ProfitApp
ProfitApp / Korisnici ove aplikacije skupljaju novac na aplikaciji koji potom mogu potrošiti kod bilo kojeg akceptanta (tvrtke) koji je u sustavu ProfitApp-a
Srijeda
13.11.2019
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
 

Priča Vojina Raškovića i njegovih partnera iz Podgorice podsjeća na priče tvrtki koje danas vrijede stotine milijuna dolara, a biznis su započele „iz garaže“. Dvojica programera i dvoje ekonomista odlučili su stvoriti aplikaciju koja se temelji na programu lojalnosti koji će povezivati tvrtke i kupce, pružajući niz benefita i jednima i drugima. U projekt su krenuli iz 18 četvornih metara iznajmljenog prostora na Starom aerodromu u Podgorici – jednostavno, zakup je tu bio najjeftiniji. Prva verzija aplikacije ProfitApp predstavljena je u prosincu 2017, a za manje od dvije godine, uspjeli su se vrlo dobro razviti u Crnoj Gori, ali i proširiti u inozemstvo, i to uz pomoć franšiznog modela poslovanja.

Što je ProfitApp?

Aplikacija ProfitApp povezuje dvije strane – tvrtke iz različitih industrija, nudeći različite proizvode i usluge – i korisnike, odnosno, kupce i potrošače. Sve to uz sustav koji se temelji na mobilnoj aplikaciji, ali namjenski kreiranom IT rješenju koje je temelj ili tzv. back-end cijelog sustava, kao i na skupu osmišljenih poslovnih rješenja kojima se ovi odnosi uređuju. Sve strane u ovako osmišljenom poslovnom modelu – korisnici aplikacije, tvrtke-partneri (ili akceptanti, kako ih u sustavu ProfitAppa nazivaju) te sam ProfitApp kao organizator, dio su sustava od kojeg ostvaruju interese i određene benefite.

Korisnici besplatno preuzimaju aplikaciju ProfitApp, koju koriste kod akceptanata prilikom kupnje proizvoda ili usluga, i prilikom svake takve kupnje odmah dobivaju povrat novca kao nagradu za njihovu lojalnost. Koliki će postotak biti vraćen ovisi o dogovoru kakav je ProfitApp postigao s partnerom-akceptantom. Prema Raškovićevim riječima, povrat se novca kreće od nekoliko postotaka pa i do 50 posto, za određene akcije, a ne postoji vremensko ograničenje u kojem bi taj novac trebalo potrošiti. Ilustracije radi – kupite tenisice, a ostvarenim benfitom možete potom popiti kavu ili sipati gorivo! U ovom su sustavu, dodaje Rašković, i benzinske crpke, ugostiteljski i turistički objekti, ljekarne, butici, prodavaonice sportske opreme, trgovine, saloni namještaja i tehnike, prodavaonice mobitela, alata i opreme, taxi i rent-a-car udruge, prodaja auto-dijelova.

Korisnici, dakle, skupljaju novac na aplikaciji i tako prikupljeni novac mogu odmah potrošiti u bilo kojem objektu, kod bilo kojeg akceptanta koji je u sustavu ProfitApp-a. Dovoljno je pokazati aplikaciju. Čak i od te kupnje, ostvaruju povrat novca. Također, prikupljenim profitom može se platiti neki od mjesečnih računa ili prebaciti novac drugom korisniku bez provizije – objašnjava Vojin Rašković.

Foto: Vojin Rašković

Aplikacija je vrlo jednostavna za korištenje, a korisnik može pretraživati akceptante po gradovima ili po branšama.

Vojin Rašković kaže da uz sve benefite, i važnu ulogu u tome zašto ljudi preuzimaju aplikaciju, igra i komfor korištenja. – Ljudi vole inovativne modele plaćanja koji su pritom jako brzi i jednostavni. Ne moraju više nositi na desetke kartica koje im pojedinačno izdaju tvrtke, već imaju elegantnije rješenje na svom mobitelu. Zanimljivo je da aplikaciju koriste svi, bez obzira na spol i dob. Među njima su i umirovljenici i studenti – kaže Vojin Rašković.

