Online oglašavanje u porastu
Na online oglase u europskim zemljama potrošeno je 27,3 milijarde eura u 2013 godini, što je rast od 11,9 posto u odnosu na godinu dana ranije. Stope rasta ovog sektora su, kako se navodi u izvješću IAB Europe Adex Benchmark, impresivne budući da je ukupni rast bruto domaćeg proizvoda Europe iznosio 0,1 posto u istom razdoblju. Još je zanimljivije da je oglašavanje raslo samo u digitalnoj industriji zahvaljujući kojoj je cjelokupan sektor oglašavanja rastao 2,9 posto. Oglašavanje u drugim medijima zabilježilo je pad u 2013. od 8,3 posto, navodi se u pomenutom izvješću koji je na uvid poslat portalu Franchising.hr.
Među liderima u potrošnji na online oglase je tržište Velike Britanije koje vrijedi 7,4 milijarde eura. Britanci su u ovom pogledi svakako izvan konkurencije jer je online tržište u Velikoj Britaniji već premašilo vrijednost oglašavanja u tradicionalnim medijima - televiziji, novinama i radiju.
Već u Njemačkoj, koja se nalazi na drugoj poziciji, vrijednost tržišta je nekoliko milijardi eura manja, odnosno, iznosi 4,7 milijardi eura. U prvih pet zemalja nalazi se još Francuska, Rusija i Italija.
Tržište online oglašavanja u Adriatic regiji svakako nije razvijeno kao u zapadnim zemljama. Moglo bi se reći i da zaostaje za susjedima, Mađarima (136 milijuna eura), Rumunjima (33 milijuna eura) i Bugarima (19 milijuna eura).
Međutim, vidljivi su pozitivni trendovi budući da je online oglašavanje raslo i u Srbiji i Hrvatskoj, ali je u Sloveniji bilo u padu. Vrijednost online oglašavanja u Srbiji je prošle godine bila 16 milijuna eura, što je rast od 13,4 posto, dok je to tržište u Hrvatskoj vrijedilo 15 milijuna eura i imalo je rast od 6,2 posto. Istina je da je slovensko tržište online oglašavanja vrednije od onog u Srbiji ili pak Hrvatskoj - 19 milijuna eura - ali je zabilježilo pad od dva posto u odnosu na 2012.
Inače, prosječna stopa rasta tržišta oglašavanja u centralno-istočnoj Europi je oko 21 posto, što je daleko iznad ukupnog rasta tržišta.
Najveća potrošnja po glavi stanovnika na online oglašavanje je u Norveškoj i iznosi 140,7 eura. U regiji je potrošnja na oglase preko digitalnih medija daleko skromnija. Prednjači Slovenija sa 43 eura po glavi stanovnika, dok je u Hrvatskoj svega 3,5 eura, a u Srbiji 2,3 eura, navodi se u spomenutom izvješću.
Među najvećim prednostima online oglašavanja navode se povećavanje svjesnosti o brendu, prepoznatljivosti poduzeća budući da se svijet kreće ka sferi digitalnog, prisutnost i dostupnost potencijalnim potrošačima garantira se 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu. S druge strane, tradicionalni mediji imaju jak, ali ograničen učinak, dok je internet dostupan ljudima diljem planeta, pa je samim tim i internet oglašavanje dalekosežnije, a još uvijek je jeftinije od reklamiranja na televiziji ili u novinama. Pri tome se sigurno može više prilagođavati zahtjevima potrošača. Prisutnost na internetu je i svojevrsno istraživanje, budući da je omogućena brza i dvosmjerna komunikacija s potrošačima na temelju koje tvrtke mogu spoznati njihove potrebe i u skladu s tim mijenjati i prilagođavati proizvode.
Najveći dio novca kada je riječ o online oglašavanju ide na segment plaćenog oglašavanja na tražilicama (Paid-for-Search) čiji je udio 49,2 posto i porastao je za 1,4 postotna boda u odnosu na 2012. Dispaly, odnosno, oglašavanje standardnim i naprednim baner formatima također je uvećalo svoj udio sa 32,4 posto na 33,8 posto, dok su Classified i Directory oglašavanje zabilježili pad s 18,5 posto na 16,8 posto, navodi se u izvješću IAB Europe.
pročitajte članke

Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.