Online oglašavanje u porastu
Na online oglase u europskim zemljama potrošeno je 27,3 milijarde eura u 2013 godini, što je rast od 11,9 posto u odnosu na godinu dana ranije. Stope rasta ovog sektora su, kako se navodi u izvješću IAB Europe Adex Benchmark, impresivne budući da je ukupni rast bruto domaćeg proizvoda Europe iznosio 0,1 posto u istom razdoblju. Još je zanimljivije da je oglašavanje raslo samo u digitalnoj industriji zahvaljujući kojoj je cjelokupan sektor oglašavanja rastao 2,9 posto. Oglašavanje u drugim medijima zabilježilo je pad u 2013. od 8,3 posto, navodi se u pomenutom izvješću koji je na uvid poslat portalu Franchising.hr.
Među liderima u potrošnji na online oglase je tržište Velike Britanije koje vrijedi 7,4 milijarde eura. Britanci su u ovom pogledi svakako izvan konkurencije jer je online tržište u Velikoj Britaniji već premašilo vrijednost oglašavanja u tradicionalnim medijima - televiziji, novinama i radiju.
Već u Njemačkoj, koja se nalazi na drugoj poziciji, vrijednost tržišta je nekoliko milijardi eura manja, odnosno, iznosi 4,7 milijardi eura. U prvih pet zemalja nalazi se još Francuska, Rusija i Italija.
Tržište online oglašavanja u Adriatic regiji svakako nije razvijeno kao u zapadnim zemljama. Moglo bi se reći i da zaostaje za susjedima, Mađarima (136 milijuna eura), Rumunjima (33 milijuna eura) i Bugarima (19 milijuna eura).
Međutim, vidljivi su pozitivni trendovi budući da je online oglašavanje raslo i u Srbiji i Hrvatskoj, ali je u Sloveniji bilo u padu. Vrijednost online oglašavanja u Srbiji je prošle godine bila 16 milijuna eura, što je rast od 13,4 posto, dok je to tržište u Hrvatskoj vrijedilo 15 milijuna eura i imalo je rast od 6,2 posto. Istina je da je slovensko tržište online oglašavanja vrednije od onog u Srbiji ili pak Hrvatskoj - 19 milijuna eura - ali je zabilježilo pad od dva posto u odnosu na 2012.
Inače, prosječna stopa rasta tržišta oglašavanja u centralno-istočnoj Europi je oko 21 posto, što je daleko iznad ukupnog rasta tržišta.
Najveća potrošnja po glavi stanovnika na online oglašavanje je u Norveškoj i iznosi 140,7 eura. U regiji je potrošnja na oglase preko digitalnih medija daleko skromnija. Prednjači Slovenija sa 43 eura po glavi stanovnika, dok je u Hrvatskoj svega 3,5 eura, a u Srbiji 2,3 eura, navodi se u spomenutom izvješću.
Među najvećim prednostima online oglašavanja navode se povećavanje svjesnosti o brendu, prepoznatljivosti poduzeća budući da se svijet kreće ka sferi digitalnog, prisutnost i dostupnost potencijalnim potrošačima garantira se 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu. S druge strane, tradicionalni mediji imaju jak, ali ograničen učinak, dok je internet dostupan ljudima diljem planeta, pa je samim tim i internet oglašavanje dalekosežnije, a još uvijek je jeftinije od reklamiranja na televiziji ili u novinama. Pri tome se sigurno može više prilagođavati zahtjevima potrošača. Prisutnost na internetu je i svojevrsno istraživanje, budući da je omogućena brza i dvosmjerna komunikacija s potrošačima na temelju koje tvrtke mogu spoznati njihove potrebe i u skladu s tim mijenjati i prilagođavati proizvode.
Najveći dio novca kada je riječ o online oglašavanju ide na segment plaćenog oglašavanja na tražilicama (Paid-for-Search) čiji je udio 49,2 posto i porastao je za 1,4 postotna boda u odnosu na 2012. Dispaly, odnosno, oglašavanje standardnim i naprednim baner formatima također je uvećalo svoj udio sa 32,4 posto na 33,8 posto, dok su Classified i Directory oglašavanje zabilježili pad s 18,5 posto na 16,8 posto, navodi se u izvješću IAB Europe.
pročitajte članke

Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije

„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedna je od rijetkih domaćih franšiznih mreža koja već godinama uspješno odolijeva svim izazovima i stalno raste.
New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Đura Šešlija, vlasnik tvrtke Pro Domo System, bio je prvi primatelj modne franšize Garinello. Danas je jedan od najuspješnijih.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.