Novo iskustvo i franšizni rast
S postojećim restoranima u Murteru i Vodicama, Fish Delish je do sada poslovao isključivo na Primorju. Sada pak otvarate lokal u kontinentalnom području. Što očekujete od Zagreba?
Otvaranje poslovnice Fish Delisha u Zagrebu je u nekoliko pogleda drugačije u odnosu na poslovnice na moru. Prednost vidimo u tome što se radi o cjelogodišnjem poslovanju, naspram sezonskog – dakle, poslovanje objekta će biti konstantno. Također, riječ je o glavnom gradu s velikom koncentracijom lokalnog stanovništva, ali i razvijenim turizmom, kako u ljetnom, tako i u zimskom razdoblju. Jednako tako, riječ je o poslovnici koja se nalazi u trgovačkom centru kroz koji prođe dnevno oko 15.000 ljudi. Avenue Mall se, inače, nalazi u samom središtu Novog Zagreba, okružen je poslovnim zgradama i stambenim naseljima, a veliku prednost vidimo i u raznim oblicima dostave.
Kakav potencijal vidite na novom tržištu kada je riblji street food u pitanju?
Ponuda Fish Delisha je novost na našem tržištu – kako na moru, tako i u kontinentalnom dijelu Hrvatske. Inovativna i kreativna riblja jela, koja su cjenovno dostupnija od ostatka riblje ponude u klasičnim restoranima koji su često teško dostupni široj publici, čine koncept Fish Delisha poželjnim i traženim. U današnjem užurbanom načinu života želimo pojesti nešto ukusno, zdravo i brzo pripremljeno, a naša ponuda upravo to omogućuje. Također, jako puno naših stalnih gostiju u Murteru i Vodicama su upravo Zagrepčani, povratne informacije su sjajne uz stalne upite kada će Fish Delish doći u Zagreb, tako da se i s te strane nadamo uspješnom poslovanju.
Franšizing je jedan od modela koji koristite za širenje lanca. Hoće li i restoran u Zagrebu biti franšizni?
Iako je od samih početaka razvoja Fish Delish branda glavna ideja bila formirati franšizni oblik poslovanja, za ovu poslovnicu, kao i za sam Zagreb, odlučili smo otvoriti objekt u vlastitom aranžmanu. Glavni razlog tome bio je što smo, budući da smo mlada franšiza, željeli upotpuniti svoje franšizno znanje nešto drugačijim poslovnim iskustvom, i to u pogledu cjelogodišnjeg rada, a ne samo sezonskog rada na obali, rada u velikom gradu i posebno rada u trgovačkom centru koji sa sobom donosi mnoge novosti. Na taj način, naše franšizno znanje će biti bogatije u mnogim segmentima i moći ćemo ga s lakoćom prenositi budućim primateljima franšize.
Važno je naglasiti da, iako je poslovnica Fish Delisha u Avenue Mallu u našem vlasništvu, otvoreni smo za daljnje franšizne suradnje na drugim lokacijama u Zagrebu.
Po Vašem mišljenju, hoće li vidljivost koncepta u Zagrebu utjecati i na povećanje upita za franšizu?
Sigurni smo da će vidljivost i prisutnost Fish Delisha u Zagrebu utjecati na povećanje upita za franšizom, ponajprije jer je riječ o glavnom gradu u kojem je velika protočnost lokalnog stanovništva i stranaca. Također, riječ je o većoj poslovnici koja posluje tijekom cijele godine, stoga će zainteresirani potencijali franšizeri biti u mogućnosti doći, vidjeti i osobno doživjeti Fish Delish koncept, što je do sada, uz sezonski oblik poslovanja, bilo otežano.
Kakav je do sada bio interes za franšizu? Iz kojih gradova dobivate najviše upita?
Dosadašnji interes za franšizu je bio jako velik! Imali smo preko 100 upita sa dvadesetak ozbiljnih razgovora i sastanaka. Trenutno su potpisane i prodane tri franšize, a s nekoliko vrlo ozbiljnih budućih franšizera je dogovoreno da čekaju sljedeću sezonu. Početkom srpnja otvaraju se dvije franšizne poslovnice, jedna u Makarskoj i jedna u Bolu na Braču, a treću lokaciju još nećemo otkrivati, samo ćemo reći da je riječ o vrlo zanimljivoj lokaciji koja se ne nalazi na našem kontinentu...
Budući da je statistika da na 100 upita za franšizu, jedna bude realizirana, mi smo vrlo zadovoljni dosad postignutim.
Do sada su prevladavali upiti vezani uz lokacije diljem obale, slijedili su ih upiti iz Zagreba te nekoliko inozemnih, a u pregovorima smo s potencijalnim franšizerima iz Slovenije, Njemačke i Francuske.
Razdoblje koje slijedi bit će svakako izazovno. Što vidite kao potencijalno najveće probleme u ovom novom poslovnom okruženju?
Izazovi i problemi su svakodnevica u svakom poslovanju, a mi ćemo se, kao i do sada, prilagođavati svakoj situaciji s kojom budemo suočeni, uz napomenu da smo prvu poslovnicu u Murteru otvorili upravo u razdoblju prve godine pandemije.
Prednost u našem poslovanju je svakako franšizni model poslovanja, u kojem postoji blizak partnerski odnos između davatelja i primatelja franšize. Za razliku od velikih poslovnih subjekata u kojem su reakcije i donošenje odluka često tromi i inertni, ovdje je odgovornost raspodijeljena, a poslovnice funkcioniraju kao pojedinačne samostalne jedinice povezane prepoznatljivošću branda, standardizacijom proizvoda i ponude i ujednačenim poslovnim modelom. Iz tog razloga, reakcija na probleme i prilagodba puno je brža i efikasnija.
Svakako najbitnije u franšiznom obliku poslovanja jest pronaći dobre poslovne partnere koji dijele jednake vrijednosti i imaju za cilj unapređivati poslovanje Fish Delish branda.
Kako otvoriti franšizni restoran Fish Delisha?
pročitajte članke
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Kako otvoriti restoran s provjereno popularnim jelovnikom? Comparello Bello nudi franšizu.
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!