Iz svijeta mode na put oko svijeta
Prije deset godina mlada Aranđelovčanka se zaputila u Beograd riješena dovesti poznati modni brand u svoje rodno mjesto. U jednoj od ulica u centru grada, Jovanovićeva je naišla na dućan koji joj je privukao pozornost. Na njenu sreću, butik kalifornijskog brenda Time Out je tek nekoliko mjeseci prije toga otvoren u glavnom gradu Srbije. Novi brend na tržištu, povoljne cijene i kvaliteta garderobe naveli su je da pomisli: "To je to". - Baš tako nešto je trebalo maloj sredini kakva je Aranđelovac. Prihvatljive cijene, dobar kvalitet, a da brend bude poznat - kaže Jovanović.
O franšizi nije znala mnogo. Samo ono što se u to vrijeme moglo pročitati u tisku, a nije moglo mnogo. No, i bez saznanja o detaljima, svidjela joj se ideja da bude dio neke veće "priče" i da, kako kaže, iza nje "stoji" poznato ime, odnosno, brend. - Za mene je poslovanje pod franšizom zapravo kao kad imate starijeg brata koji vas štiti. Taj oslonac je u biznisu veoma važan. Istina je da radite za manju maržu, ali gotovo ni o čemu drugom ne razmišljate. U slučaju Time Out-a, davatelj svakog tjedna šalje robu, određuje asortiman, politiku cijena, vrijeme i iznose sniženja, što mnogo olakšava poslovanje - objašnjava Jovanović.
Zbog pada kupovne moći građana, ali i porasta broja kineskih butika i prodavaonica s jeftinom garderobom u Aranđelovcu, posao više nije bio rentabilan. Zbog toga je davalac preuzeo franšizu i sada ima vlastiti butik u tržnom centru Fortuna koji je u vlasništvu Lidijinog oca Dragana Jovanovića (o čemu smo već pisali).
Poduzetnički duh, koji je vjerojatno i naslijedila od oca, nije je napustio. Željela je ponovno dovesti modni brend, sada u novootvoreni tržni centar, ali je zainteresiranost bila slaba zbog krize. Nije, međutim, odustajala već je riješila da se okuša u novom biznisu. Početkom prošle godine potpisala je franšizni ugovor s turističkom agencijom Odeon Word Travel, a poslovanje je započela u lipnju. - Moj suprug je turistički vodič i radio je za mnoge poznate agencije. Najviše zbog toga smo se odlučili da se oproba u industriji turizma. Promatrali smo malo i što nedostaje tržištu, pa smo zaključili da nema nijedne poznate agencije u gradu i okolici - priča Jovanović.
Opet se vodila logikom da stane iza prepoznatljivog branda i sustava koji će joj biti oslonac u svakom trenutku. - Možda zarade nisu ogromne kao kad ste sami vlasnik, ali je izvjesno da će kvaliteta usluge i proizvoda, kao i sugurnost putnika, biti osigurani. Dobivate već kreirane aranžmane. Reklamu osigurava također franšizodavac. Pet-šest agencija koje rade subagenturu u Aranđelovcu, tj. prodaju aranžmane drugih agencija, nemaju, primjerice, kataloge koji se mogu podijeliti klijentima. Mi smo u tom pogledu u prednosti, jer znamo da ljudi vole poneti te materijale kući da ih prelistaju - objašnjava Jovanović.
Sa suprugom je izračunala da su za osam mjeseci poslovanja prodavali u prosjeku po jedan aranžman svaki drugi dan. I zadovoljni su. - Ljetna sezona je uvijek bolja od zimske. Trenutno se najviše prodaju aranžmani za terme u Sloveniji i skijanje na Kopaoniku. Već od početka godine ljudi su počeli da se raspituju za ljetovanja, pa očekujemo bolju sezonu nego prošle godine kada smo tek počeli poslovanje - kaže Jovanović.
pročitajte članke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Koje je tržište „poželjna destinacija“ za razvoj franšizne mreže, tko su idealni partneri te koliko treba investirati u ovu turističku franšizu, otkriva Nino Dubretić, suvlasnik Direct Bookera
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Pod kojim je uvjetima moguće franšizni ugovor prenijeti na drugoga? Direct Booker, turistička agencija za upravljanje privatnim smještajem, daje dobar primjer.
Najčitanije
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Pek-Snack je jedna od najvećih pekarskih franšiza u Mađarskoj i Centralnoj Evropi. Svojim kupcima svaki dan nudi čitav niz svježih i ukusnih pekarskih proizvoda.
U ožujku 2021. Timea Kiss potpisala je ugovor o master franšizi i obvezala se razviti mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ u Mađarskoj.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Kupaca s intolerancijom na gluten te alergijama na hranu nema mnogo, ali se svakako ne mogu ignorirati. Oni će uvijek kupovati posebno primpremljenu hranu jer – ne mogu drukčije. Małgorzata Dąbrowska, poduzetnica iz Varšave, vidjela je u tome dobru poslovnu priliku te otvorila prvu certificiranu bezglutensku pekaru u Poljskoj.