Akceptanti također ostvaruju jasan poslovni interes u ovom sustavu. – Za tvrtke, ProfitApp predstavlja i produžetak njihovih postojećih programa lojalnosti – koje sad već svaka tvrtka ima – ali i novi marketinški kanal. Pritom, nije riječ o marketingu u kojem se obično ulaže novac, pa se čeka rezultat tog ulaganja. Naime, u klasičnom marketingu, nikad niste sigurni koji segment vam je donio nove klijente – jesu li to TV reklame, bilbordi, leci. Ovdje se jasno vidi koliko ste klijenata stekli oglašavanjem kroz ProfitApp. Pored toga, tvrtke grade odnose lojalnosti s mnogo više potrošača – ne samo s „vlastitim“, što bi bio slučaju da imaju samo svoje programe lojalnosti. U samoj aplikaciji tvrtke imaju i svoj „kutak“ u kojem se oglašavaju, informiraju korisnike o akcijama, promidžbama i slično – objašnjava Rašković.

Sam ProfitApp zarađuje od provizija koje mu plaćaju tvrtke-akceptanti. Praktički, svi u ovom sustavu imaju koristi – zato svakim danom broj korisnika i tvrki raste, potvrđuje Rašković.

Težak put

Do današnje pozicije nije, međutim, bilo nimalo jednostavno doći. U početku poslovanja bili su, praktički, između „čekića i nakovnja“ – tvrtke nisu htjele ući u sustav s malo korisnika, a korisnici nisu bili zainteresirani za preuzimanje aplikacije pomoću koje mogu ostvariti benefite u svega nekoliko tvrtki. – U početku smo za testiranje cijelog programa trebali oko tisuću korisnika i pedesetak tvrtki. Imali smo popis tvrtki koje smo htjeli unijeti u sustav. Osobno sam išao iz tvrtke u tvrtku kako bih im predstavio ideju. Samo je 30 posto razgovora bilo uspješno – od deset, tri su bila uspješna. Njihovo je prvo pitanje uvijek bilo koliko korisnika imate, a mi smo uvijek iskreno odgovarali. Ako smo tog dana imali 76, onda smo im tako i govorili. Zato smo se fokusirali na predstavljanje vizije, na broj koji smo željeli dostići. Većina nam je govorila da dođemo kad budemo imali toliko korisnika – kaže kroz smijeh Rašković.

Tih prvih tisuću korisnika, kako kaže, bilo je najteže privući, a proces je trajao godinu dana. – Korisnici su reagirali kao i tvrtke. Kada bismo držali prezentacije korisnicima, zanimalo ih je kod koliko trgovaca mogu ostvariti benefite, i kad bi shvatili da ih nema mnogo, nisu bili zainteresirani. No, mi nismo odustajali. Danas se broj korisnika aplikacije u Crnoj Gori mjeri desecima tisuća, svakodnevno raste, kao što neprestano dobivamo upite iz tvrtki svih profila koje žele postati dijelom ProfitApp sustava – kaže Rašković.

Franšiza – otkuda to?

Ideja o franšizi dogodila se prilično brzo. A potom i realizacija – prvo su franšiznu mrežu proširili u Crnoj Gori, gdje već danas djeluje desetak primatelja pojedinačne franšize.

– U početku smo sami išli u tvrtke, održavali prezentacije korisnicima i partnerima i shvatili da će nam za pokrivanje čitavog teritorija Crne Gore trebati armija ljudi. Osim toga, netko s lokala će uvijek to bolje uraditi jer poznaje okruženje u kojem živi. Zato smo počeli razmišljati o franšizi, kao o modelu širenja. Prvo smo odlučili proširiti franšiznu mrežu u Crnoj Gori dajući pojedinačne franšize, a što se tiče inostranstva – jer nam je cilj uvijek bio izaći izvan matičnog tržišta – odlučili smo pronaći primatelja master franšize, koji bi potom na svom tržištu razvijao mrežu pojedinačnih primalaca – objašnjava Vojin Rašković.

