Jačamo gdje smo najjači

McDonald's u Srbiji trenutačno ima 17 restorana, ali u narednim godinama planiraju značajno povećati taj broj. Ove godine, prema riječima Tomasza Rogacza direktora Nicefoods restorani, fokus će biti na većim gradovima - Beogradu, Novom Sadu i Nišu.
Objasnite nam kako za teritoriju Srbije funkcionira franšizni sustav McDonald's-a. Tvrtka Nicefoods restorani je vlasnik master franšize za srbijansko tržište. Jesu li svi postojeći restorani isključivo u vlasništvu Nicefoods-a?
Tvrtka Nicefoods restorani je vlasnik takozvane DL ili development license za McDonald's u Srbiji i kao takva vlasnik je svih McDonald's restorana u Srbiji. "Razvojna licenca" znači da imamo ekskluzivno pravo razvijati McDonald's brend na teritoriju Srbije, što podrazumijeva i pronalaženje novih lokacija i otvaranje novih restorana na ovoj teritoriji.
Da li postoji ideja da se sustav širi s više single-unit franšiza?
Kako smo već naveli, kao vlasnici DL-a, mi smo jedini vlasnici franšize za srbijansko tržište.
Da li se poslovanje McDonald's-a u Srbiji promijenilo tijekom krize? Da li su se promijenile navike potrošača?
Kriza je primjetna u poslovanju, kako u restoranima u Srbiji, tako i u restoranima u Europi. Iako nismo dio Evorpske unije, kriza koja se osjeća na tržištu Europske unije osjeća se i u Srbiji. U Srbiji se kriza manifestirala smanjenjem investicija i povećanjem nezaposlenosti. Zato smo se u poslovanju fokusirali na "vrijednost" ( value ) ponude i pokušali našim gostima ponuditi pristupačne cijene i dobro poznatu kvalitetu.
Klima za razvijanje biznisa nije loša, ali moram istaći da postoji dosta zakonskih i proceduralnih problema koji usporavaju naše planove i razvijanje biznisa.
Možete li usporediti poslovanje u Beogradu s radom restorana u nekim drugim mjestima, posebno u Velikoj Plani na auto-cesti?
Beograd je jedini grad koji ima više restorana (ukupno 12) i kao takav predstavlja tržište za sebe. Naša iskustva pokazuju da je kriza još izraženija u manjim gradovima, tako da smo poslovnu strategiju za budući period prevashodno usmjerili na razvoj u većim gradovima. Velika Plana je specifičan restoran jer je to jedini restoran koji se nalazi na auto-cesti, i samim tim se može svrstati u kategoriju sezonskih restorana.
Ukoliko imate rezultate za tržišta regije možete li ih usporediti s tržištem Srbije? Jesu li navike potrošača iste?
Navike potrošača u regiji se razlikuju u ekonomskom i kulturološkom smislu, ali što se rezultata poslovanja tiče, možemo reći da su slični.
Je li franšizni koncept isti u svim zemljama regije (da li je svugdje samo jedna tvrtka nositelj franšize i postoje li singl-unit franšize)?
Koncepti poslovanja se razlikuju od države do države u regiji. Koncept "razvojne licenece", koji je implementiran u Srbiji, isti je kao, primjerice, u Hrvatskoj, BiH ili Makedoniji.

Ove godine McDonald's slavi četvrt stoljeća poslovanja na srbijanskom tržištu. Možete li nam reći što spada u konkretne kratkoročne planove? Da li ćete nastaviti širenje i u manjim mjestima?
Vrlo smo ponosni na činjenicu da u Srbiji poslujemo već 25 godina. Ove godine fokus će biti na razvoju tržišta, prije svega u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, ali će to, naravno, biti uvjetovano razvojem gospodarske situacije u Srbiji.
Hoće li McCafe u Srbiji biti odvojen od McDonald's-a, budući da je u Sjedinjenim Američkim Državama taj brend već registriran kao zaseban?
Vjerujemo u uspjeh McCafe-a kao ekstenzije brenda McDonald's i smatramo da koncept McCafe-a postiže uspjeh samo ukoliko nastupi kao jedinstveni dio McDonald's restorana.Koliko ima prostora za domaće poduzetnike u sustavima nabave?
Tvrtka McDonald's se opredjeljuje za domaće proizvođače kada god je to moguće, pod uvjetom da oni mogu raditi odgovorno i osigurati standardnu kvalitetu, higijenske uvjete, kao i da imaju konkurentan proizvod. Za ovih 25 godina poslovanja u Srbiji, izgradili smo mrežu domaćih dobavljača s kojima uspješno surađujemo, i među kojima su OSI, Desing, Salat centar, Žitoban.
pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.