Ledene rolice u franšizi
Priča o sladoledima Icy Bobo počinje u zimu 2015. kada su Rok Jakše i Larisa Casar iz Slovenije otputovali na Tajland gdje su prvi put vidjeli štandove za sladoled koji se priprema i služi u obliku rolica. Ove „ledene rolice“, odnosno, specifičan način pripreme sladoleda, nastao je upravo u spomenutoj azijskog zemlji. Posebne su jer se prave na licu mjesta, pred kupcima, tako što se na ledenoj ploči rezanjem umiješaju sladoledna baza i razni sastojci, a potom štapulom „skidaju trake” i formiraju rolice sladoleda.
– Odmah smo se zaljubili u koncept i odlučili ga predstaviti Europi. U proljeće 2016. prva je prodajna jedinica otvorena u Ljubljani. I postali smo instant hit – kaže Rok Jakše, jedan od tvoraca koncepta.
Zahvaljujući izvrsnim reakcijama potrošača, ali i zbog toga što su im se brzo počeli javljati poduzetnici zaineteresirani za koncept, odlučili su osmisliti te ponuditi franšizu. Već sljedeće godine, otvorili su još jednu vlastitu prodajnu jedinicu u Ljubljani i jednu franšiznu u Mariboru. Ubrzo nakon toga, otvorene su dvije franšize u Hrvatskoj te jedna u Njemačkoj.
– Promijenili smo koncept pripreme sladoleda i uveli svježe sastojke – voće, začine, čokoladu, koštunjave plodove, preljeve, macha zeleni čaj – koje sjeckamo i pripremamo na licu mjesta za svakog potrošača zasebno. Baza se priprema svakoga dana, bez umjetnih boja i aroma. Broj mogućih sastojaka je neograničen, a nudimo i različite osnove za sladoled – vegansku, mliječnu, jogurtnu. Na taj smo način potpuno promijenili izgled i okus tradicionalnog sladoleda. Icy Bobo rolice nisu samo ukusne, već su i prave male umjetničke kreacije. Zanimljivo je da su ledene rolice postale najslikaniji sladoled u svijetu – kaže Rok Jakše.
Kvalitetan proizvod je tu, a kada je riječ o samom franšiznom modelu, Jakše kaže da su uspješnost poslovanja dokazali na tri tržišta. – Našim primateljima franšize dajemo jedinstvene prodajne štandove koji kombiniraju luksuzni dizajn i funkcionalnost. Mogu računati i na veleprodajne cijene repromaterijala, podršku u marketingu i reklamiranju na društvenim mrežama, ali i konstantnu podršku po svim pitanjima. Svakako, model podrazumijeva i obuku prodavača, operativni priručnik s detaljno objašnjenjim procesima rada, kao i dodatne upute o svakodnevnom poslovanju. Kada je riječ o samom sladoledu, radi se o italijanskim premium sirovinama, a primatelj dobiva i naše recepte. Usto, paket uključuje i brandirana pakiranja i radne uniforme – objašnjava Jakše.
Icy Bobo traži dvije vrste primatelja franšize. Prvi bi bili primatelji pojedinačne franšize, ljudi bez posebnog poduzetničkog iskustva, ali koji imaju jaku želju raditi i učiti. Druga su skupina poduzetnici zainterisirani za co-branding koji već imaju lokal ili sličan biznis. – Ipak, voljeli bismo se širiti i uz pomoć master franšize. Primatelj master franšize doista bi trebao biti spreman i sposoban razvijati mrežu na cijelom teritoriju jedne države. Spremni smo, zapravo, u Europi i zemljama balkanske regije širiti mrežu na različite načine – kaže on.
On dodaje da Icy Bobo može biti solidan obiteljski biznis tamo gdje sezona sladoleda traje duže, ali se može smjestiti i u zatvoren prostor kako bi primatelj franšize poslovao cijele godine. Također, ovo je, prema njegovim riječima, i savršena prilika za dodatni izvor prihoda, budući da je štand mobilan te se može koristiti samo za vrijeme ljetnjih mjeseci.

pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Zainteresirani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupnji franšize? No, mnogo toga je nepoznato, te vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australski test ispod – možda vam pomogne doći do odgovora je li franšizing za vas!
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?