Rast Taco Bella u Rumunjskoj
Krajem 2019. Taco Bell obilježio je otvaranje svog 10. restorana u Rumunjskoj, koji se nalazi u sklopu trgovačkog centra VIVO! u Constanţi. Za razvoj mreže restorana popularnog američkog lanca brze hrane na ovom tržištu odgovorna je tvrtka Sphera Franchise Group, koja je ujedno primatelj master franšize Taco Bella za tržište Rumunjske.
Ugovor o master franšizi potpisan je prije dvije godine, a ova je tvrtka prvi restoran Taco Bella otvorila u listopadu 2017. u Bukureštu. Od tada su se pojavili novi restorani diljem Rumunjske – u Cluju, Sibiu, Temišvaru, Ploiestiu, Brašovu i sada u Constanţi.
– Dvije godine nakon ulaska na tržište Rumunjske, imamo lanac od 10 restorana u sedam velikih gradova. Također smo uspjeli izgraditi veliku bazu obožavatelja, dok potražnja za hranom nadahnutom meksičkom kuhinjom u Rumunjskoj i dalje raste – kaže Kostika Misaka, izvršni direktor Taco Bella u Rumunjskoj.
Sphera Franchise Group najveći je operater neformalnih restorana na rumunjskom tržištu – osim Taco Bella, ova je grupa i primatelj master franšiza za brandove KFC, Pizza Hut i Pizza Hut Delivery te je zadužena za poslovanje i širenje mreže tih restorana u Rumunjskoj.
Američki lanac Taco Bell trenutno broji gotovo 7.200 restorana koji opslužuju više od dvije milijarde ljudi godišnje. Najveći broj jedinica još uvijek ima na domaćem tržištu SAD-a (93% od ukupnog broja). Oko 500 restorana posluje na tržištima izvan Amerike. Kao i većina američkih lanaca brze hrane, Taco Bell se širi i kroz franšizu. Od europskih zemalja, restorani Taco Bella danas se mogu naći u Velikoj Britaniji, Nizozemskoj, Finskoj, Cipru, Španjolskoj i Rumunjskoj. Brand je u vlasništvu tvrtke YUM-a! Brands, koji također posjeduju franšizne brandove KFC i Pizza Hut.

pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije

Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.
Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedna je od rijetkih domaćih franšiznih mreža koja već godinama uspješno odolijeva svim izazovima i stalno raste.
Potpuni ili djelomični prekid rada uslijed pandemije koronavirusa naveo je mnoge biznise da razviju nove alate i modele poslovanja. Kako su edukativni sustavi iz ove regije odgovorili na krizu te kako su se prilagodili novim okolnostima?
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?