Moja franšiza: Fly Fly Travel

Iako je danas uspješna poduzetnica i primatelj franšize turističke agencije Fly Fly Travel, ulazak u poduzetništvo za Isidoru Tepavčević iz Novog Sada bio je, kako sama kaže, rezultat životnih okolnosti. Prije nego će uopće pomisliti o poslu s prodajom avio-karata i turističkih aranžmana, Isidora Tepavčević je s obitelji osam godina živjela u Ukrajini u Kijevu. Bavila se marketingom u poznatoj lokalnoj medijskoj kući KP Media. Kada su se u prosincu 2011. odlučili vratiti u Srbiju, Isidora je morala početi "sve ispočetka". – Kao što je to često slučaj u Srbiji, bez obzira na znanje stranih jezika, obrazovanje, iskustvo, prilično je bilo teško naći posao – iskrena je ona.
Uz bezrezervnu podršku supruga, riješila je pokušati pokrenuti posao sama. Svjesna, međutim, da je lakše razvijati posao u razrađenom sustavu nego "od nule", kaže da je od samog početka razmišljala o – uzimanju franšize. – Znali smo što znači raditi u franšizingu. Zapravo, uzimanje franšize postao je i osnovni preduvjet za pokretanje posla. Brinulo nas je jedino što nismo znali postoji li i kakva je ponuda franšiza u Srbiji – priča kako se "nametnula" i razvijala ideja o ovom modelu poslovanja.
Razmišljala je o različitim branšama, da bi na kraju, kada je sagledala sve mogućnosti za rast i razvoj poslovanja, izbor pao na turizam. Među tvrtkama koje su davale franšizu, pak, izdvojio se Fly Fly Travel. –Odlučili smo se za Fly Fly Travel jer je tvrtka postala prepoznatljiv brand na tržištu. Mi smo to vidjeli kao sigurnu investiciju, uz maksimalno smanjen rizik za poslovanje. Posebno nas je privukao razrađen sustav rada i široka paleta proizvoda u ponudi – objašnjava Isidora kako je odlučila postati primatelj njihove franšize.
Tako je, početkom ožujka 2013. godine u Novom Sadu otvorila turističku agenciju za prodaju avio-karata i aranžmana pod brendom Fly Fly Travel. – U franšiznom paketu dobili smo sve što smo trebali za početak rada – tvrtka je opremila poslovnicu u svom prepoznatljivom stilu i dizajnu, nabavila uredski namještaj i opremu te reklamni materijal – kaže Tepavčević. Fly Fly Travel, dodaje, kao dio svoje obvezne potpore, svim primateljima franšize ustupa i sve potrebne poslovne softvere. Obuku za prodaju avio-karta i aranžmana prošla je u sjedištu tvrtke u Beogradu, što također ulazi u obvezni "paket" podrške davatelja franšize.
Pomoć i podrška tvrtke, međutim, ne nestaju s otvaranjem agencije, naglašava Isidora. – Naša suradnja se temelji na svakodnevnoj i bezrezervnoj podršci iza koje stoji tim sjajnih, mladih ljudi iz Fly Fly Travel-a. To, najprije, podrazumijeva prijenos iskustva i znanja, a zatim i ustupanje svih sustava i programa neophodnih za rad. Na konstantnu i svakodnevnu marketinšku, logisitičku i tehničku podršku mogu računati za sve vrijeme trajanja ugovora – objašnjava što su sve prednosti rada u ovom franšiznom sustavu.
Iako pokretanje posla u franšizingu donosi sigurnost od samog početka, uspjeh, kako kaže, umnogome ovisi o tome koliko je poduzetnik spreman posvetiti se poslu. – Profesionalnost, predanost, mukotrpan rad, ali i ljubaznost u komunikaciji s klijentima – to su osnovni preduvjeti za uspjeh – kaže Isidora. U njenom slučaju, rezultati su već vidljivi. Za nepune dvije godine, franšizna se agencija u Novom Sadu može pohvaliti poslovanjem koje konstantno ide uzlaznom putanjom. – Vraćaju nam se stari klijenti, dolaze novi, što je nama i najveća satisfakcija za dalji rad – potvrđuje Isidora.
Za sada nije nailazila na veće poteškoće, koliko god da je odluka o ulasku u poduzetništvo u početku nosila i dozu neizvjesnosti. Kao dio velikog, uigranog sustava, primatelj franšize, zapravo, ima "privilegiju" podijeliti svoje nevolje podijeli s ljudima koji će ga moći najbolje razumjeti. To potvrđuje i ona. – Skupa s timom ljudi iz Fly Fly Travela prolazili smo i kroz lijepe i uspješne, ali i teške situacije u poslovanju. Na kraju se sve, na obostrano zadovoljstvo, uspješno završavalo. Na temelju vlastitog iskustva, mogu reći da to što primatelj franšize ima priliku pratiti provjeren sustav i oslanjati se na potporu davatelja, znatno umanjuje rizik od neuspjeha – kaže, uvjerena da će i nadalje biti tako.
– Ako ste uporni, vrijedni, ustrajni, strpljivi, spremni učiti i prilagođavati se suvremenom dobu i novinama –uspjeh je neminovan, bez obzira za koju se franšizu odlučili – odgovara Isidora na pitanje što bi mogla savjetovati onima koji razmišljaju o uzimanju franšize.
pročitajte članke

Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Koje je tržište „poželjna destinacija“ za razvoj franšizne mreže, tko su idealni partneri te koliko treba investirati u ovu turističku franšizu, otkriva Nino Dubretić, suvlasnik Direct Bookera
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Pod kojim je uvjetima moguće franšizni ugovor prenijeti na drugoga? Direct Booker, turistička agencija za upravljanje privatnim smještajem, daje dobar primjer.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.