Inovacija koja se isplati
Automatski stroj za pravljenje i pečenje pizze Let's Pizza usavršavana je deset godina u Italiji, da bi za kratko vrijeme –kada je patentirana – osvojila svijet. U zemlje ove regije stigla je prije dvije godine, prvo u Hrvatsku, a zatim i nešto sjevernije u Sloveniju. Primatelj master franšize za zemlje bivše Jugoslavije i Austriju, tvrtka Svesa natura sada je zainteresirana da ovu inovativnu franšizu proširi na cijelu regiju budući da se u Hrvatskoj pokazala isplativom. Zašto su se odlučili za Let's Pizza franšizu, što su osnovne prednosti koncepta, kako surađuju s primateljima franšize, te sa kakvim se preprekama bore – objašnjava Boris Opravić, menadžer projekta.
Zašto ste se odlučili za Let’s Pizza franšizu? Što vas je privuklo ovom konceptu?
Ova franšiza je novitet na tržištu iako promovira nacionalno jelo koje se proizvodi još od 18. stoljeća, ili točnije, ako govorimo o pizzi iz Italije, od 1889. godine – dakle, proizvod koji je poznat i konzumira se gotovo u čitavom svijetu više od sto godina, a zasigurno će tako biti i nadalje, u nekoliko idućih stotina godina. Međutim, Let’s Pizza koncept omogućava pripravak pizze za kratko vrijeme, i to isključivo od svježih, strogo kontroliranih sastojaka, u bilo koje doba dana – doslovno, od 0 do 24 sata.
S druge strane, prirodnost okusa garantira uslugu koja će, posebno u današnje vrijeme, zadovoljiti sve ljubitelje pizze, jer zbog tempa i načina modernog života, ljudi sve manje imaju vremena da sede i jedu u restoranima. Stoga, ovakav način pripreme i usluge, za kratko vrijeme – a govorimo o svega tri minuta – daje topao i svjež proizvod, bilo gdje i u bilo koje vrijeme.
Pored toga, investicija u ovu franšizu ne zahtijeva puno dodatnih troškova, jer stroj Let’s Pizza sve radi sam. U sve navedeno, a prilikom upoznavanja i prezentacije samog stroja, uverili smo se i sami, te doneli odluku o pokretanju i ulasku u franšizni lanac Let’s Pizza. Najzad, uz dobro postavljen i ugovoren posao, franšiza donosi dobar priliv novca i brz povrat investicije.
Namjeravate franšizu proširiti i u druge zemlje regije i Austriju. Da li primatelj franšize od Vas nabavlja sve neophodne sastojke za pripremu pizze? Kako taj segment poslovanja funkcionira?
Primalac franšize sastojke isključivo nabavlja od nas. Zbog visoko sofisticiranog načina funkcioniranja i rada stroja, nemoguće je u stroj stavljati neke druge namirnice, jer su isključivo i na specifičan način proizvedene kako bi se mogle koristiti samo i jedino u strojevima Let’s Pizza.
Međutim, kako bi se omogućilo širenje i pravovremena isporuka sastojaka, Svesa natura je osigurala centralno skladište prehrambenih sastojaka, rashladne komore koja svježe proizvode čuva na prigodnim temperaturama. Svakako, mjesečne narudžbe za svakog pojedinačnog primatelja franšize, na osnovu procijene prodaje, dostavljaju se na adresu tvrtke Svesa natura, a zatim se na centralno skladište isporučuju u unaprijed i ugovorom određenom vremenskom roku za isporuku.
Koliko stroj može ispeći pizza kada se napuni svim neophodnim sastojcima?
Punjenje sa bazira na 100 pizza, premda nadjeva – šunke, sira, ostalih sastojaka – ima ukupno za proizvodnju 200 pizza. Dodatno punjenje stroja vrlo je jednostavno i traje vrlo kratko, te ne oduzima puno vremena onome tko je zadužen za stroj. Također, svojim modernim načinom funkcioniranja, stroj putem SIM kartice javlja stanje sastojaka i količinu proizvoda koji se nalaze u stroju, te je vrlo lako moguće planiranje dodatnog punjenja.
Koja su mjesta najpogodnija za postavljanje Let’s Pizza stroja?
Dakle, radi se o lokacijama sa velikom fluktuacijom ljudi, kao što su autobusni i željeznički kolodvori, blizina univerziteta i škola, trgovački centri, bolnice, kina, šetališta, benzinske crpke, lokacije u strogom centru većih gradova – kao što je također vrlo dobro stroj postaviti u blizini velikih pojedinačnih događaja kao što su koncerti ili sportski događaji.
Da li su sezonska mjesta isplativa za ovu franšizu?
Sezonske lokacije su zaista dobri „targeti“, a isplativost postave strojeva na takva mjesta gotovo da i utrostručuju prodaju. Jednostavno, ispunjavaju i osiguravaju najosnovniji uvijet – veliku fluktuaciju i prolaznost ljudi.
Kako je koncept prihvaćen u Hrvatskoj?
S obzirom da je koncept Let’s Pizza franšize veliki novitet gotovo u čitavom svijetu, možemo reći da se u Hrvatskoj dobro pokazao i potvrdio predviđanja, kao vrlo kvalitetan novi brand na tržištu koji nudi zaista kvalitetan i netom, za kratko vrijeme, svjež proizvod. Veliki broj korisnika izražava divljenje i iznenađenje kad vidi kako stroj funkcionira, jer se do sada na tržištu ovakva vrsta hrane pripremala samo kao smrznut proizvod. Međutim, kako smo primjetili, najbitnija razlika je upravo u kvaliteti proizvoda. Naime, prema do sada izvedenim ispitivanjima i statističkoj obradi velike količine podataka, više od 95% korisnika koji su kušali pizzu iz Let’s Pizza stroja, imalo je vrlo pozitivno mišljenje, koje se zapravo najviše odnosi na kvalitetu proizvoda.
Koji su najveći problemi sa kojima ste se suočili u dosadašnjem poslovanju?
Najveći problemi uglavnom se odnose na komunikaciju sa nadležnim institucijama, gradskim i lokalnim, oko dobivanja suglasnosti za postavljanje strojeva na određene lokacije. Vrlo je teška komunikacija sa nadležnim institucijama, te se može naići i na pojedine nenadležne dijelove službi koje onemogućuju postavu na željene slobodne lokacije. Svesa natura, međutim, posjeduje sve certifikate i potrebne ateste, odnosno, suglasnosti za postavljanje strojeva na sve lokacije na kojima se može koristiti, kao i analize o zdravstvenoj kvaliteti svih sastojaka.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Pek-Snack je jedna od najvećih pekarskih franšiza u Mađarskoj i Centralnoj Evropi. Svojim kupcima svaki dan nudi čitav niz svježih i ukusnih pekarskih proizvoda.
Kupaca s intolerancijom na gluten te alergijama na hranu nema mnogo, ali se svakako ne mogu ignorirati. Oni će uvijek kupovati posebno primpremljenu hranu jer – ne mogu drukčije. Małgorzata Dąbrowska, poduzetnica iz Varšave, vidjela je u tome dobru poslovnu priliku te otvorila prvu certificiranu bezglutensku pekaru u Poljskoj.
Za širenje mreže restorana Burger Kinga u Hrvatskoj od 2017. zadužena je firma „Kraljevi Restorani“, a početak „velike ekspanzije“ obilježeno je otvaranjem restorana u Splitu i Zagrebu.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.