Parče tržišta za čuvene picerije
Pizza Hut jedan je od najpoznatijih svjetskih gastronomskih brandova, pod kojim danas posluje više od 13.000 restorana širom svijeta. Vlasnik branda je tvrtka Yum! Brands Inc., a ekskluzivni operater u Centralnoj i Istočnoj Europi, poljska tvrtka AmRest. U kolovozu 2016. AmRest je, naime, postao primalac master franšize, obvezavši se da će dalje prodavati pojedinačne franšize i tako razviti lanac restorana Pizza Hut u Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Bugarskoj, kao i Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji.
Ovih su se dana pojavile i službene najave da AmRest traži pojedinačne primatelje franšize u Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj.
Inače, AmRest na ovaj način već razvija Pizza Hut u drugim zemljama – upravlja franšiznom mrežom od stotinu restorana u Francuskoj, 70 u Njemačkoj i gotovo 30 restorana u Rusiji. A kako namjerava nastupiti na tržištima Centralne Europe? – Zahvaljujući franšiznom razvoju, Pizza Hut će ubrzati dinamiku rasta i prodor branda otvaranjem restorana u manjim mjestima i gradovima do 80.000 stanovnika... – navodi AmRest u službenom priopćenju.
Prema do sada dostupnim informacijama, ugovor o franšizi s pojedinačnim primateljima bit će potpisan na razdoblje od 10 godina, s mogućnošću produženja. Procjenjuje se da bi u otvaranje restorana trebalo uložiti najmanje 125.000 dolara, a restorani se mogu otvoriti u dva formata – Express i Delivery. Pizza Hut Express je format prilagođen lokacijama u trgovačkim centrima, kinima, benzinskim stanicama. Ne zahtijeva veliki prostor – najmanje 40 m2. Drugi format – Pizza Hut Delivery – restoran je s mjestima za sjedenje, ali i uslugom dostave na kućnu adresu. Preferirane lokacije za ovaj format treba tražiti u centralnim gradskim zonama ili u velikim stambenim područjima koja imaju dobar pristup za goste i vozače. Zahtijeva prostor od 110 do 120 m2.
Primatelj će imati obvezu platiti jednokratnu naknadu za pristup franšiznom sustavu koja iznosi otprilike 26 tisuća dolara, a zatim će izdvajati 6% prometa za dvije mjesečne naknade – redovitu i marketinšku. Zauzvrat, primatelj će moći računati na podršku davatelja franšize u odabiru lokacije, pomoć pri dizajnu i pripremi za otvaranje restorana, a potom i za sva poslovna pitanja. Pored toga, primatelj prolazi opsežnu obuku i dobiva pristup mreži provjerenih dobavljača.
– Pridruživanjem velikoj organizaciji poput AmResta, primatelj franšize dobiva pristup provjerenim alatima i sustavima koji podržavaju poslovanje. To je značajna konkurentska prednost. Mislim da je, zapravo, ključna – kaže Damian Rybak, direktor franšiznog razvoja za brand Pizza Hut.
Pored branda Pizza Hut, AmRest Holdings SE također je primatelj master franšize za KFC i Burger King, kao i ekskluzivni nositelj licence za razvoj Starbucksa u ovom dijelu Europe. U svom vlasništvu ima, pak, brandove restorana La Tagliatella, Blue Frog, KABB, Bacoa i Sushi Shop. Trenutno kontrolira više od 2.000 restorana brze hrane u 26 zemalja.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Pek-Snack je jedna od najvećih pekarskih franšiza u Mađarskoj i Centralnoj Evropi. Svojim kupcima svaki dan nudi čitav niz svježih i ukusnih pekarskih proizvoda.
Što su osnovne prednosti Let’s Pizza koncepta, kako je koncept zaživio u Hrvatskoj i što je potrebno za uspjeh franšize, govori Boris Opravić iz tvrtke Svesa natura.
Kupaca s intolerancijom na gluten te alergijama na hranu nema mnogo, ali se svakako ne mogu ignorirati. Oni će uvijek kupovati posebno primpremljenu hranu jer – ne mogu drukčije. Małgorzata Dąbrowska, poduzetnica iz Varšave, vidjela je u tome dobru poslovnu priliku te otvorila prvu certificiranu bezglutensku pekaru u Poljskoj.
Za širenje mreže restorana Burger Kinga u Hrvatskoj od 2017. zadužena je firma „Kraljevi Restorani“, a početak „velike ekspanzije“ obilježeno je otvaranjem restorana u Splitu i Zagrebu.