Za poduzetnika koji razmišlja o pokretanju posla kupovinom franšize, apsolutno je najvažnije odabrati pravu franšizu, dokazanu i uspješnu. No, kako napraviti pravi izbor, o čemu mora voditi računa?
Kada se opredeljujete za kupnju i „primanje franšize“, to jest, kada odlučujete o pristupanju nekom od franšiznih sustava, uzmite u obzir nekoliko faktora. Prvo, odaberite franšizu upravo u onoj branši koja vam se osobno dopada. Vrlo je važno da vas izbor dovede u situaciju da doživite i profesionalnu i osobnu satisfakciju, a to će se dogoditi samo onda kada se opredijelite za branšu koja vam je „bliska srcu“. Nije previše važno i ne treba vas zabrinjavati ako nemate iskustva u toj branši. Mnogo je bitnije da pokrenete biznis u kojem ćete uživati, jer će strast kojom obavljate posao donijeti i dodatnu motivaciju i predanost – što je preduvjet za uspjeh. Svaki posao koji je zadovoljstvo, a ne samo obveza, uspješniji je posao, i to je dokazano nebrojeno puta do sada. Ulazak u branšu koja vas osobno ne zanima oslabit će vašu, ali i motivaciju zaposlenika. Dakle, birajte i srcem!
Drugo, nemojte se fokusirati samo na investiciju potrebnu za ulazak u franšizni sustav – troškovi su često manje važni od spoznaje da će posao jednog trenutka postati profitabilan. Točnije, u franšiznim je sustavima, upravo zbog velikog iskustva, moguće previdjeti kada će se uloženi novac i vratiti. Važno je usporediti i proučiti kako su financijski prošli drugi poduzetnici koji posluju, ili su poslovali, pod istom ili drugom franšizom iz iste branše.
Kako pripremate poduzetnika za ulazak u franšizing, koje to savjete možete dati za početak?
Vrlo je važno poštivati i provoditi biznis plan – s podjednakim interesom i pozornošću kao kada vodite biznis koji ste pokrenuli na svoju ruku, od nule. No, pozitivno razmišljanje nije samo po sebi dovoljno za uspjeh. Prije no što donesete odluku o pristupanju nekom od sustava, proučite brojke i provjerite sve informacije – koliko je sustav pouzdan, koliko su točne informacije koje ste dobili.
Također, razmotrite dobro situaciju na tržištu. Moguće je da za proizvodom ili uslugom koju želite ponuditi baš i ne postoji velika potražnja, ili da je, pak, za takav posao potreban pažljiv izbor lokacije. Učite i neprekidno ulažite u sebe. Svaki privatni biznis, pa i franšizni, traži mnoge vještine: vještine upravljanja, pregovaranja i dogovaranja, brigu i pažljiv rad s korisnicima...

pročitajte članke

Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Franšizni je paket spreman, tvrtka je objavila da prodaje franšizu, a zainteresirani se već javljaju. Kako odrediti tko je najbolji kandidat za primatelja franšize i na što trebate obratiti pažnju prije potpisivanja ugovora?
Financijski model franšiznog koncepta trebao bi jezikom brojeva opisati sve investicije, prihode, rashode i dobit za davatelja i primatelja franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.