Igra otvorenih karata

U usporedbi sa stanjem od prije dvadeset godina, je li danas teže ili lakše dovesti poznate strane brendove na domaće tržište?
Smatram da je lakše. Djelomično i zbog toga što franšizni sustavi danas mogu računati na lokalne konzultantske kuće specijalizirane za franšizing koje će profesionalno posredovati između davatelja i potencijalnih primatelja franšize.
Što podrazumijeva ta suradnja? Kakvu vrstu obveze preuzima konzultant za franšizing?
Važno je napomenuti da potencijalni primatelj franšize u tom "posredničkom" odnosu ne snosi nikakav trošak. Dopustite da vam navedem jedan primjer. Trenutno radim na pokretanju franšize američkog lanca Pizza Hut, koji do sada nije bio prisutan na tržištima Slovenije i Hrvatske. Izravno surađujem s tvrtkom YUM! Brands, koja je vlasnik marke. Oni me plaćaju da im pronađem adekvatne primatelje franšize, a zauzvrat, mogu računati na moju lojalnost i potpunu predanost poslu.
Znači li to da je franšizni konzultant, de facto, sposoban procijeniti je li kandidat "pravi čovjek" za franšizu koji će se moći nositi i sa svim izazovima poslovanja?
Franšizni sustavi bi, prije svega, trebali biti otvoreni s kandidatima i ne smiju tajiti s kakvim je sve rizicima povezan posao kojim se bave. Najbolje je potencijalnim primateljima franšize dopustiti da razgovaraju s ljudima koji već rade u franšiznom sustavu. To, recimo, po pravilu radi McDonald's. Jednostavno, morate biti iskreni s kandidatima. Ako posao zahtijeva mnogo rada, ili ako na povrat investicije treba čekati godinama, kandidat to treba znati. Franšiza je, zapravo, vrlo pošten način na koji se može zaraditi novac. Kao primatelj franšize vi ćete svakako dobiti i know-how i brend i sve potrebne alate koji će vam pomoći da uspješno vodite posao - no, morate znati da nitko neće raditi umjesto vas!
S druge strane, kandidati često u posao ulože svu svoju ušteđevinu, riskirajući da im propadne sve što su do tada stvorili. To, na određen način, obvezuje i davatelje franšize?
Tako je. Davatelj franšize ne smije ništa skrivati. Iz svog osobnog iskustva znam da je skoro 80 posto primatelja franšize iz zemalja bivšeg Istočnog bloka uložilo sve što imaju u pokretanje franšize. I nažalost, postoje franšizni sustavi koji idu samo to da uzmu novac od kandidata. To je, zapravo, jedan od razloga zašto je toliko važno imati savjetnika - dobro je za obje strane, i za davatelje i za primatelje franšize. Franšizni konzultant je tu da pomogne da se izbjegnu kobne pogreške pri investiranju, ali i da se pronađu pravi ljudi koji će voditi i razvijati franšizu.
pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Razvili ste franšiznu mrežu na domaćem tržištu, spremni ste za međunarodno širenje? Što dalje? – otkriva Michał Wiśniewski, direktor franšiznog konzaltinga u grupi PROFIT system
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?