Rast Taco Bella u Rumunjskoj
Krajem 2019. Taco Bell obilježio je otvaranje svog 10. restorana u Rumunjskoj, koji se nalazi u sklopu trgovačkog centra VIVO! u Constanţi. Za razvoj mreže restorana popularnog američkog lanca brze hrane na ovom tržištu odgovorna je tvrtka Sphera Franchise Group, koja je ujedno primatelj master franšize Taco Bella za tržište Rumunjske.
Ugovor o master franšizi potpisan je prije dvije godine, a ova je tvrtka prvi restoran Taco Bella otvorila u listopadu 2017. u Bukureštu. Od tada su se pojavili novi restorani diljem Rumunjske – u Cluju, Sibiu, Temišvaru, Ploiestiu, Brašovu i sada u Constanţi.
– Dvije godine nakon ulaska na tržište Rumunjske, imamo lanac od 10 restorana u sedam velikih gradova. Također smo uspjeli izgraditi veliku bazu obožavatelja, dok potražnja za hranom nadahnutom meksičkom kuhinjom u Rumunjskoj i dalje raste – kaže Kostika Misaka, izvršni direktor Taco Bella u Rumunjskoj.
Sphera Franchise Group najveći je operater neformalnih restorana na rumunjskom tržištu – osim Taco Bella, ova je grupa i primatelj master franšiza za brandove KFC, Pizza Hut i Pizza Hut Delivery te je zadužena za poslovanje i širenje mreže tih restorana u Rumunjskoj.
Američki lanac Taco Bell trenutno broji gotovo 7.200 restorana koji opslužuju više od dvije milijarde ljudi godišnje. Najveći broj jedinica još uvijek ima na domaćem tržištu SAD-a (93% od ukupnog broja). Oko 500 restorana posluje na tržištima izvan Amerike. Kao i većina američkih lanaca brze hrane, Taco Bell se širi i kroz franšizu. Od europskih zemalja, restorani Taco Bella danas se mogu naći u Velikoj Britaniji, Nizozemskoj, Finskoj, Cipru, Španjolskoj i Rumunjskoj. Brand je u vlasništvu tvrtke YUM-a! Brands, koji također posjeduju franšizne brandove KFC i Pizza Hut.
Taco Bell od sada i u Constanţi / Od 2017. do danas, u Rumunjskoj je otvoreno deset restorana Taco Bella pročitajte članke
Krilca za uspešan biznis
/10.03.2025
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije
Franšizni paket
/13.11.2012
Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.
Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
Modna tvrtka Tiffany Production započela je poslovanje u Hrvatskoj otvorenjem prve franšizne trgovine.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?