Razmjena znanja, bolje poslovanje
Kada ističu razloge zbog kojih su se odlučili za franšizu umjesto da samostalno pokrenu posao, postojeći primatelji franšize će najčešće reći – zbog potpore. Poduzetnici, naime, koji pristupe franšiznoj obitelji ne samo što dobivaju priliku raditi pod željenim brandom te primjeniti know-how davatelja franšize, već mogu računati na njegovu pomoć gotovo po svim pitanjima poslovanja. Potpora se davatelja, međutim, ne iscrpljuje samo u početnim fazama franšizne suradnje, s prijenosom poslovnog znanja i inicijalnom obukom – naprotiv. Veliki i ozbiljni franšizni sustavi upravo se prepoznaju po spremnosti da konstantno budu uz svoje primatelje franšize, rade na poboljšanju sustava, uvjeta suradnje, tehnologije ili proizvoda.
Jedan vid te potpore svakako su i redoviti, godišnji skupovi koje davatelj franšize organizira za svoje primatelje. Cilj je, svakako, jačanje „obiteljskog“ duha i suradnje, ali, prije svega, razmjena iskustva, mišljenja i najboljih praksi poslovanja.
Centralni ured švedskog sustava Husse, proizvođača i dobavljača hrane za pse i mačke, već godinama pribjegava ovoj praksi – tako je krajem rujna 2019. godišnji skup održan u Modeni u Italiji. – Bila je to prilika da se kolege iz svih dijelova svijeta okupe na jednom mjestu, razmjene iskustva i znanja – potvrđuje Zorislav Zlatar, primatelj master franšize branda Husse, zadužen za razvoj branda i prodajne mreže na teritoriju Hrvatske. – Seminaru je prisustvovalo 40 predstavnika pojedinih država i njihovih bliskih partnera i još oko 30 ljudi iz centralnog ureda tvrtke Husse. Bilo je ugodno i nadasve korisno jer smo se družili s Husse „masterima“ iz cijelog svijeta – kaže Zlatar podsjećajući da Husse u ovom trenutku ima razvijenu franšiznu mrežu na četiri kontinenta.
Kako su tržišta na kojima Husse posluje veoma različita – i po strukturi korisnika, vrsti proizvoda koji se prodaju, ali i mentalitetu klijenata – stoga su i iskustva i informacije koje se na ovakvim sastancima dijele, raznolika i dragocjena. – Najviše smo pričali o načinima prodaje i učinkovitosti raznih vrsta marketinga, jer su to segmenti koji sigurno mogu pridonijeti poboljšanju poslovanja – kaže Zlatar i dodaje da je prodaja u Husse sustavu pomalo specifična. Husse proizvodi se dostavljaju na kućnu adresu te se ne mogu pronaći u slobodnoj prodaji, u klasičnim pet shoppovima ili drugim trgovinama. Zato je i zadatak primatelja Husse franšize nešto teži. Da bi došli do potencijalnih kupaca, primatelji, naime, moraju biti jako predani u promidžbi, aktivni na terenu, sudjelovati na što više relevantnih manifestacija, biti u stalnom kontaktu s vlasnicima kućnih ljubimaca. – Ipak, dobili smo puno novih i korisnih informacija – kaže Zlatar.
Za tim iz Hrvatske, još jedan trenutak s gala večeri bio je posebno važan. Husse Hrvatska je dobila priznanje za uspješnu stategiju pronalaženja novih pojedinačnih primatelja franšize. – Naravno, bilo je lijepo biti među onima koji su priznanja dobili – komentira Zlatar.
Husse je danas najveći franšizni sustav u svojoj branši i jedna od najuspješnijih europskih franšiza. Ova švedska tvrtka, osnovana 1987, poznata je po visokokvalitnoj hrani za pse, mačke i konje. Od ostalih proizvođača hrane izdvaja se po dodatnoj usluzi – besplatnoj dostavi hrane na kućnu adresu. Husse je prisutan u 53 zemlje i ima više od 1.500 primatelja franšize i distributera. Osim u Hrvatskoj, franšiznu mrežu razvija i u Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji, Bosni i Hercegovini i, samim tim, jedna je od rijetkih franšiza koja je prisutna u svim zemljama ove regije.
pročitajte članke
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježilo je prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom obavezne karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Zahvaljujući kvaliteti proizvoda, usluzi i predanosti primatelja franšize, brand Husse je nedavno proglašen za „omiljeni brand“ vlasnika kućnih ljubimaca.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.