Informatičar u ugostiteljstvu

Miladin Kovačević
Mnogi bi se mogli zapitati kako je jedan specijalist za informatiku u sustavima naplate postao primatelj franšize iz područja ugostiteljstva. – Odluka o franšizi nije bila slučajna niti impulzivna – kaže Miladin Kovačević iz Beograda koji je prije dvije godine uzeo franšizu srbijanskog lanca kafeterija Greenet.
U poduzetničkim je vodama odavno. U svojoj tvrtki, koja se između ostalog bavi i video-nadzorom, radi kao specijalist za informatiku u sustavima naplate. Sa Greenetom je, pak, počeo surađivati prije više od 20 godina na poslovima programera i sistem administratora. Tako je upoznao koncept "iznutra", a kasnije, kada se odlučio uzeti franšizu, znao je u što se upušta. – Dugogodišnja suradnja i uzajmno povjerenje bili su presudni. Prvi lokal smo otvorili 2012. godine. I to nije bila proba: kad ulazite u ovakav pothvat i investirate veliki novac, nema probe – računate na uspjeh. Taj posao, iako se bavim sasvim drugom djelatnošću, za mene nije bio stran. U to vrijeme sam i tražio lokale za Greenet te kad je "naletio" jedan koji mi se baš dopao, odluka je istog trena sazrela – priča Kovačević.
Prvi lokal – Greenet Line – otvoren je krajem 2012. godine, a drugi – Greenet Square – početkom 2014, oba u Beogradu. Greenet Line mali je lokal, sa galerijom i vrtom, i posao se u njemu, kako kaže Kovačević, vrlo brzo razradio. – Kada smo vidjeli kako nam ide sa prvim lokalom, odlučili smo otvoriti i drugi, a igrom slučaja, ostalo je još neiskorištene opreme koja je poslužila da se lakše odlučimo na taj korak. Vrlo je teško naći dobru lokaciju i kvalitetan lokal, pa smo drugi otvorili tek nakon godinu i pol dana. Square je otvoren s partnerima i triput je veći od prvog. Posao u njemu razrađen je za samo nekoliko mjeseci – kaže Kovačević.
Poslovanje u ovom franšiznom sustavu mu nije donijelo mnogo iznenađenja. Kaže da je znao kako funkcionira Greenet i što točno može očekivati. Nije, međutim, bilo lako ispoštivati sve standarde koje postavlja Greenet, iako je bio svjestan da od toga zavisi i uspjeh u poslu. – Sve što smo uložili isplatilo nam se i vratilo. Jedna od glavnih prednosti je to što nismo morali razrađivati posao, s obzirom da razdoblje uhodavanja novog ugostiteljskog objekta može trajati vrlo dugo. U franšizi, ne morate "izmišljati toplu vodu" –netko je to već uradio za vas i to funkcionira uspješno. Što bismo onda mi lupali glavu i nudili nešto "novo i neviđeno" do sada? – objašnjava Kovačević.
Bilo je, kako kaže, dovoljno postaviti ploču ispred novog lokala "Otvaranje Greenet kafeterije uskoro", a prolaznici bi već počeli kucati i raspitivati se kad će moći kupiti kavu ili moku. – Jak i prepoznatljiv brend šalje jasnu poruku. Nije bilo potrebno čak ni praviti velika otvaranja, vijest o novom lokalu pod tako poznatim imenom pročuje se vrlo brzo u susjedstvu. Mušterije točno znaju što mogu očekivati i što će dobiti – kakav ambijent, izgled lokala, kakvu uslugu i ponudu. Većina gostiju i ne otvara karte pića u novootvorenom lokalu već poručuje iz glave ono što inače piju u bilo kojem drugom Greenetu. To je san svakoga tko je tek otvorio kafeteriju, zar ne? Naravno da ima nedostataka, u ovom slučaju, samo jedan – franšiza košta. Ipak, kad se sve zbroji i oduzme na kraju mjeseca, mogu reći da je ovo bila najbolja odluka – kaže Kovačević.
Foto: Greenet Line
Sigurnost, stabilnost i povjerenje najvažnija su podrška koju ima od davatelja franšize. Svi potencijalni problemi su zajednički i, kako kaže, nikada nije prepušten sam sebi. – Franšizodavac se pojavljuje u savjetodavnoj ulozi. Greenet je na tržištu 25 godina i preležao je mnoge dječje bolesti tako da sigurno znaju kako isplivati iz neke problematične situacije – dodaje.
Ništa nije manje važna ni podrška u području marketinga. Greenet se reklamira, pravi promocije, kampanje, organizira nagradne igre, prateći uvijek aktualne događaje. Franšizoprimac sve marketinške materijale dobiva iz direkcije i svi Greenet lokali jednako sudjeluju u akcijama. – To osigurava stalne novine u lokalima, i ljudi vole dolaziti u kafeteriju koja promovira popularne i lijepe događaje. Greenet je tradicionalno vezan za značajne kulturne manifestacije u gradu i drago nam je što smo dio toga – objašnjava.
Velika prednost za primatelja je i što dobiva gotove proizvode, naročito što ne mora sam smišljati, u ovom slučaju, nove kave i druga pića. – Potrebno je samo ispoštivati recepturu i način serviranja – potvrđuje Kovačević.
pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije

Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu! Na našoj mapi sada se nalazi novi partner iz Poljske, a s ponosom ističemo i učešće na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.