NYC BAGEL franšiza koja miriše na uspjeh
NYC BAGEL u Sarajevu izazvao je pravu mini revoluciju — ne samo zbog hrskavih, svježe pečenih bagela, već i zbog priče koja stoji iza ovog brenda. Porodični biznis koji je krenuo iz ljubavi prema jednostavnoj, kvalitetnoj hrani sada se sprema za regionalno širenje kroz franšize. Razgovarali smo s Meli i Davidom, osnivačima, o svemu što stoji iza ovog jedinstvenog koncepta.
Možete li nam ukratko predstaviti NYC BAGEL koncept i šta vas je motivisalo da ga donesete u Sarajevo?
NYC BAGEL je moderna bagel radnja inspirisana Njujorškom kulturom hrane, ali prilagođena Sarajevu — gradu koji volimo i koji ima svoj poseban ritam. Ideja je nastala iz želje da donesemo autentičan bagel, kakav se pravi u New Yorku, ali u atmosferi koja je topla, lokalna i bliska ljudima ovdje.
Mi znamo bagelse. David je rođen i odrastao u New Yorku i odrastao je jedući bagels. Njegov pradjed je imao uspješnu bagel prodavnicu u Brooklynu. Ja sam živjela više od deset godina u New Yorku i zaljubila sam se u jutarnji ritual jedenja bagelsa sa suprugom Davidom. Sada zivimo u Sarajevu nekih 5 godina, gdje smo se zatekli za vrijeme pandemije, ne imajući namjeru ostati duže vrijeme, ali nakon nekog vremena smo dosli na ideju da naša porodica ostane i živi u ovom jedinstvenom gradu, i tada smo odlučili da želimo krenuti naprijed sa snom koji smo uvijek imali, a to je da zajedno moramo učiniti nešto poduzetničko i zaista postati dio lokalne zajednice. Željeli smo donijeti nešto novo i drugačije što bi ljudi voljeli, a bageli i taj jutarnji ritual su nam se činili kao savršena ideja.
Motivacija je bila vrlo lična — volimo jednostavnu, kvalitetnu hranu i osjećaj zajedništva koji dobar lokal može stvoriti. Shvatili smo da Sarajevu nedostaje mjesto gdje se može brzo, ali zdravo i ukusno pojesti nešto drugačije. Htjeli smo stvoriti prostor koji nije baziran samo na hrani, već i na doživljaju — mjesto gdje će ljudi dolaziti zbog okusa, ali ostajati zbog atmosfere.
Koje su najveće prednosti NYC BAGEL franšize u odnosu na druge ugostiteljske lance?
Najveća prednost NYC BAGEL franšize je u tome što kombinuje autentičnost, novitet u ovoj regiji, jednostavnost i skalabilnost — što je vrlo rijetko u ugostiteljstvu.
Za razliku od klasičnih restoranskih lanaca koji imaju kompleksne menije i visoke operativne troškove, NYC BAGEL nudi fokusiran koncept sa jasnim sistemima koji se lako uvode i upravljaju. Imamo jela koja su brzo pripremljena, ali ne gube na kvaliteti — što znači manji broj osoblja, efikasniju uslugu i niže operativne troškove. Primaoci naše franšize će imati koristi od reputacije koju je NYC BAGEL stekao ne samo kroz preporuke na društvenim mrežama, već i gotovo savršenim recenzijama na Googleu, kao i recenzijama dostavnih kompanija, kao sto su Glovo i Korpa.ba.
Druga velika prednost je emocionalna veza s brendom. NYC BAGEL nije samo mjesto gdje se jede — to je iskustvo, jedno koje je rijetko iskusiti van New Yorka. Naši gosti prepoznaju da se ovdje pažnja posvećuje svakom detalju, ambijentu i odnosu s ljudima. To gradi lojalnost.
Konačno, naš franšizni model uključuje snažnu podršku — od obuke i vođenja lokacije, do marketinga i stalne optimizacije poslovanja. Nismo gigant koji vas ostavi da se sami snalazite; mi gradimo mrežu ljudi koji dijele viziju i želju za uspjehom.
Kako ste prilagodili koncept lokalnom tržištu?
Iskreno, to je bio jedan od najzanimljivijih i najvažnijih dijelova našeg puta. Iako je NYC BAGEL inspirisan autentičnim Njujorškim stilom, od samog početka smo znali da ne možemo jednostavno “preslikati” koncept — morali smo ga prilagoditi kulturi, navikama i ukusu ljudi u Sarajevu.
