Kvaliteta prije svega

Matej Varga
Prema broju restorana, Subway je najveći lanac brze usluge na svijetu i svakako jedan od najrazvijenijih franšiznih sustava. Zahvaljujući ambicioznim planovima ekspanzije, Subway je samo u Europi otvorio više od 4.200 restorana, a širenje mreže će biti jedan od glavnih ciljeva i ove godine. Kako je protekla 2013. godina u Slovačkoj, što očekuju u tekućoj godini, tko je idealni primatelj franšize i kakvu potporu može očekivati, novinarima našeg slovačkog portala Franchising.sk odgovarao je Matej Varga, zadužen za razvoj branda u Slovačkoj.
Možete li nam reći kako je Subway poslovao prošle godine na slovačkom tržištu? Koliko je otvoreno novih restorana?
Godina koja je za nama protekla je opet u znaku krize. Kupci su bili vrlo oprezni, mnogo više obazriviji kada su kupovina i ukupni troškovi u pitanju. Međutim, i pored toga, primijetili smo da je klijentima u Slovačkoj prije svega važna kvaliteta i da, generalno, zahtijevaju mnogo viši standard nego potrošači u zapadnoj Europi. Iako bi kvaliteta proizvoda trebala utjecati na promet više nego cijena, ipak i cijena igra važnu ulogu kad su klijenti odlučivali kome će pokloniti naklonost. A tijekom krize, cijena naročito dođe do izražaja. Mi smo, i pored toga, uspjeli održati isti nivo posjećenosti kao rekordne 2012. godine, što smatramo velikim uspjehom. Prošle godine je, pak, otvoren jedan novi restoran u Bratislavi.
Kakvi su planovi širenja za ovu godinu? Postoje li mjesta ili lokacije koje će biti više u fokusu?
Možemo reći da će 2014. biti godina snažnog razvoja za Subway u Slovačkoj. Trenutno, pripremamo otvorenje dva nova restorana, a za četiri restorana tražimo pogodne lokacije. A što se mjesta tiče, klijenti u Slovačkoj su navikli da Subway vide na nekoj od tradicionalnih lokacija, poput centra grada ili trgovinskog centra. U svijetu, međutim, Subway je poznat i kao "ekspert" za netradicionalne lokacije. To uključuje mjesta na kojima obično ne biste očekivali tradicionalni restoran - recimo, benzinske crpke, studenstski kampusi, bolnice, aerodromi, željezničke stanice, a u Sjedinjenim Državama, čak i bolnice.
Kakvu vrstu potpore primatelj Subway franšize može očekivati od matične tvrtke?
Ako ste zainteresirani otvoriti Subway restoran, ako ispunite sve zahtjeve i budete odabrani kao prava osoba za pokretanje franšize, onda možete očekivati bezrezervnu pomoć - već od prvih koraka. Pomoći ćemo pri izboru lokacije, pregovorima s vlasnicima prostora, dizajnu i opremanju restorana. Tvrtka, također, za sve primatelje franšize organizira dvotjednu intenzivnu obuku u jednom od naših centara za obuke u svijetu. Budući da informacija nikad ne može biti dosta, primatelj ima stalan pristup online forumima za potporu, jer potpora ne prestaje s otvorenjem restorana. Svaki restoran, međutim, redovito posjećuje ovlašteni konzultatant koji analizira i nadzire stanje u restoranu, provjerava poštuju li se standardi koje je propisala matična tvrtka. Na kraju, ali ne i najmanje važno, primateljima su na raspolaganju i zaposlenici iz regionalnih ureda diljem svijeta. Za Slovačku, recimo, regionalni centar je u Češkoj, u Pragu.
Tko je idealni primatelj Subway franšize?
Idealni kandidat je osoba poduzetničkog duha, koja će biti predana razvoju branda. Primatelj bi trebao biti spreman i sam raditi u restoranu, naročito u početku. Godište kandidata nije presudno. Među postojećim primateljima franšize ima ljudi svih dobi - u dvadesetima, tridesetima, četrdesetima, pa i pedesetima. Prednost ovog koncepta je zaista u njegovoj jednostavnosti, budući da vam nikakvo prethodno znanje iz gastronomije nije potrebno. Međutim, iskustvo u ovoj oblasti je svakako prednost.
Promatrajući konkurenciju na tržištu, po čemu se Subway izdvaja od ostalih?
To je sigurno - kvaliteta proizvoda. I to nas značajno odvaja od konkurencije. Velike količine svježeg povrća, ponuda sendviča koji imaju udjel masti manji od 6 grama, svježe pečen kruh - sve su to činjenice na koje smo ponosni! Razvojnu strategiju ne namjeravamo mijenjati ni u budućnosti. Naprotiv, želimo se i dalje širiti. U 2013. otvoreno je više od 40.000 restorana u 102 zemlje diljem svijeta. Po tom pitanju smo franšizni koncept bez premca. U Slovačkoj trenutno radi 10 Subway restorana, ali mogu reći da smo tek na početku razvoja na ovom tržištu.
Na temelju intervjua s našeg slovačkog portala Franchising.sk, priredila redakcija Franchising.hr.
pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Zainteresirani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupnji franšize? No, mnogo toga je nepoznato, te vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australski test ispod – možda vam pomogne doći do odgovora je li franšizing za vas!
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?