Parče tržišta za čuvene picerije
Pizza Hut jedan je od najpoznatijih svjetskih gastronomskih brandova, pod kojim danas posluje više od 13.000 restorana širom svijeta. Vlasnik branda je tvrtka Yum! Brands Inc., a ekskluzivni operater u Centralnoj i Istočnoj Europi, poljska tvrtka AmRest. U kolovozu 2016. AmRest je, naime, postao primalac master franšize, obvezavši se da će dalje prodavati pojedinačne franšize i tako razviti lanac restorana Pizza Hut u Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Bugarskoj, kao i Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji.
Ovih su se dana pojavile i službene najave da AmRest traži pojedinačne primatelje franšize u Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj.
Inače, AmRest na ovaj način već razvija Pizza Hut u drugim zemljama – upravlja franšiznom mrežom od stotinu restorana u Francuskoj, 70 u Njemačkoj i gotovo 30 restorana u Rusiji. A kako namjerava nastupiti na tržištima Centralne Europe? – Zahvaljujući franšiznom razvoju, Pizza Hut će ubrzati dinamiku rasta i prodor branda otvaranjem restorana u manjim mjestima i gradovima do 80.000 stanovnika... – navodi AmRest u službenom priopćenju.
Prema do sada dostupnim informacijama, ugovor o franšizi s pojedinačnim primateljima bit će potpisan na razdoblje od 10 godina, s mogućnošću produženja. Procjenjuje se da bi u otvaranje restorana trebalo uložiti najmanje 125.000 dolara, a restorani se mogu otvoriti u dva formata – Express i Delivery. Pizza Hut Express je format prilagođen lokacijama u trgovačkim centrima, kinima, benzinskim stanicama. Ne zahtijeva veliki prostor – najmanje 40 m2. Drugi format – Pizza Hut Delivery – restoran je s mjestima za sjedenje, ali i uslugom dostave na kućnu adresu. Preferirane lokacije za ovaj format treba tražiti u centralnim gradskim zonama ili u velikim stambenim područjima koja imaju dobar pristup za goste i vozače. Zahtijeva prostor od 110 do 120 m2.
Primatelj će imati obvezu platiti jednokratnu naknadu za pristup franšiznom sustavu koja iznosi otprilike 26 tisuća dolara, a zatim će izdvajati 6% prometa za dvije mjesečne naknade – redovitu i marketinšku. Zauzvrat, primatelj će moći računati na podršku davatelja franšize u odabiru lokacije, pomoć pri dizajnu i pripremi za otvaranje restorana, a potom i za sva poslovna pitanja. Pored toga, primatelj prolazi opsežnu obuku i dobiva pristup mreži provjerenih dobavljača.
– Pridruživanjem velikoj organizaciji poput AmResta, primatelj franšize dobiva pristup provjerenim alatima i sustavima koji podržavaju poslovanje. To je značajna konkurentska prednost. Mislim da je, zapravo, ključna – kaže Damian Rybak, direktor franšiznog razvoja za brand Pizza Hut.
Pored branda Pizza Hut, AmRest Holdings SE također je primatelj master franšize za KFC i Burger King, kao i ekskluzivni nositelj licence za razvoj Starbucksa u ovom dijelu Europe. U svom vlasništvu ima, pak, brandove restorana La Tagliatella, Blue Frog, KABB, Bacoa i Sushi Shop. Trenutno kontrolira više od 2.000 restorana brze hrane u 26 zemalja.

pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.