Iako se sve brzo dogodilo, to, u stvari, nije bio stihijski proces, naprotiv. Dobro su razmislili i zatim pripremili sustav franšize. Posjetili su Sajam franšiza u Varšavi, razgovarali s mnogim postojećim davateljima franšizama kako bi sagledali sve aspekte tog načina širenja. Zatim je uslijedio rad s konzultantima, kako bi sam proces bio uređen i osmišljen. Rezultat nije izostao. Ove su godine već potpisali dva ugovora o master franšizi – za područje Mađarske i Srbije, tako da na tim tržištima postoji mogućnost uzimanja pojedinačnih franšiza. U tijeku su ozbiljni razgovori za još pet tržišta u regiji te očekuju da će te ugovore potpisati do kraja godine.

Time će ProfitApp biti jedna od prvih crnogorskih franšiza, ako ne i prva, koja je započela internacionalno širenje.

Kako se dijeli profit?

Sam franšizni model zasnovan je na podjeli profita između davatelja franšize, odnosno, samog ProfitApp-a, primatelja master franšize, koji bi trebao organizirati i nadzirati sustav u svojoj zemlji, te pojedinačnih primatelja, koji će razviti mrežu partnera i korisnika, svaki na svom lokalnom tržištu. Kada je riječ o primatelju master franšize, on će zarađivati od prodaje pojedinačnih franšiza, jer će dobiti veći dio naknade, dok će manji dio otići davatelju franšize – tvrtki ProfitApp International AD, koja je vlasnik i odgovorna za prodaju i održavanje ProfitApp sustava. Također, master zarađuje i od prometa ostvarenog u njegovoj zemlji.

Kad su u pitanju pojedinačni primatelji franšize, oni zarađuju najviše od svake transakcije izvršene na njihovom području, ali i od transakcija koje ostvari korisnik s njihovog područja na nekoj drugoj lokaciji. Tehnologija nam je omogućila da sve to pratimo. Da pojasnim, ako imamo primatelja franšize u Baru, on zarađuje od svih transakcija koje se izvrše u Baru kod partnera-akceptanata. Ako korisnik iz Bara pođe u Nikšić i tamo nešto kupi, primatelj franšize iz Bara će dobiti dio zarade od tog prometa, ali će ga dobiti i onaj iz Nikšića, jer će se promet odvijati na njegovom području – objašnjava Rašković kako sustav funkcionira i ističe da postoji vrlo jasna ljestvica podjele profita koja je ujedno i vrlo uravnotežena.

Osim jasne podjele profita, primatelji franšize dobivaju i kompletnuu podršku iz centralnog ureda – pristup softveru, marketinškim materijalima, kao i sve obuke: B2B, B2C te obuku za rad u softveru. Rašković ističe da je riječ o dobro osmišljenom poslovnom modelu koji se temelji na višejezičnoj aplikaciji, besprijekornoj tehničkoj podršci i nizu alata za razvoj prodajnih vještina.

Sva svoja iskustva dijelimo s primateljima franšize. Pri tom, mislimo da će primateljima iz regije posao biti olakšan jer kupuju već dokazano uspješan poslovni model, ali i zbog činjenice da u ovoj regiji postoji mnogo tvrtki koje posluju u svim zemljama. Sigurni smo da će firme koje su u poslovno-partnerskom odnosu sa ProfitApp-om u Crnoj Gori, a posluju i u drugim zemljama, lakše donijeti odluku o suradnji i u tim zemljama – kaže Rašković.

Primatelj pojedinačne franšize, s druge strane, plaća ulaznu naknadu čija cijena ovisi o broju stanovnika na teritoriju koji pokriva. Poželjno je da, prema njegovim riječima, primatelji franšize, bilo da su masteri ili pojedinačni, budu marljivi ljudi, s razvijenim komunikacijskim i prodajnim vještinama koji će biti spremni graditi novu bazu partnera i korisnika na lokalnoj razini. Najvažnije je, dodaje Rašković, da će svaki korisnik moći koristiti aplikaciju u bilo kojoj zemlji u kojoj posluje franšiza te ostvariti povrat novca, što povećava benefite za sve sudionike ovog sustava.


Popularno na forumu