Vrijeme za čaj

Sunčica Kos je za "Kuću zelenog čaja" saznala od supruga koji je njihove čajeve često kupovao u Zagrebu i donosio u Osijek. Kada su jednom prilikom zajedno posjetili "Kuću zelenog čaja", ideja i koncept poslovanja su joj se svidjeli već na prvi pogled. – Istog trenutka, rekla sam suprugu: "Ovo bi moglo uspjeti i u Osijeku!" Tako se, zapravo, rodila ideja za uzimanje franšize – kaže ona.
Međutim, i same su je životne okolnosti vodile u poduzetništvo. Nedugo prije uzimanja franšize i otvorenja trgovine čajeva, Sunčica Kos diplomirala je prava. No, kako nije uspjela pronaći posao u struci, počela je razmišljati drugačije – pokretanje vlastitog posla u tom joj je trenutku izgledalo kao ispravna poslovna i životna odluka. Tako je i Osijek 2012. dobio "Kuću zelenog čaja".
– U čaju sam uživala i prije nego što sam otvorila "Kuću zelenog čaja", međutim ti trenuci bili su rijetki. Tek kada sam otkrila prave, originalne, kvalitetne čajeve prekrasnih aroma, zaljubila sam se u ovaj napitak, pa mi je ispijanje čaja postala svakodnevna rutina i vrijeme za opuštanje, namijenjeno samo meni – kaže ona.
Mada o franšizingu nije mnogo znala prije uzimanja franšize, za sada joj je iskustvo poslovanja u franšizingu pozitivno. – Od davatelja franšize svakodnevno dobivam informacije i odgovore o proizvodima, te savjete o vođenju posla i pozicioniranja branda na tržištu – objašnjava ona kako vidi prednosti franšizinga.
Na ruku im ide i to što se kultura ispijanja čaja, kako kaže, sve više razvija u ovom dijelu Hrvatske. – Jako smo sretni i ponosni jer smatramo kako je "Kuća zelenog čaja" u Osijeku vrlo važan kotačić u stvaranju i promicanju takve kulture. Naši klijenti su osobe svih godina, podjednako muškarci i žene. Najčešće su to stanovnici Osijeka, ali imamo puno kupaca iz ostatka Slavonije i Baranje. Zanimljiva je činjenica kako nam značajan broj redovnih kupaca dolazi iz susjedne Bosne i Srbije – kaže ona.
Osječani su se, kako kaže, pokazali i vrsnim poznavateljima čaja. – Najviše piju zelene čajeve od kojih izdvajamo Đumbir Limun, Japansko blago, Osam blaga Šaolina, Sencha i Srce Afrike. Izuzetno su popularni oolong čajevi za ubrzavanje metabolizma i topljenje masnoća, te žuti čaj za mršavljenje – kaže Kos.
Poput većine malih poduzetnika, međutim, suočavaju se i sa problemima. Najveće im muke zadaju visoki porezi i druga davanja državi, nelikvidnost cjelokupne hrvatske ekonomije, te općenito teška financijska situacija u kojoj se nalaze kupci. I pored toga, zadovoljna je poslovanjem.
U Osijeku, kako kaže, postoji mnogo trgovačkih lanaca, specijaliziranih trgovina zdrave prehrane, te obrta koji proizvode i prodaju čajeve – međutim, njih ne smatraju konkurencijom. – Mi nudimo drugačiji proizvod, te imamo različit pristup ciljanom tržištu. Znači, prave konkurencije koja bi predstavljala opasnost za naše poslovanje u Osijeku trenutno nema – kaže ona.
pročitajte članke

Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježilo je prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom obavezne karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?
Kad se primatelji franšize nađu na jednom mjestu, razmjena iskustva je neizbježna. S godišnjeg skupa primatelja master franšize branda Husse, tim iz Hrvatske dolazi bogatiji i za jedno priznanje.
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Najčitanije

New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Zainteresirani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupnji franšize? No, mnogo toga je nepoznato, te vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australski test ispod – možda vam pomogne doći do odgovora je li franšizing za vas!