Kako se pripremiti za ulogu primatelja franšize?
Ovako, u najboljem slučaju, zvuče prva, nasumična pitanja koja postavi sebi čovek koji ozbiljno razmišlja o pokretanju posla. Manje je važno pokreće li biznis samostalno, „od nule“ ili tako što će kupiti franšizu, pravilo je u oba slučaja isto – prije nego što poduzme bilo kakav korak, budući vlasnik biznisa treba zastati i razmisliti što sve može biti otežavajuća okolnost ako nema dobre odgovore na ključna pitanja. Pođimo od prvog...
Koji biznis?
Ljudi ponekad, a najčešće povučeni time da će dobro zaraditi, pokrenu određeni biznis samo da bi u jednom trenutku shvatili da rade posao koji im uopće ne odgovara. Stoga, kad razmišljate o poslu, razmišljajte o sebi. Posebno ako kupujete franšizu, jer to podrazumijeva da ćete se u narednih pet do 10 godina baviti poslom koji ne možete napustiti tek tako, bez ikakvih obveza ili posljedica. U tom slučaju, upoznajte samog sebe i – birajte poslove u kojima ćete uživati.
Pitanja koja treba postaviti:
Što volim raditi? Što znam raditi (kakvo iskustvo imam)? Što znam dobro raditi (koje su moje posebne vještine i talenti)? Što bih rađe ponudio – proizvod ili uslugu? Odgovori na ova pitanja trebala bi značajno suziti odabir poželjnih poslova i franšiza.
Postoji li tržište za biznis koji pokrećem?
Ako je ikako moguće, prije nego što kupite franšizu i upustite se u biznis, trebate obaviti bar najosnovnije istraživanje tržišta. Nije nužno opsežno i profesionalno istraživanje, ali svaki se poduzetnik može raspitati, osmotriti situaciju „na terenu“ te postaviti prava pitanja:
Na koliko potencijalnih klijenata mogu računati? Postoji li potražnja za proizvodom ili uslugom koju nudim? Koje potrebe klijenata to zadovoljava? Koji problem rješava? Radi li se o prolaznom trendu ili stalnoj potrebi? Ko su moji konkurenti? Koliko ih imam? Što oni nude? Koliko su moji proizvodi ili usluge u odnosu na njih jedinstveni ili posebni?
Koliko košta pokretanje biznisa?
Računica je jasna – da biste porenuli posao, trebate imati novca. Da biste ostali u biznisu, trebate zaraditi novac. Jedan od najčešćih razloga za neusjpeh krije se, međutim, u činjenici da primatelji franšiza nisu imali dovoljno novca u početnoj i najosjetljivijoj fazi – u fazi pokretanja i uhodavanja posla. Stoga, ne zaboravite staro dokazano pravilo: koliko god iznosila početna investicija, računajte da će vam trebati – dvostruko više.
Stavite na papir sve troškove!
Bez obzira na financijske projekcije koje ćete dobiti od davatelja franšize bilo bi dobro da i sami napravite proračun troškova i prihoda. Vizija davatelja franšize katkad može biti suviše optimistična. U idealnom slučaju, trebate sami napraviti biznis plan kojim ćete predvidjeti stvarne troškove i procijeniti za koje se vrijeme može očekivati povrat investicije.
Prvo, procijenite koliko ćete morati izdvojiti za franšizne naknade, uređenje i opremanje lokala, namještaj i inventar, prvo punjenje robom, osiguranje, promociju i marketing prije otvorenja.
Procijenite potom koliko će vam novca trebati i za nesmetano tekuće poslovanje, to jest, nakon što počnete s radom. To je novac koji ćete ulagati (trošiti) dok se biznis ne uhoda i ne postane profitabilan, što znači da ćete u prvo vrijeme najvjerojatnije pokrivati i troškove plata i doprinosa, rente, komunalija, marketinga, osiguranja, kredita...
Hoće li se ovaj biznis isplatiti?
Imajte na umu da ovo nije samo pitanje profita, iako to jeste ključni i osnovni cilj svakog biznisa. Na kraju dana, kad se izmire sve obveze i svi troškovi, podvuče crta te sagleda koliko se zaradilo, ipak ostaje još jedno važno pitanje – jeste li zaradili dovoljno novca da možete reći bilo je vrijedno vremena, truda i energije koje ste uložili u to?
pročitajte članke
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Franšizni je paket spreman, tvrtka je objavila da prodaje franšizu, a zainteresirani se već javljaju. Kako odrediti tko je najbolji kandidat za primatelja franšize i na što trebate obratiti pažnju prije potpisivanja ugovora?
Financijski model franšiznog koncepta trebao bi jezikom brojeva opisati sve investicije, prihode, rashode i dobit za davatelja i primatelja franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
Najčitanije
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.