Počeli smo sa slušanjem — kroz direktan razgovor sa gostima, komentare na društvenim mrežama i posmatranjem šta ljudi najviše naručuju. Tako smo, recimo, uveli lokalno popularne kombinacije poput bagela sa krem sirom i suhim mesom i bagel sa nutellom sto nije popularno u New Yorku.
Na kraju, ono što nas je najviše obradovalo jeste koliko su ljudi otvoreni za probavanje nove hrane, ali i kako su vjerni kada osjete iskrenost. Uspjeli smo stvoriti koncept koji je autentičan, ali i lokalno relevantan — i to nam je možda najveći uspjeh do sada. Znali smo da će zabavno iskustvo jedenja Njujorških bagela biti jednako privlačno i u Sarajevu.
Kako je nastala ideja o franšizingu?
Ideja o franšizingu je uvijek bila sastavni dio našeg biznis plana, ali kasnije se nastavila vrlo prirodno — kao rezultat toga što smo počeli dobijati sve više upita od gostiju: „Kada ćete otvoriti i u mom gradu?“ ili „Kako mogu i ja pokrenuti nešto slično?“ Tada smo znali da NYC BAGEL ima potencijal da živi i raste i van Sarajeva — ali na način koji zadržava kvalitet, duh i autentičnost.
Počeli smo ozbiljno razmatrati franšizing krajem prve godine rada, kada su rezultati pokazali da imamo ne samo dobar proizvod, već i sistem koji funkcioniše i može se prenijeti drugima. Željeli smo napraviti model koji će ljudima omogućiti da budu dio brenda, ali i da budu vlasnici svog uspjeha.
Nismo prethodno imali direktno iskustvo sa franšizingom, ali smo uložili vrijeme da učimo — kroz konsultacije sa par biznis lidera iz New Yorka, stručnu literaturu i razgovore sa ljudima iz industrije. Pristupamo tome vrlo odgovorno: ne želimo da rastemo prebrzo, nego pametno i održivo, sa pravim partnerima. Danas, kad vidimo koliko zaista sistem funkcioniše, znamo da je ovo pravi korak — ne samo za nas kao brend, već i za sve buduće partnere koji žele nešto svoje, ali unutar provjerene formule.
Šta uključuje franšizni model i koji su osnovni uslovi?
Model je jasan i održiv. Idealni partneri su ljudi s poduzetničkim duhom i strašću za ugostiteljstvo. Početna investicija se kreće od 30.000 do 99.000 EUR, uz jednokratnu naknadu od 15.000 EUR i mjesečnu od 6% + 1% za marketing. Preporučena kvadratura prostora je 50–100 m², a lokacija treba biti frekventna i atraktivna.
Kakvu podršku nudite franšizerima?
Sve! Od treninga i operativnog priručnika, preko vizualnog identiteta i opreme, do marketing start paketa i konstantne stručne podrške. Ne ostavljamo partnere same — ponašamo se kao proširenje njihovog tima.
Ko je idealan kandidat za NYC BAGEL franšizu?
NYC BAGEL franšiza je idealna za ljude koji ne traže samo posao — već žele da budu dio nečega autentičnog i savremenog. Naš idealan franšizoprimac je osoba koja ima poduzetnički duh, voli rad s ljudima i cijeni kvalitetnu, jednostavnu hranu.
To može biti:
- Mladi preduzetnik sa energijom i vizijom da razvije moderan lokal u svom gradu
- Vlasnik postojećeg ugostiteljskog objekta koji želi uvesti jak, prepoznatljiv brend s podrškom
Najvažnije nam je da partner želi biti prisutan, da vjeruje u koncept i da razumije da je uspjeh franšize rezultat predanosti, komunikacije i poštovanja sistema.
Ne tražimo „samo investitore“ — tražimo ambasadore brenda, koji će graditi lokalnu zajednicu i biti ponosni što nose ime NYC BAGEL.
Kakvi su vam planovi za budućnost?
U narednom periodu naš fokus je na pametnom i stabilnom širenju. Ne želimo brzinu po svaku cijenu — već pažljivo biramo lokacije i partnere koji dijele našu viziju i vrijednosti.
Fokusirani smo na održivo širenje u regiji: Srbija, Crna Gora, Hrvatska, Slovenija i Makedonija su na mapi. U BiH ciljamo gradove poput Mostara, Banje Luke i Tuzle. Zanimljivo je da nas već prate ljudi iz Dubaija i Katara — pa su vrata i Bliskog istoka širom otvorena.

pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.
Prvo godišnje zasjedanje Svjetskog franšiznog vijeća održano je u Bejrutu od 15. do 18. travnja. Usvojena je zajednička Deklaracija za promociju i unapređenje franšizinga.
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.