Mikrologistika nadohvat ruke
MBE, franšizni sustav nastao u Sjedinjenim Američkim Državama prije gotovo četiri desetljeća, stiže u Hrvatsku krajem 2017. godine. Primatelj franšize za cijelu Adriatik regiju postaje tvrtka MBE Adriatic, u vlasništvu poznatog poduzetnika Saše Cvetojevića, vlasnika tvrtke Insako. – MBE, s jedne strane, umrežava niz kvalitetnih partnera koji pružaju različite logističke usluge i taj široki spektar usluga pruža drugim poduzetnicima. Moglo bi se reći da je riječ o logističkom odjelu koje tvrtke praktički mogu iznajmiti – objašnjava Cvetojević.
Na popisu MBE usluga nalaze se: organizacija transporta, pakiranje, slanje, prijem pošiljaka i povrata, tisak i grafička priprema, najam poslovne adrese i poštanskih sandučica. I to je samo dio usluga.
– U poslednje vreme sve je popularnija usluga mikrologistike kojom preuzimamo kompletnu brigu o robi klijenata – uključujući i skladištenje te vođenje evidencija o robi. Objašnjeno „plastično“, klijent se bavi svojim poslom, na primer, web-prodajom, a MBE preuzima sve „offline“ aktivnosti u vezi s robom – objašnjava Cvetojević i dodaje da je ovo posao koji se praktički mora prilagoditi svakom klijentu pojedinačno, jer su potrebe poduzetnika različite. Zato je, kako kaže, izuzetno važno da se s klijentima izgradi odnos povjerenja.
MBE trenutno posluje u Hrvatskoj, a sljedećih godina planiraju širiti posao i na susjedne zemlje. Željeli bi pronaći primatelja franšize za svaku zemlju regije, koji bi dalje širio poslovanje kroz davanje pojedinačnih franšiza.
Da bi netko postao primatelj franšize MBE, potreban mu je kapital, poslovni plan koji izrađuje po određenim uputstvima davatelja franšize, kao i zadovoljavajuća lokacija. – Situacija je slična u većini franšiza – kandidati započinju posao „pod kapom“ velike organizacije koja ima brand i poslovni model dokazan u svijetu. Primatelja franšize vodimo kroz proces pokretanja posla, sudjelujemo u odabiru lokacije, pružamo edukaciju u pilot radnji u Zagrebu i kasnije na samoj lokaciji primatelja. Aktivni smo u prvoj fazi poslovanja kako bismo što više pomogli primatelju. Ne manje važno je to što osiguravamo značajno kvalitetnije i povoljnije uvjete poslovanja kod ključnih dobaljača usluga – objašnjava Cvetojević.
U Hrvatskoj za sada funkcioniraju četiri poslovnice – pilot u Zagrebu, zatim u Varaždinu, Rijeci i Slavonskom Brodu. – Pokazalo se da je model uspješan, usluge su vrlo tražene i posla za primatelje franšize ima. Tijekom srpnja ćemo otvoriti i petu MBE lokaciju u Hrvatskoj, a usto širimo i skladišne kapacitete – kaže Cvetojević.
MBE, kao sustav koji malim, srednjim i velikim poduzećima pruža širok spektar logističkih usluga, nastao je 1980. u Sjedinjenim Američkim Državama (San Diego, California).
MBE u Europu stiže 1993. kada Talijan Graziano Fiorelli kupuje master prava za tu zemlju. Mreža se u Italiji uspješno širilila te je Fiorelli postao i primatelj master franšize za Španjolsku, Njemačku i Austriju. Konačno, obitelj Fiorelli preko svoje firme MBE Worldwide 2009. otkupljuje prava da franšizu MBE širi u svim zemljama izvan SAD-a i Kanade. Danas ova franšiza posluje na 2.600 lokacija širom svijeta.
pročitajte članke
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.