Veliki korak za male dućane

Andreja Mikec
Andreja Mikec ušla je u poduzetništvo "po obiteljskoj liniji" – prije deset godina naslijedila je trgovinu od svog oca Dragutina i od tada vodi posao. Dućan je, inače, otvoren 1996. u selu Donji Fodrovec, a poput većine malih, lokalnih trgovina, i ovaj dućan je trebao mještanima sela ponuditi veći izbor svakodnevnih potrepština. – Osjetili smo potrebu da u našem selu otvorimo dućan kako bismo našim mještanima pružili "sve na jednom mjestu", te se i danas stvarno trudimo da svaki kupac nađe ono što traži –kaže Andreja Mikec.
Foto: Trgovina Agrohorvat u sustavu franšize "Moj dućan" - Andreja Mikec sa svojim radnicama
Dućan u ovom trenutku ima tri stalno zaposlene radnice koje se, uz članove obitelji Mikec, trude kupcima pružiti kvalitetnu uslugu, kaže Andreja. Sa tvrtkom Metro Cash&Carry su, inače, surađivali dugi niz godina, a kada je njemačka tvrtka predstavila i svoj franšizni projekt "Moj dućan", učinilo im se da je to izvrsna prilika da učvrste zajedničko poslovanje, te da iskoriste pogodnosti koje male trgovine dobivaju ulaskom u veliki franšizni sustav.
Sličan je bio put i Ljubice Kos koja je 1997. pokrenula samostalnu trgovinu u Dubravici. – Zapravo, bila je to zajednička obiteljska odluka, proizašla iz osluškivanja potreba tržišta. Željeli smo našim mještanima pružiti trgovinu u kojoj će moći zadovoljiti sve svoje potrebe. Pronalaskom dobrog poslovnog prostora samo smo dodatno dobili vjetar u leđa te krenuli s trgovinom – sjeća se početaka Kos.
Svjesna da većina današnjih malih trgovaca svoju budućnost vidi uz velike, franšizni model Metroa joj se učinio pogodnim rješenjem. – Danas se većina malih trgovaca priklanja nekom vidu franšize, a mi smo, zahvaljujući ljudima iz Metroa, prepoznali "Moj dućan" kao idealno rješenje za sigurnije poslovanje – objašnjava Kos zašto su postali dio franšize.
Foto: Trgovina NM Marketing u sustavu franšize "Moj dućan" - Ljubica Kos sa svojim radnicama
Obje poduzetnice vide niz prednosti ovakvog vida poslovanja, a najznačajnija je savjetodavna potpora koju dobivaju od davatelja franšize. – Podrška Metroa i ekipe, koja nas obilazi i stalno nam nudi svoju pomoć i savjete, puno nam znači. Oni su ti koji nam prenose trendove s tržišta, pomažu oko asortimana kojeg bi trebali ponuditi svojim kupcima, pomažu da povećamo kvalitetu svoje usluge i na taj način povećamo svoje prihode, a na kraju, i da povećamo naše dobiti kroz povećanje prosječne marže u dućanu. Otkad smo postali "Moj dućan", našim kupcima svakodnevno pružamo akcijske artikle, veću razinu usluge i osjećamo da se zadovoljstvo naših kupaca povećalo – kaže Andreja Mikec.
Ona kaže da su od pultnog dućana postali samoposluga te da sada potrošači kupuju i one proizvode koji su se ranije rijetko ili nikako nalazili u njihovoj košarici. Promet je od pristupanja sustavu porastao oko deset posto.
Ljubica Kos ističe da su stručnjaci iz tvrtke Metro, zaduženi za "Moj dućan" franšizu, pomogli oko uređenja trgovine i optimalnog korištenja prodajnog prostora. – Zahvaljujući njihovim savjetima, fokusirali smo se na dodatnu prodaju, akcije, a daleko više vodimo računa i o pristupu kupcima. Pored toga, znači nam i odgođeno plaćanje koje dobivamo od Metroa i širok asortiman robe koju možemo kod njih da nabavimo – kaže Kos.
Obje poduzetnice se slažu da je opstanak malih trgovaca na tržištu vrlo težak, prije svega zbog otvaranja velikih trgovina, ali i zbog nepovoljnijih uvjeta prilikom nabave robe. – Smatram da bi snažnija potpora lokalne i državne uprave poprilično olakšala našu borbu na tržištu. Nameti su svakim danom sve veći, te se vrlo teško nositi s njima – naglašava Mikec.
Kos kaže da u poslovanju nemaju velikih problema te da imaju sreće što se nalaze u ruralnom dijelu, gdje nema velikih trgovačkih lanaca. Njihova najveća muka, reklo bi se, zajednička je za sve poduzetnike – to su niska platežna moć kupaca i teška socijalna situacija u zemlji. – Međutim, promjene koje su se desile otkako poslujemo kao "Moj dućan", učinile su naše kupce zadovoljnijima i, kako sami kažu, primjećuju da se "nešto dobro dešava" – kaže Kos.
pročitajte članke

Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježilo je prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom obavezne karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?
Kad se primatelji franšize nađu na jednom mjestu, razmjena iskustva je neizbježna. S godišnjeg skupa primatelja master franšize branda Husse, tim iz Hrvatske dolazi bogatiji i za jedno priznanje.
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Najčitanije

Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu! Na našoj mapi sada se nalazi novi partner iz Poljske, a s ponosom ističemo i učešće na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?