Ni Latinska Amerika nije daleko
Peru nije slučajno odabran. Marilia Duda je, naime, porijeklom iz Perua, odrasla je u Cuscu, jednom od najposjećenijih južnoameričkih gradova, koji u godinu dana ugosti više od milijun i pol turista iz cijelog svijeta. I ne samo to. Kao školovani menadžer u turizmu, Marilia je vodila i vlastitu turističku agenciju, okušala se u svim područjima turizma prije preseljenja u Dubrovnik, gdje danas živi sa suprugom. Leo Duda, s druge strane, odrastao je u Dubrovniku i odmalena je poznavao Nikolu Grubelića, jednog od vlasnika tvrtke Direct Booker. Kada je sa suprugom počeo razmišljati o pokretanju vlastitog biznisa, sve su kockice već bile sretno „posložene“ – umjesto da sami grade posao iz temelja, u listopadu 2018. odlučili su investirati i kupiti franšizu iz područja turizma Direct Booker.
Na prvi pogled, jedina je neobična okolnost to što Leo i Marilia žive u Dubrovniku, a franšizu su kupili za područje grada Cusca u Peruu, gdje će, po pravilima Direct Booker sustava, nuditi usluge posredovanja, upravljanja i iznajmljivanja privatnog smještaja. Međutim, kako nam objašnjava ovaj bračni par, s razvojem novih tehnologija, vođenje posla i iznajmljivanje privatnog smještaja preko online platformi danas je uobičajena pojava koja na najlakši način spaja i najudaljenije točke na planeti. Kako bi, pak, svaki aspekt posla bio pokriven, zaduženja su podijeljena – Leo je direktor firme, Marilia vodi administraciju, a u pripremi franšize je pomagala oko prevođenja na španjolski jezik i svega ostaloga što se ticalo otvaranja turističke agencije u Peruu. Za prodaju i prezentiranje Direct Booker usluga iznajmljivačima u Peruu, Marilia je angažirala svoga brata.
– Moj šurjak Alexandar Ochoa, koji je također završio turistički menadžment, preuzeo je posao u Peruu i bit će zadužen za vođenje franšize u skladu s visokim standardima Direct Bookera – ističe i Leo Duda kako su uspjeli „podijeliti“ biznis između Dubrovnika i Cusca. – Sretni smo što i on ima priliku da sve što je naučio na studijama sada primijeni u praksi – dodaje on.
– Ulaganje u Direct Booker franšizu nam je jedna od najuzbudljivijih avantura u životu koja zahtijeva puno rada i odgovornosti. No, kako sam poznavao vlasnika od djetinjstva, rado smo se upustili u ovaj pothvat, čime je Direct Booker, već uspješna tvrtka na teritoriju Hrvatske i Europe, svoje djelovanje proširio i na Južnu Ameriku. Jer samo je nebo granica – kaže Leo Duda.
Prije samog pristupanja Direct Bookeru, bili su, kako kaže, detaljno upoznati s poslovanjem i operativnim djelovanjem ovakve franšize. Prošli su i proces edukacije kako bi u potpunosti savladali sve sadržaje i razumjeli sve aktivnosti koje se od njih očekuju. – Na taj način biti dio Direct Bookera obećava i uspješan zajednički rad na međunarodnoj razini – siguran je Leo.
Danijela Kraljević, franšizni menadžer u tvrtki Direct Booker, kaže da je i za njih, kao davatelje franšize, ovako daleko tržište pravi izazov. – Kako je sve u početku i pričamo o sasvim novoj i drugačijoj lokaciji, u svemu idemo polako – kaže ona.
pročitajte članke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Koje je tržište „poželjna destinacija“ za razvoj franšizne mreže, tko su idealni partneri te koliko treba investirati u ovu turističku franšizu, otkriva Nino Dubretić, suvlasnik Direct Bookera
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Pod kojim je uvjetima moguće franšizni ugovor prenijeti na drugoga? Direct Booker, turistička agencija za upravljanje privatnim smještajem, daje dobar primjer.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.