Međusobno povjerenje i podrška
Dosadašnja iskustva pokazuju da interes za franšizu raste u kriznim vremenima. Hoće li se ovaj trend nastaviti i sada, tijekom pandemije koronavirusa?
Na temelju dugogodišnjeg iskustva mogu reći da franšizni model poslovanja bolje podnosi krize. Međusobna suradnja i podrška unutar mreže, razmjena informacija između primatelja franšize, podrška i angažman davatelja franšize – pomažu da se prebrode teška vremena, puno lakše nego kada je poduzetnik potpuno sam. U kriznim vremenima, dakle, dolaze do izražaja sve dobre strane franšizne suradnje.
Što, po Vašem mišljenju, presudno utječe na to da ljudi uzmu franšizu i pokrenu biznis unutar jednog franšiznog sustava?
Dat ću vam slikovit primjer kako funkcionira suradnja u franšizingu. Zamislite da ste profesor engleskog jezika koji radi kao freelancer. Dobri ste u svom poslu, imate određeni broj studenata, međutim, želite podići pružanje usluge na višu razinu i doći do održivog malog biznisa. Odlučujete se za suradnju s poznatom franšizom škole engleskog jezika, primjerice, Helen Doron. Potpisat ćete ugovor, proći intenzivnu obuku, naučiti metodiku nastave engleskog jezika, ali i osnove vođenja malog biznisa. Po završetku obuke dobit ćete međunarodni certifikat koji vrijedi u 50 zemalja. A uz to i ekskluzivno pravo na otvaranje škole poznatog međunarodnog brenda s 35-godišnjom tradicijom, koji je proglašen najboljom obrazovnom franšizom na svijetu. A kad izbije pandemija, zajedno ćete pripremati stručna online predavanja i nakon tjedan dana „prebaciti“ svoje klijente na online nastavu. Ono što naučite u franšiznom sustavu za godinu dana, u običnim okolnostima traje neusporedivo dulje. Upravo to razumiju poduzetnici početnici koji se odluče uzeti franšizu.
Koji su koncepti trenutno usmjereni na razvoj franšizne mreže u regiji srednje i istočne Europe?
Dobra vijest za sve zainteresirane za uzimanje franšize je da su tržišta srednje i istočne Europe još uvijek na radaru franšiznih brandova, u smislu ekspanzije. Trenutno je nekoliko brandova zainteresirano za širenje na ovom području. Mogu spomenuti, primjerice, IT škole Coding Giants i CodersLab, lanac restorana Salad Box, lanac kafeterija Meron, tvrtku za hitni prijevoz Flash. Turski modni brand Loft, edukativne radionice s LEGO kockicama Edukido ili Pizza Hut također traže franšizne partnere u ovom dijelu Europe.
Kako odabrati franšizu? Na temelju čega zainteresirani donose odluku?
Prije svega, treba postojati želja za poslovanjem. Franšizing nije perpetuum mobile i svakom je biznisu potreban aktivan pristup. Birajte prema onome u čemu uživate, gdje se vidite za nekoliko godina. Ako već imate jasnu viziju, usredotočite se na franšizne koncepte franšize koji su najbolji u svojoj industriji. Svaka grana ima svog lidera koji određuje smjer i razvoj cjelokupne industrije. Također, provjerite koliko je dugo tvrtka na tržištu, na kojim tržištima posluje, koje reference ima. Raspitajte se što njezini postojeći primatelji franšize misle o suradnji. Dogovorite sastanak s predstavnicima tvrtke i ako postoji zajednička kemija i simpatija, na korak ste od potpisivanja ugovora. Franšizing se često uspoređuje s brakom. U početku svi žive u bajci, a nakon nekog vremena završe u svakodnevnoj rutini. Međutim, ako oba partnera naporno rade, veza može uspjeti na duge staze.

pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Razvili ste franšiznu mrežu na domaćem tržištu, spremni ste za međunarodno širenje? Što dalje? – otkriva Michał Wiśniewski, direktor franšiznog konzaltinga u grupi PROFIT system
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.