Tri prijatelja, dva vozila i tri rute
Marka, Sašu i Tomaža, trojicu strastvenih putnika, ujedno i prijatelja, podrijetlom iz Slovenije, povezivale su dvije zajedničke stvari – ljubav prema putovanju i nevjerica koliko je teško doći do zračne luke odakle bi, zapravo, započeli svoje putovanje. Svaki put kada bi rezervirali karte za putovanja, krenula bi mučna potraga za prijevozom do zračne luke. Taksi je uvijek bila preskupa opcija, do udaljenih zračnih luka gotovo i da nije bilo linijskog prijevoza, dok javni prijevoz neretko ne funkcionira baš najbolje. Tako su se početak i kraj putovanja često pretvarali u agoniju. No, upravo zbog ovakvih brojnih situacija rodila se ideja o kompaniji koja će pomoći putnicima da u optimalno vrijeme stignu od svoje kuće do zračne luke i obratno, i to po prihvatljivim cijenama. Svoju su tvrtku nazvali GoOpti.
Tri su prijatelja pokrenula biznis 2011. u Ljubljani s dva vozila i tri rute. Već sljedeće se godine na njihovoj karti našao Maribor te gradovi na slovenskoj obali Jadrana. GoOpti u Zagreb stiže 2014, a sljedeće ulaze na talijansko tržište, na kojem se još uvijek uspješno šire. I ova je godina bila uspješna za GoOpti jer su otvorili dva nova tržišta – Albaniju i Crnu Goru, a kako kažu, rade i na otvaranju novih destinacija. Vremenom su shvatili da će im za širenje mreže trebati svojevrsna optimizacija poslovanja te zaključili da će efikasnije širenje mreže postići kroz franšizni model suradnje.
– Kad smo započeli, imali smo ideju osnovati tvrtku koja će putnicima pomoći da lakše putuju do zračnih luka. Kao što smo već spomenuli, u početku smo krenuli vlastitim vozilima i brzo postigli veliki uspjeh. Kako je potražnja porasla i količina posla se povećala, odlučili smo se usredotočiti na razvoj naše platforme i inovativnih tehnologija kojima bi mogli optimizirati naše usluge i ostvariti veći profit. Shvatili smo da je razvoj takvog sustava ključan za uspostavljanje uspješnog poslovanja i za isticanje od ostalih ponuđača prijevoza. Tada smo počeli raditi i s kooperantima-podugovaračima, međutim, naišli smo na problem u vezi s pouzdanošću, koja je inače jedna od temeljnih vrijednosti GoOptija. Dakle, znali smo da trebamo drugu vrstu poslovnog modela koji će nas dovesti do partnera koji vjeruju u GoOpti i koji to prepoznaju kao svoju osobnu priliku i priču o uspjehu. To je jedini način kojim možemo biti sigurni da su naši standardi kvalitete ispoštovani u svim područjima koja pokrivamo, a tu se franšizni model pokazao vrlo uspješnim – objašnjava generalni direktor Marko Guček zašto su se odlučili za franšizing.
Trenutačno u okviru GoOpti mreže posluje 17 franšiznih jedinica, a u 2020. planiraju pokrenuti još 13. Riječ je o primateljima pojedinačne franšize, ali se često događa da, kako kaže Guček, primatelji počnu raditi u jednom gradu, odnosno, s jednom rutom, a zatim nastave dodavati nove, šireći se na čitavu regiju.
Idealan kandidat za GoOpti franšizu je, prema njegovim riječima, poduzetnik ili poduzetnica, koji već imaju određeno iskustvo u logistici ili radu u turizmu. – Nije presudno da on ili ona imaju svoja vozila ili već obavljaju usluge prijevoza, međutim, to je plus. Štoviše, za nas je najvažnije da je kandidat motiviran, poduzetničkog duha, da može upravljati resursima i organizirati transfere te da svoje usluge prodaje lokalnom tržištu, lokalnim turističkim agencijama i tvrtkama. Naravno da svi naši korisnici franšiza prolaze edukaciju i dobivaju svu potrebnu podršku i materijale, ali ipak tražimo nekoga tko je ambiciozan i posvećen poslu – naglašava Marko Guček, dodajući da poslovanje kroz franšizu donosi brojne benefite za obje strane.
– Franšizing vidimo kao dijeljenje istih vrijednosti, ali i zajednički posao usmjeren ka većem cilju. GoOpti primatelji franšize vode svoje male biznise uz našu podršku i prednosti koje donosi poslovanje u velikoj mreži. Podrška je kontinuirana od samog početka i u svakom segmentu poslovanja – objašnjava Guček.
Za sada se najviše žele širiti u Adriatic regiji te Italiji. Zanimljiva su im i tržišta Rumunjske, Bugarske i Mađarske. – Generalno govoreći, naš cilj svakako jesu tržišta središnje i zapadne Europe – kaže Guček.
pročitajte članke
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Signal 88 Security ima više od 350 franšiznih poslovnica, uglavnom u zemljama engleskog govornog područja. Daljnji razvoj franšizne mreže sada pak počinje od Mađarske.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.