Preuzeti ugovor, posao i obveze
Nije neobična pojava da primatelj franšize poželi izaći iz posla te da mu davatelj franšize omogući prodati franšizu uz određene uvjete. Takav se slučaj se nedavno dogodio u Direct Bookeru, franšiznom sustavu za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem.
Preuzimanje uz određenu proceduru
Primatelj franšize Direct Bookera za područje Kvarnera i Opatijske rivijere, krenuo je prije oko godinu dana u novi posao s puno entuzijazma. Želio je da svoje dugogodišnje iskustvo rada u turizmu i ugostiteljstvu iskoristi i za razvoj Direct Booker franšize. No, posla je u njegovom primarnom poslu bilo previše te je nakon godinu dana vođenja franšize Direct Bookera shvatio da bi najbolje bilo kada bi franšiznu jedinicu prepustio svojoj kolegici, koja je, praktički, i vodila čitav posao u prethodnom razdoblju.
Danijela Kraljević, franšizna menadžerica u tvrtki Direct Booker, objašnjava da je „preuzimanje“ franšizne jedinice predviđeno franšiznim ugovorom, ali da postoji procedura koja se mora poštivati tom prilikom.
– Do sada, međutim, nismo imali ovakovg iskustva, to jest, da primatelj franšize izlazi iz posla i predaje ga svom članu tima. I mi sami smo u početku vodili dvije firme, ovu koju vodimo sada, koja se bavi upravljanjem privatnim smještajem, dok je druga bila upravo „full property management“, odnosno, održavanje apartmana. Razumijemo da je vođenje oba posla izuzetno teško, zato smo i izašli iz „full proprety managementa“, a posvetili se Direct Bookeru. No, da se vratimo novonastaloj situaciji s primateljem franšize. Kada su došli sa svojim prijedlogom, mi smo našli rješenje i pristali na ustupanje franšiznog ugovora – objašnjava Danijela Kraljević.
Važno je tko preuzima frašizu
Direct Booker se kao davatelj franšize nije miješao u preuzimanje obveza, odnosno, poslovni odnos između postojećeg i budućeg primatelja, ali je njegova odluka oko odabira novog primatelja bila ključna.
– Dakle, mi se moramo složiti i odobriti da se krene u proceduru prijenosa tj. otkupa franšize. Kada se saglasimo da je novi primatelj odgovarajući, oni nam šalju prijedlog njihovog međusobnog ugovora i stavki oko kojih su se dogovorili te im na temelju toga odobravamo ili ne odobravamo ustupanje. Kod ovakvih slučajeva, važno je da se novi primatelj franšize i onaj koji odustaje dogovore oko uvjeta ugovora i da svatko izmiri svoje obveze. Za nas je važno da je poslovanje vođeno uredno, da su obveze prema iznajmljivačima zadovoljene te da iznajmljivači ne osjete nikakve promjene ili posljedice – ističe franšizna menadžerica Direct Bookera.
Što je u temelju biznisa?
Direct Booker nastao je u Dubrovniku kao agencija koja povezuje iznajmljivače smještaja i putnike tako da obje strane ostvare određene benefite. S jedne strane, privatnim se iznajmljivačima smještaja olakšava poslovanje jer kompletno bookiranje smještajnih jedinica obavlja Direct Booker i to čini preko svih većih svjetskih platformi namijenjenih oglašavanju privatnog smještaja. Na taj se način omogućuje veća popunjenost po najboljim cijenama, jer Direct Booker ima svakodnevni uvid u prosječnu cijenu smještaja na određenoj lokaciji. Osim toga, ideja Direct Bookera je i da se s privatnim iznajmljivačima „uvežu“ i drugi pružatelji usluga – ugostiteljski objekti, prijevoz, animacije – te da svi zajedno gostu pruže jedinstveno iskustvo i kompletnu uslugu, uz određene povoljnosti.
Direct Booker za sada posluje u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Srbiji te Sloveniji, kada je riječ o zemljama regije, a franšiza je pokrenuta i u Peruu i Albaniji. Svoju mrežu poslovnica uglavnom razvija kroz franšizni model poslovanja.
pročitajte članke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Koje je tržište „poželjna destinacija“ za razvoj franšizne mreže, tko su idealni partneri te koliko treba investirati u ovu turističku franšizu, otkriva Nino Dubretić, suvlasnik Direct Bookera
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Veliki hotelski lanci u Europi sve više pribjegavaju franšiznom modelu poslovanja, navodi se u izvješću „Hotel Franchising in Europe 2019“ konzultantske kuće HVS.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.