignuća u dosadašnjem radu. – Mi smo, u stvari, spojili dvije lijepe prigode – pokretanje nove franšizne jedinice za područja Istanbula i Burse s dodjelom prvih priznanja – rekao je Van Doorn.
Hakan Ertemel, primatelj master franšize za teritorij Turske, koji je ujedno i primatelj pojedinačne franšize za gradove Istanbul i Bursa, proglašen je najboljim primateljem franšize za 2019. godinu. – Priznanje se dodjeljuje na temelju nekoliko kriterija – kaže Van Doorn. – Među njima su rast broja klijenata na području poslovanja, rast prometa, kvaliteta usluge prema krajnjem korisniku, kao i podrška u regrutiranju novih pojedinačnih primatelja franšiza, što je vrlo važno kada su primatelji master franšize u pitanju – objašnjava Van Doorn.
Uloge po mjeri najviših standarda usluge
Obveze mastera i pojedinačnih primatelja franšize donekle se razlikuju, podsjeća Van Doorn.
Pojedinačni primatelji Flash franšize, kako objašnjava Van Doorn, trebaju biti tvrtke koje se već bave transportom, koje imaju izgrađenu logistiku i bazu klijenata. Njihov će osnovni zadatak biti razviti posao na teritoriju koji im je dodijeljen – trebaju se obratiti svojim postojećim, ali i novim klijentima, razmotriti ima li potrebe za hitnim transportom te staviti klijentima do znanja da sada nude i premium uslugu hitnog transporta. Drugi, ujedno i ključni zadatak pojedinačnih primatelja Flash franšize, jeste obavljanje transporta –preuzeti na vrijeme pošiljku iz bilo kojeg dijela Europe, pratiti kretanje pošiljke te obaviti transport do odredišta.
– Naravno, mi zahtijevamo da partner održava najvišu razinu usluge kad dođe do preuzimanja i transporta, to je obvezno – kaže Van Doorn.
Primatelj se master franšize, s druge strane, ne mora baviti transportom – preuzimanjem i isporukom pošiljki, niti je zadužen za privlačenje i suradnju s klijentima, budući da je to zadatak primatelja pojedinačne franšize. Njegova je uloga, objašnjava Van Doorn, razvijati mrežu pojedinačnih primatelja franšize na teritoriju date države.
– To znači da je zadužen pronalaziti, integrirati te profesionalno usmjeravati pojedinačne primatelje franšize – kaže on. – Međutim, mi već imamo slučajeve u kojima je primatelj master franšize ujedno i primatelj pojedinačne franšize. Tako je u Turskoj i Bugarskoj. Koji će model biti primijenjen, ovisi o tržištu i partneru, ali je Flash, općenito, otvoren za sve vrste suradnje – dok god je partner u stanju postignuti i isporučiti najviše standarde kvalitete – kaže Van Doorn.
pročitajte članke
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
Flash Europe, europski lider u području profesionalnih usluga hitnog transporta, pokreće franšizni program u ovoj regiji. Tko može postati primatelj franšize i što se očekuje od partnera, otkriva franšizni menadžer Frank van Doorn
Flash, europski lider u pružanju profesionalnih usluga hitnog transporta, pokreće novi franšizni program. Cilj – proširenje mreže prijevoznika i partnera diljem Europe. Primatelje franšize traže i u zemljama ove regije.
Najčitanije
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.