Kandidat po mjeri
Kako, ukratko, teče proces odabira primatelja franšize?
Ovaj se proces odvija u nekoliko faza. Prvi je korak uspostavljanje kontakta i razmjena informacija, obično putem e-pošte ili telefonskog razgovora. Naime, kandidat za uzimanje franšize šalje upit, a davatelj odgovara slanjem franšizne brošure ili drugih promotivnih materijala iz kojih kandidat može bolje proučiti sustav i uvjete suradnje. Nakon preliminarne razmjene informacija, obje strane procjenjuju ispunjavaju li osnovne kriterije i, što je najvažnije, jesu li još uvijek zainteresirane za suradnju. Zatim se dogovara sastanak tijekom kojeg se detaljno raspravlja o uvjetima i očekivanjima i davatelja i primatelja franšize. Susret ima i psihološki aspekt. Naime, obje strane tek sada imaju priliku izravno stvoriti dojam o mogućem partneru, procijeniti kakva je „energija“, koliko se dobro razumiju te postoji li dovoljna razina kompatibilnosti – što je vrlo važno za dugoročnu suradnju.
Na koje se kvalitete kandidata treba fokusirati tijekom pregovora?
Napomenuo bih da proces odabira primatelja franšize nije jednostran proces. Procjenu o kompatibilnosti i mogućnosti suradnje, naime, daju obje strane. Kao što davatelj franšize ima sliku svog idealnog partnera, tako i primatelj zasigurno ima skup kvaliteta koji su njemu poželjni.
Na primjer, možemo reći da je idealan davatelj franšize onaj koji ima dobro osmišljen franšizni paket i profesionalno pripremljene informativne materijale. Također, koji je transparentan, zna prezentirati i objasniti financijski aspekt biznisa, stavke franšiznog ugovora te točno znati kakvog partnera traži. S druge strane, primatelj franšize treba biti poduzetan, pokazati određeni stupanj predanosti, entuzijazma, ali i biti sposoban pridržavati se načela i pravila sustava. Sve to pod uvjetom, naravno, da ima dovoljno kapitala i da može uložiti u pokretanje franšize.
Na kraju, da biste ispravno procijenili drugu stranu, najbolje je ako imate s čime usporediti informacije. Stoga savjetujemo potencijalne primatelje franšize da pretraže informacije na internetu, posjete poslovnice davatelja franšize, porazgovaraju s postojećim primateljima, provjere što se piše na forumima.
Gdje se potencijalni primatelji franšize mogu informirati o dostupnim sustavima?
Srećom, danas postoje specijalizirani časopisi i portali posvećeni afirmaciji franšizinga, koji, osim vijesti s tržišta, sadrže i prezentacije o raznim franšiznim sustavima. Sve su to dobri izvori osnovnih informacija o franšizama. U nekim zemljama, naravno, postoje strukovne udruge – franšizne udruge ili franšizne federacije. Ipak, najbolji dojam o dostupnim sustavima dobivamo na sajmovima franšiza. Osim velikog broja izlagača-davatelja franšiza i mogućnosti izravnog razgovora s predstavnicima tvrtki, sajam je, zapravo, idealno mjesto ako želimo usporediti ponudu konkurentskih brendova i franšiza iz iste industrije. Konačno, u sklopu sajmova često se organiziraju informativne i edukativne radionice o franšiznom načinu poslovanja koje mogu pomoći ljudima koji tek razmišljaju o uzimanju franšize.
Na što treba obratiti pažnju prilikom donošenja konačne odluke?
Obje strane trebaju obratiti posebnu pozornost na ugovor o franšizi. Davatelj, prvo, treba imati profesionalno pripremljen ugovor, a potom i operativni priručnik. Također bi trebao biti spreman na sve sljedeće korake oko ulaska novog partnera u mrežu, odnosno, biti spreman pružiti svu potrebnu pomoć i podršku – baš onako kako je to ugovorom zajamčeno. Primatelj franšize, s druge strane, treba pažljivo pročitati i proučiti ugovor. Ne preporučamo da se odluka donosi samo na temelju promotivnog materijala, već savjetujemo da ovom zakonskom dokumentu posvetite najveću pažnju, jer će se primatelj franšize svojim potpisom obvezati na sljedećih nekoliko godina. U dobrom franšiznom sustavu ne bi vam trebao biti problem dobiti ugovor na uvid, a najbolje bi bilo da primatelj franšize prouči i analizira ugovor sa svojim pravnim savjetnikom prije potpisivanja.
pročitajte članke
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Franšizni je paket spreman, tvrtka je objavila da prodaje franšizu, a zainteresirani se već javljaju. Kako odrediti tko je najbolji kandidat za primatelja franšize i na što trebate obratiti pažnju prije potpisivanja ugovora?
Financijski model franšiznog koncepta trebao bi jezikom brojeva opisati sve investicije, prihode, rashode i dobit za davatelja i primatelja franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
Najčitanije
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.